DISKUZE K ČLÁNKU Šéf F1 drží palce Alonsovi, připravuje se na Ferrari - o hlavním cíli s ním diskutovat nehodlá

Šéf Formule 1 Chase Carey letos drží palce Fernandovi Alonsovi, který kromě po čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně nastoupí s McLarenem do všech velkých cen i s Toyotou do závodů vytrvalostního šampionátu FIA WEC.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéf F1 drží palce Alonsovi, připravuje se na Ferrari - o hlavním cíli s ním diskutovat nehodlá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 17.02.2018 13:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovali 4 lidé) 13.02.2018 09:36
To El_Senor: pokud jde o výkon motorů, tak lépe… »
» Situs (Hlasovali 2 lidé) 13.02.2018 08:51
Mezi Ferrari a Liberty bude ještě pořádná válka,… »
» uzivatel001890 (Hlasovali 2 lidé) 13.02.2018 12:11
Jinak tahle formulace: ..."Můžeme dosáhnout… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Easy

    Easy

    82.144.151.XXX
    Kurňa to tady přestaly fungovat reakce na příspěvky?
    airwar1939 14.2. 9:00 --- Ano, fanoušků Mercedesu je mnohem méně. Neplést s fandy Lewise...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Easy

    Easy

    82.144.151.XXX
    Klesly ceny lístků? Nějak jsem to nezaznamenal...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    To Pikaso: já si netroufám věštit jak celá ta jednání budou probíhat a co přinesou. Ale podle mě čím více radikálních změn, tím se dá předpokládat pokud jde o týmy větší zemětřesení.

    Pokud jde o peníze navíc pro Ferrari, tak ze sportovního hlediska to na první pohled vypadá jako úplatek, z hlediska obchodního to už tak hrozné není. Pka je zde ještě to že Ferrari, Mercedes, Renault či Honda každoročně investují do vývoje PU víc než 100 milionů (Mercedes údajně až 180 milionů) přitom prodávají PU týmům za zlomek ceny.

    Tohle je třeba také jedno z témat které je třeba řešit. Logickým řešením je levný jednoduchý motor, ale ten není pro automobilky zajímavý a znamená útěk automobilek.

    Letos musí FIA a Liberty z 99% vyřešit motory, vozy, finanční stropy atd. Bez toho není o čem jednat.

    Podle mě se v letošním roce 2018 nic zásadního nevyřeší, trumfy v rukou mají Ferrari a Mercedes, a nevěřím že FIA a Liberty jim dají takovou nabídku a záruky aby se už letos upsali Formuli 1 i pro roky 2021 a další.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    To airwar1939----
    Naprosto chápu tvé argumenty a v oblasti diváků s tebou souhlasím a i sem to psal, stejně jako to, že věřím, že by k určitému poklesu zájmu krátkodobě došlo, ale pak by se našli jiné modly a pokud by ten sport zůstal technologickou špičkou bylo by za dva tři roky úplně jedno jestli tam je F nebo ne. Prostě se mi nelíbí jak stále všichni opakují jak F je F1. A už vůbec se mě osobně nelíbí jak to všem i vám přijde normální, že někdo je placen ze společně vydělaných peněz a spousta týmů je odsouzena k zániku.
    V každém případě bych zakončil tuto naší diskuzi vyslovení svého názoru jak to dopadne, tedy ohledně milodarů směrem k F. Můj názor je totiž takový, že jistá částka tam nakonec stejně zůstane a důvod pro média bude ten, že s tím souhlasili ostatní týmy, které o F nechtějí přijít. To pak bude již, ale daleko transparentnější a ani já si nebudu stěžovat. Myslím si totiž, že i ty malé týmy budou mít stejnou obavu a částečně i spojenou s nostalgií a pokud F vydrží svou politiku výhrůžek, tak to podle mě dopadne takto. No uvidíme, myslím, že rozuzlení tohoto problému bude stejně již někdy ke konci tohoto roku, nejpozději počátkem příštího. Nikdo nebude chtít čekat na rok 2020.
    Jenom závěr bych upřesnil, že nemám vůči F žádnou averzi, ale prostě tak jak to je, mi to přijde nespravedlivé a pokud bych tu rozhodovací možnost měl stejně jako Liberty, postupoval bych prostě stejně. Vše je to jenom o dialogu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    Koukám, že Carey je daleko větší a zkušenější diplomat, než Ross. Domluva s Ferrari nebude jednoduchá, tak by nebylo od věci nejdřív sjednotit formu sdělení od vrchnosti Liberty Media a nenechat Rosse štěkat víceméně podobné názory, ale daleko nešťastnějším způsobem.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    To Pikaso: Mercedes podle mě pokud by se zásadně měnila filozofie PU po roce 2020 100% odejde, jednak nenajdou důvod proč opět utrácet nekřesťanský prachy, ale také proto že nebudou mít motivaci.

