Budoucnost lepší F1 se bude točit kolem tří výkonnostních faktorů

Petr Hlawiczka, 22. ledna 2018, 06:40 Google+

Tým specialistů F1, kteří dostali na starost budoucí pravidla, se zaměřují na zlepšení tří výkonnostních oblastí vozu: na aerodynamiku, motory a zavěšení.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 23.01. 23:23) Napište svůj názor
Model vozu F1 v aerodynamickém tunelu

Model vozu F1 v aerodynamickém tunelu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Vedení F1 se snaží zvýšit sledovanost velkých cen, proto hledají cesty, jak zlepšit závodění. Nový sportovní ředitel F1 Ross Brawn proto do zvláštního týmu nabral bývalého technického ředitele Williamsu Pata Symondse, jenž by měl společně s dalšími odborníky vypracovat změny pravidel.

"Díváme se na technická a sportovní pravidla.  Musíme se na to podívat touto optikou [veřejného výzkumu], abychom prošetřili každou změnu, kterou chceme udělat. Nyní můžeme rozhodnout o tom, co vytváří rozdíly ve výkonnosti," popisuje Symonds na konferenci o zábavním a energeticky efektivním motorsportu.

Aerodynamika, pohonné jednotky a zavěšení
"Technická pravidla F1 jsou rozdělena do 21 částí. Když jimi procházíme, tak si můžeme povšimnout, že některé nemají moc velký vliv na podívanou. Takže jsme se rozhodli, že se budeme chtít zaměřit na technické věci - chceme tři prvky, které vedou k rozdílům ve výkonnosti."

img-responsive

Oborníci se zaměří i na zavěšení vozu, které přispívá k rozdílům ve výkonnosti | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Mezi ně patří aerodynamika. Zajímá spoustu lidí a nikdo nedokáže napsat pravidla, která by ji zabránila vést k výkonnostním rozdílům. Můžeme očekávat totéž a učinit z ní věc, která se počítá.

Totéž se týká pohonné jednotky. Pro výrobce působící v F1 je důležitá. Je zajímavá pro fanoušky, pojďme z ní tedy učinit odlišovač výkonnosti. A nakonec zavěšení, čímž myslím způsob, jakým zacházíme s pneumatikami - způsob, jakým týmy zacházejí s pneumatikami.

To jsou tedy tři technické diferenciátory, které pozorujeme. Budou tam i jiné - piloti, zastávky v boxech, týmy mechaniků, strategie. Ale tohle jsou technické věci, na které se opravdu zaměříme," vysvětluje Symonds.

img-responsive

Pat Symonds chce navrhnout pravidla pro lepší F1 | foto: Renault Sport F1

Náklady, předvídatelnost a atraktivita závodů
Se zvláštním týmem se ale podívají i na další hlediska, která je třeba řešit - například náklady a předvídatelnost: "Musíme se podívat na náklady. Ztěžují to těm, kteří jsou více vzadu, aby vyvinuli nátlak na lídry."

"Chceme se zbavit předvídatelnosti. V posledních dvou dekádách bylo závodění nejhorší tehdy, když byly výsledky předvídatelné. Něco z toho jsme zažili během dominance Mercedesu. Přinejmenším pár let jsme měli situaci, kdy jsme netušili, který jezdec by mohl vyhrát.

Chceme se zaměřit na podívanou, na vizuální atraktivitu, chceme rozpoznat roli jezdce. Musíme se podívat na problém živé sledovanosti a televizní sledovanosti, jelikož mají odlišné požadavky. A musíme se podívat i na zážitek ze závodního týdne. Už nestačí myslet jen na to, co se přihodí v neděli," shrnuje Symonds.

Vytisknout

Diskuze: Budoucnost lepší F1 se bude točit kolem tří výkonnostních faktorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 23.01.2018 23:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Letecký pohled na okruh v Džiddě

GRAFIKA: Startovní rošt v Džiddě - Red Bull v 1. řadě před Ferrari

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Kvalifikaci ovládl Verstappen, Bearman v bitvě s Hamiltonem

Max Verstappen v Bahrajnu

V závěrečném tréninku nejrychlejší Verstappen, Bearman desátý. Zhou havaroval

Carlose o víkendu za volantem neuvidíme

Ferrari náhle mění sestavu: Sainz se už v Bahrajnu nesveze, místo něj povolán nováček

Max Verstappen s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Saúdské Arábii pro Verstappena, druhý pro Alonsa

Lewis Hamilton, Max Verstappen a George Russell společně na pódiu

Verstappen k Mercedesu? "Bylo by to vzrušující," reaguje Russell

Fernando Alonso v Bahrajnu

Scházejí nám 3 či 4 desetiny, popisuje zklamaně Alonso. Briatore pro něj hledá tu nejlepší možnost

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  • Pátek

    • 1. Trénink (2:30 - 3:30)
    • 2. Trénink (6:00 - 7:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (2:30 - 3:30)
    • Kvalifikace (6:00)
  • Neděle

    • Závod (5:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Logo Ferrari

Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud