Ochrana kokpitu nového Toro Rosso vypadá o něco lépe, tvrdí Key

Petr Hlawiczka, 23. ledna 2018, 06:20 Google+

Ochrana kokpitu typu Halo, kterou musí být od letošní sezóny vybaveny všechny monoposty, vypadá v podání Toro Rosso podle jeho technického ředitele Jamese Keye o něco lépe, než jsme dosud viděli.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 23.01. 16:07) Napište svůj názor
Jeden z neoficiálních grafických návrhů nového Toro Rosso STR13

Jeden z neoficiálních grafických návrhů nového Toro Rosso STR13 | foto: Sean Bull

Sdílejte článek

FIA si na základě zvýšení bezpečnosti vynutila od tohoto roku další bezpečnostní prvek, který se objeví také v nižších formulových sériích. Halo je však často kritizováno z estetického hlediska jako prvek, který vozy hyzdí. Stáji Toro Rosso se ale povedlo pomocí úprav a drobných křidélek snížit dopad této ochrany kokpitu na aerodynamiku i na vzhled.

"Uvidíme, jak to půjde. Myslím, že s aerodynamickými prvky na něm to vypadá, řekněme o něco více jako Formule 1, než jsme viděli dříve. Bude vizuálně trochu vylepšeno, protože týmy mají čas na optimalizaci aerodynamiky kolem něj," říká Key.

img-responsive

Ochrana kokpitu Halo, kterou testovalo Toro Rosso loni | foto: Red Bull Content Pool

"Ale můj podvědomý pocit mi říká, že jde o něco, na co si stejně zvykneme. Bude se o tom hodně hovořit a padne celá řada názorů, tím jsem si jistý - všechny určitě oprávněně, ale nakonec podle mě půjde o něco, na co si zkrátka zvykneme a docela rychle se začneme zase starat o závodění," pokračuje pro Racer technický ředitel Toro Rosso, jehož nový vůz minulý týden prošel povinnými nárazovými testy.

Náročnější zátěžové testy
Ty byly letos pro týmy kvůli ochraně kokpitu Halo o něco větší výzvou než v minulosti: "Myslím, že to bylo ze dvou důvodů opravdu těžší. Jedním z nich je to, že šlo o nový test, s čímž je tedy vždy spojeno několik neznámých. K něčemu tak novému a odlišnému, jako jsou testy Halo, nemáte žádnou historickou referenci pro srovnání."

Halo musí vydržet v každém směru předepsanou statickou zátěž

Halo musí vydržet v každém směru předepsanou statickou zátěž | zdroj: Giorgio Piola

"A také proto, že jde o celkem náročné testy. Samozřejmě, že musí jít o velmi robustní rám kolem jezdce, což vyžaduje poměrně vysoké zatížení a obtížné podmínky, abychom zajistili, že bude vyhovovat.

Rozhodně šlo o docela nový test a novou sadu požadavků, jež bylo třeba zohlednit při konstrukci šasi. Všichni byli samozřejmě trochu nervózní, když jste to poprvé zkoušeli, ale jsem rád, že to vyšlo tak, jak jsme plánovali," dodává Key.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ochrana kokpitu nového Toro Rosso vypadá o něco lépe, tvrdí Key

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 23.01.2018 16:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Renault RS18

Nové auto ukázal i Renault - žlutočerný RS18 + FOTO

Nový vůz Sauber C37- Ferrari

Alfa Romeo Sauber představil vůz C37, který bude pohánět nový motor Ferrari + FOTO

Renaultu to ještě pár let potrvá, než se dotáhne na špici

Renaultu to ještě pár let potrvá, než se dotáhne na Mercedes, soudí Hülkenberg

První test nového Red Bullu RB14

Red Bull podle Marka o titul bojovat nebude, obává se ještě většího náskoku Mercedesu

Daniel Ricciardo s novým Red Bullem RB14 na dráze

První vůz pro rok 2018 už je na dráze: Ricciardo prohání Red Bull RB14 v Silverstone + VIDEO

Nejnovější počin Adriana Neweyho a jeho konstrukčního týmu

FOTO: Red Bull představuje svůj první vůz po spojení s Aston Martinem: RB14

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Model vozu F1 v aerodynamickém tunelu

Budoucnost lepší F1 se bude točit kolem tří výkonnostních faktorů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FOTO: Haas jako první ze všech F1 týmů představuje vůz pro sezónu 2018

  2. Povzbudivé výsledky Ferrari: nový motor je spolehlivý, osvědčuje se i změna hlavy válců

  3. FOTO: Red Bull představuje svůj první vůz po spojení s Aston Martinem: RB14

  4. První vůz pro rok 2018 už je na dráze: Ricciardo prohání Red Bull RB14 v Silverstone + VIDEO

  5. Video: První nastartování motoru Renault u McLarenu

  6. Toro Rosso nastartovalo nový motor Hondy. Na který pokus? + VIDEO

reklama

Zprávy odjinud