    U Ferrari je to složitější, ale pokud je Liberty připraví o exclusivitu, odejdou dle mě rovněž, už jen z principu, a půjdou jinam, buďto do Formule E, kam míří i Audy či Mercedes, a nebo se vrátí do WEC, což by asi dávalo největší smysl, tam by mohli s minimem úprav používat současnou PU, a ty vozy jsou vzhledem mnohem blíže "sériové" produkci Ferrari.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    To Pikaso: s tou fanouškovskou základnou nevím, ale loni v Rakousku měl každej druhej fanda barvy Ferrari, barvy RedBullu a Mercedesu měl tak každej desátej, ostatní týmy už jen paběrkovali. Ale třeba byla VC Rakouska vyjímkou.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    To Pikaso: neřeším odměňování ale zájem diváků. Ti chtějí šou a známá jména, proto si jich večer miliarda sedne k televizi když bude hrát Real s Barcou, a proto si jich večer sedne k TV maximálně půl milionu když bude hrát Sparta se Slovanem. A na to see nabaluje zájem sponzorů, pokud nějaký přenos sleduje miliarda diváků, dá se ten přenos draze prodat, a reklamní čas v něm je sakra drahý, pokud něco bude sledovat půl milionu diváků, bude zázrak, neskončíli přenos finančně v mínusu.

    Skutečných fanoušků Formule 1 je jen malý zlomek z diváků, ti ostatní to sledují, protože to má nějakou obecnou úroveň. A úroveň to má tehdy, když o titul bude bojovat Ferrari s Mercedesem a McLarenem. Když ale o titul bude bojovat Sauber s Premou a Ardenem tak to moc fanoušků nezaujme.

