Budoucnost lepší F1 se bude točit kolem tří výkonnostních faktorů

Petr Hlawiczka, 22. ledna 2018, 06:40 Google+

Tým specialistů F1, kteří dostali na starost budoucí pravidla, se zaměřují na zlepšení tří výkonnostních oblastí vozu: na aerodynamiku, motory a zavěšení.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 23.01. 23:23) Napište svůj názor
Model vozu F1 v aerodynamickém tunelu

Model vozu F1 v aerodynamickém tunelu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Vedení F1 se snaží zvýšit sledovanost velkých cen, proto hledají cesty, jak zlepšit závodění. Nový sportovní ředitel F1 Ross Brawn proto do zvláštního týmu nabral bývalého technického ředitele Williamsu Pata Symondse, jenž by měl společně s dalšími odborníky vypracovat změny pravidel.

"Díváme se na technická a sportovní pravidla.  Musíme se na to podívat touto optikou [veřejného výzkumu], abychom prošetřili každou změnu, kterou chceme udělat. Nyní můžeme rozhodnout o tom, co vytváří rozdíly ve výkonnosti," popisuje Symonds na konferenci o zábavním a energeticky efektivním motorsportu.

Aerodynamika, pohonné jednotky a zavěšení
"Technická pravidla F1 jsou rozdělena do 21 částí. Když jimi procházíme, tak si můžeme povšimnout, že některé nemají moc velký vliv na podívanou. Takže jsme se rozhodli, že se budeme chtít zaměřit na technické věci - chceme tři prvky, které vedou k rozdílům ve výkonnosti."

img-responsive

Oborníci se zaměří i na zavěšení vozu, které přispívá k rozdílům ve výkonnosti | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Mezi ně patří aerodynamika. Zajímá spoustu lidí a nikdo nedokáže napsat pravidla, která by ji zabránila vést k výkonnostním rozdílům. Můžeme očekávat totéž a učinit z ní věc, která se počítá.

Totéž se týká pohonné jednotky. Pro výrobce působící v F1 je důležitá. Je zajímavá pro fanoušky, pojďme z ní tedy učinit odlišovač výkonnosti. A nakonec zavěšení, čímž myslím způsob, jakým zacházíme s pneumatikami - způsob, jakým týmy zacházejí s pneumatikami.

To jsou tedy tři technické diferenciátory, které pozorujeme. Budou tam i jiné - piloti, zastávky v boxech, týmy mechaniků, strategie. Ale tohle jsou technické věci, na které se opravdu zaměříme," vysvětluje Symonds.

img-responsive

Pat Symonds chce navrhnout pravidla pro lepší F1 | foto: Renault Sport F1

Náklady, předvídatelnost a atraktivita závodů
Se zvláštním týmem se ale podívají i na další hlediska, která je třeba řešit - například náklady a předvídatelnost: "Musíme se podívat na náklady. Ztěžují to těm, kteří jsou více vzadu, aby vyvinuli nátlak na lídry."

"Chceme se zbavit předvídatelnosti. V posledních dvou dekádách bylo závodění nejhorší tehdy, když byly výsledky předvídatelné. Něco z toho jsme zažili během dominance Mercedesu. Přinejmenším pár let jsme měli situaci, kdy jsme netušili, který jezdec by mohl vyhrát.

Chceme se zaměřit na podívanou, na vizuální atraktivitu, chceme rozpoznat roli jezdce. Musíme se podívat na problém živé sledovanosti a televizní sledovanosti, jelikož mají odlišné požadavky. A musíme se podívat i na zážitek ze závodního týdne. Už nestačí myslet jen na to, co se přihodí v neděli," shrnuje Symonds.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Budoucnost lepší F1 se bude točit kolem tří výkonnostních faktorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 23.01.2018 23:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

První nastartování motoru Renault u McLarenu

Video: První nastartování motoru Renault u McLarenu

Nico Rosberg

Kdo se letos stane mistrem světa? Tip Nica Rosberga moc nepřekvapí

Kimi Räikkönen s aktivovaným DRS na rovince v Brazílii

Brawn by se chtěl umělého DRS zbavit, brzy se toho ale nedočkáme. Proč?

Neoficiální grafický návrh nového vozu stáje Alfa Romeo Sauber F1

FIA chystá novou, tenčí verzi ochrany kokpitu Halo. Má IndyCar lepší řešení? + VIDEO

Williams FW41

Williams odhaluje vůz FW41, v čem se liší od loňského? + VIDEO

Neoficiální grafický návrh nového Ferrari

Povzbudivé výsledky Ferrari: nový motor je spolehlivý, osvědčuje se i změna hlavy válců

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Logo Ferrari

Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FOTO: Haas jako první ze všech F1 týmů představuje vůz pro sezónu 2018

  2. Další zbytečná ztráta? Vyhozený šéfkonstruktér motorů Ferrari začne pracovat u Mercedesu

  3. Povzbudivé výsledky Ferrari: nový motor je spolehlivý, osvědčuje se i změna hlavy válců

  4. Renault letos hodlá stáhnout ztrátu na McLaren a Red Bull

  5. Verstappen o Red Bullu s motory Mercedes: "Soupeři by nás už nikdy nespatřili!"

  6. Toro Rosso nastartovalo nový motor Hondy. Na který pokus? + VIDEO

reklama

Zprávy odjinud