    Ale třeba máš pravdu ty a já se mýlím, každopádně si na rozuzlení budeme muset ještě tři roky počkat, i když myslím že už letos se budou dít věci.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    To airwar1939 17:35---vím, že to nepatří mě, ale musím se zkratkovitě vyjádřit.
    -nesouhlasím ani s tím, že Liberty nic neudělala. -zlevnili zpět lístky na přístupnější cenu, vrátili v mnoha zemích svým přístupem F1 na veřejné neplacené kanály, programem pro celou rodinu přivedli na mnoho okruhů větší počet fandů. To se vám zdá málo na první záběhový rok ???? Mimochodem u nás nenažraná NOVA bude stále dávat F1 na placených kanálech i přesto, že vstupní náklad se mnoho násobně snížil.
    ----holky na startu mě taky mrzí a nechápu proč je rušili, ale F1 to určitě nepoloží. Prodloužení přenosu je přeci jenom marketinkový tah a nikdo nenutí televize ho vysílat a nikdo hlavně nenutí nikoho se na to koukat.
    --- že jsou diváci na prvním místě je sice možná slovní klišé, ale je to pravda. Diváci generují ty obrovské peníze a bez diváků ty peníze nebudou. Když nezaplatí vstupné a nepřijdou, nebude ani nikdo chtít reklamu na okruhu, protože jí nikdo neuvidí. Tím, že slavný BE začal chtít zlodějské peníze za pořádání GP (konec několika tradičních okruhů, ale i těch nových), ale i za TV práva odebral F1 tolik diváků, že to je větší škoda, než kdyby skončilo F. To již Liberťáci začali napravovat jak jsem psal výše.
    -----
    Jediné s čím souhlasím je to, že o M bychom skutečně přijít mohli. Pokud je budou hloupě nutit stavět opět zcela nový motor na jiné platformě ani bych se nedivil. U F ten důvod, ale není v motoru, ale v tom, že jim chtějí vzít peníze.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    TO airwar1939 17:44----no myslím, že jsi zvolil dost nešťastný příměr. Systém odměňování v lize mistrů běží přesně tak jak popisuju, že bych si to přál ve F1. Možná není nikdo zvědavej na Slávii nebo na Spartu, ale každopádně, pokud i ten nejposlednější klub postoupí, nebo vyhraje, dostane od FIFA stejý peníze jak Barca nebo Baleťáci. Navíc narozdíl od F1 bych do fotbalu hrozně rád vrátil počet cizinců na klub maximálně 5, nebo bych pak zrušil počítání vlýsedků klubů do národního koeficientu, ale to už jsem někde jinde. K tomuto už jenom snad to, že El-klasiko už máme a pokud budou ligu mistrů hrát jenom ty top kluby, brzo to přestane bavit i ty jejich fandy a ty ostatní už to nebaví teď. No a co se týče televize, myslím, že ani tady nehraje moc velkou roli kdo hraje zrovna finále. Fandové dorého fotbalu budou koukat i na Spartu proti Slovanu, když budou hrát tak dobrý fotbal, že se tam dostanou. Dokonce si myslím, že jednou za čas takové finále přiláká více fandů než stále to stejné a předem skoro jisté finále složené z top6 týmů. Tolik k příměru a fotbalu.
    -----------
    No a co se týče formulové stránky, tak ani zde s tebou nemohu souhlasit. Ano F má obrovskou a nejspíš druhou největší, ale to neznamená,že s jejich odchodem F1 skončila. To si nemyslím. Věřím tomu že ten skokový pokles by byl ale moc dlouho by netrvalo jeho oživení a návrat na stejnou sledovanost. Já jsem totiž fanda F1 a myslím, že nás je víc, a i když nevyhrával můj favorit a teď zrovna nevyhrává pořád se dívám, už 33 let a věřím, že takových fandů je většina. Samozřejmě existují i fandové značky, kteří by asi koukat přestali, ale i v řadách fandů F jich nebude více než půlka. Já miluju Porsche, miloval jsem lotus, ale ti tam nejsou a na F1 koukám stále.
    -No a točení peněz a nehorázné výdělky BE na úkor formule 1 jako sportu,to je největší vrchol všeho. To já opravdu budu raději, když se tam bude točit méně peněz, ale budou to opravdu závody špičkové techniky, tak jak jsem psal i v prvním vyjádření. Prostě peníze, které F1 generuje by měli být spravedlivě rozděleny a F ať si pro mě a za mě klidně odejde. Vyhrožovali už tolikrát a pořád nic. No a když odejdou a udělají hezčí seriál závodů na špičkové úrovni klidně budu koukat na ten. (dovolím si malou prognózu, to,, že F založí nějakou formulovou sérii, která předčí F1, se podle mě nikdy nestane. Nemají s tím zkušenosti a nemají na to peníze a o ty jde přeci vždy až "poslední" řadě, jak píšeš i ty).
    ---
    Na závěr snad už jenom vysvětlím proč jsem psal, že F má "jenom" druhou největší základnu fanoušků. To je proto, že tak jak to vnímám já ta aktuálně největší je vždy ta mistrovská. Hodně fandů totiž fandí vždy tomu nejlepšímu a tím je teď M.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    To Pikasso: už dlouho jsem nečetl něco tak najivního... myslíš že televizní společnostem záleží na tom zda Ligu mistrů bude hgrát třeba Sparta Praha či Slovan Bratislava? Je jím to buřt, ale rozhodně chtějí aby ji hráli Real Madrid či FC Barcelona. Proč? Prostě kvůli fanouškovské základně, sledovanosti, zájmu sponzorů atd.

    Takže věř tomu, že pokud odejde Ferrari, odejde i zájem médií a fanouškou, a na ostatní týmy a Liberty zákonitě zůstane velice malý budget. Někdo argumentuje Americkou CART sérií... ale tam se točí asi padesátina peněz co ve Formuli 1... a na podobnou úroveň spadne Formule 1 po odchodu Ferrari. Bernie to věděl, i Ferrari to ví, a Liberty na to také dříve či později příjde.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    To Milanek: píšeš to moc kostrbatě, ale vystihuje to moje pocity toho kam to směřuje, na začátku jsem Liberty také fandil, ale změny nepřišli veškeré žádné.

    To rušení grid girl, či posun startu přenosů o 70 či 130 minut dopředu je naprosto nesmyslná pakárna která nic neřeší, jen tím v podstatě říkají, že nic ve Formuli 1 jim nebude svaté.

    Tvrzení že na první straně jsou diváci je to nejhorší klišé co znám, a na tuhle hloupost může slyšet zase jen hlupák. Na první straně je vždy zisk.

    Jinak si myslím že odchod Ferrari a Mercedesu je opět o dost reálnější, protože přesně jak říkáš, není důvod aby se tak velké automobilky upisovali do show kde nebudou mít šanci být středem té show. Oni tam totiž pro nic jiného nejsou.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    213.226.252.XXX
    @Pikaso Myslí nemyslí - víš jak je to s dobrými úmysly...
    Většina toho co dělaji je špatně - já jim ze začátku také fandil a teď už je beru čistě jako zlo od toho zákazu Grid Girls jako komiky (Na jaké fanoušky že to mysleji? - asi na nějaké nudné svatoušky - nebo malé děti, kteří ale stejně na tohle chodit nebudou, neb tam už nebude žádná spontání závodní divokost ale trapně vykalkulovaná avšak veskrze nudná rádo by show)
    Ale pokud jde čistě o jednání s Ferrari - speciálně ta část o penězích navíc - to je ještě to nejmenší Protože kdyby F1 byla divoká jako v 70 letech bylo by nakonec jedno jestli by Ferrari na chvíli odešlo. ... (Oni nechápou, že pokud chtějí aby se někdo k něčemu upisoval a nic za to nedostal .... tak to sand ani nejde Respektive takový podpis nemá žádnou váhu, neb při případném odchodu -- nedodržení smlouvy z něj neplynou žádné sankce ... TJ ztratěj smlouvu s Ferrari a to pak bude moc kdykoli dostane chuť odejít zcela bez varování - jako to dělají jiné týmy ... BMW, Honda ... atd Alespoň tohle Bernie chápal moc dobře, že zaplatit si hlavní hvězdu Show je chytré - bez ohledu na vše ostatní Pokud jim tohle je jedno OK
    Ale zbytek pohřběji těmi ostatními nápady - ... ale je to jedno bez Nebezpečí už to neni ono a Vyhnáním Holek se jen ztrapnili - aby si pak najímali další jiné holky a nastrkovali je všude možně ... možná, jako na Diskotéku ženám vstup zdarma ? Haha :) - a vylosované by mohli jezdit v jim určené polovině vozů.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    Za mě dobrý a musím vyjádřit svůj souhlas. Už jsem to tu v minulosti psal, ale osobně souhlasím s tím, že milodary směrem k F jsou špatné a měli by skončit. Stejně jako přerozdělování peněz podle pořadí. Komerční peníze by prostě měli dostat všichni stejné. Na té šou se podílí i ten poslední tým a když tam nebude, s kým asi budou ti nejlepší závodit ??? Zkratka F1 neznamená Ferrari 1, ale Formule 1, a tak by se měli rozdělovat komerčně vydělané peníze. S čím naopak nesouhlasím jsou nějaké platové stropy. To je opravdu nesmysl, který podle mě F1 pohřbí. Konec konců vždyť už to tu jednou byla a kde je jim dnes konec ???
    -----
    No a pro příznivce F rovnou odpovím na Váš dotaz, dotazem;
    Váš dotaz; Proč by neměl F dostávat peníze navíc, když je tam celou dobu historie F1 a vlastně jsou zakládajícím týmem ????
    Má odpověď otázkou; A není F ve F1 celou dobu právě kvůli těm penězům navíc, které jsou pro malé týmy vlastně základním rozpočtem ????
    - Vždyť oni mají velkou část rozpočtu pokrytou právě těma penězma. Já taky budu klidně provozovat třeba plaveckej bazené se vstupem za 20,- Kč na hodinu, když budu vědět, že od někoho dostanu milodar na roční provoz a ta dvacka od každého půjde do mé kapsy. Toliko můj názor.
    --Každopádně sterilizace F1 je špatná a doufám, že to tak v Liberty nemyslí.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    To Graham: právě když na straně organizátora pracují tak schopní lidi jako Ross Brawn potlačení sportovní stránky reálně hrozí. Zadání je jasné, závody musí být divácky atraktivní, což znamená vyrovnané pole, předjíždecí manévry, neočekávaný výsledek.

    Toho nelze dosáhnout, pokud bude Formule 1 tak soutěživá jako nyní. Naopak bude třeba smazat co nejvíce rozdílů, takže ideálně stejné rozpočty, stejný základní balík aera a podvozku s možností minimální konfigurace, a pokud možno stejně výkonné PU. Jinak to zjevně nepůjde, i dnes máme při stejných PU rozdíl mezi vozi více než 2 sekundy na kolo.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Wrestlingu se nebojím. Dokud tam jsou odborníci , kteří pracovali v F1, tak k tomuto nedojde.Já bych počkal co z toho vyleze a nepředjímal.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    213.226.252.XXX
    Jinak tahle formulace: ..."Můžeme dosáhnout dohody, ale o hlavním cíli se nedá jednat: zájmy fanoušků jsou na prvním místě"
    To je fakt dobrý tomu snad nevěří ani malé dítě. Jako klišé ale dobrý, ale třeba já to vnímám jako bezskrupolózní urážku zdravého rozumu ... a tohodle Pana pěknokníra už fakt neberu vážně
    Vedle něj je Marchione sympatický chlap
    Mohli by ho ale postavit k hlavnímu vstupu a mohl by vítat fanoušky a každý by si mohl udělat selfí s jeho knírem ... a snad by šlo i vyrobit takovéto kníry nalepovací (škoda že asi nejdou patentovat) ....
    Prostě sranda

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    213.226.252.XXX
    @Tanak01 Všichni jsme z něj celý vyplesklý - jak si žádám Bonton
    (každé vyjádření ať se týká čehokoli musí obsahovat poklonu Alonsovi - je to jako dobrý den)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.73.XXX
    airwar1939, souhlasim s tebou v tom, ze "lépe se vylepšuje těm s nižší výkonností". O tom žádná. Proto sel take tovarni tym Renault nahoru. Ted jen aby se tato teorie potvrdila v praxi i v tomto roce a pristim. To same plati i u motoru Renault.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    To El_Senor: pokud jde o výkon motorů, tak lépe se vylepšuje těm s nižší výkonností. Podle logiky věci by se na sebe měli M + F + R dotahovat. Řeči o spolehlivosti z tajných zdrojů, stejně tak oficiální PR nijak neřeším, jak na tom kdo bude ukáží až testy.

    Pokud jde o Formuli 2 a sledovanost, tak to je problém FIA že ji neumí pořádně prodat, když má sportovní hodnotu mnohonásobně větší než Fomrule 1.

    Američané mají dost odlišnou filozofii ve sportu než evropa, v evropě pořád platí, že by měl vyhrát ten nejlepší. V americe je to organizátorům soutěže jedno, ten chce především co nejvyrovnanější soutěž a čím větší překvapení se stane, tím lépe, proto mnohdy volí dost nesportovní způsoby překroucení výkonnosti aby té vyrovnanosti dosáhnul. A v tom vidím největší nebezpečí pro Formuli 1, že z ní budou chtít udělat s prominutím wrestling.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama