K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Budoucnost lepší F1 se bude točit kolem tří výkonnostních faktorů

Petr Hlawiczka, 22. ledna 2018, 06:40 Google+

Tým specialistů F1, kteří dostali na starost budoucí pravidla, se zaměřují na zlepšení tří výkonnostních oblastí vozu: na aerodynamiku, motory a zavěšení.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 23.01. 23:23) Napište svůj názor
Model vozu F1 v aerodynamickém tunelu

Model vozu F1 v aerodynamickém tunelu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Vedení F1 se snaží zvýšit sledovanost velkých cen, proto hledají cesty, jak zlepšit závodění. Nový sportovní ředitel F1 Ross Brawn proto do zvláštního týmu nabral bývalého technického ředitele Williamsu Pata Symondse, jenž by měl společně s dalšími odborníky vypracovat změny pravidel.

"Díváme se na technická a sportovní pravidla.  Musíme se na to podívat touto optikou [veřejného výzkumu], abychom prošetřili každou změnu, kterou chceme udělat. Nyní můžeme rozhodnout o tom, co vytváří rozdíly ve výkonnosti," popisuje Symonds na konferenci o zábavním a energeticky efektivním motorsportu.

Aerodynamika, pohonné jednotky a zavěšení
"Technická pravidla F1 jsou rozdělena do 21 částí. Když jimi procházíme, tak si můžeme povšimnout, že některé nemají moc velký vliv na podívanou. Takže jsme se rozhodli, že se budeme chtít zaměřit na technické věci - chceme tři prvky, které vedou k rozdílům ve výkonnosti."

img-responsive

Oborníci se zaměří i na zavěšení vozu, které přispívá k rozdílům ve výkonnosti | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Mezi ně patří aerodynamika. Zajímá spoustu lidí a nikdo nedokáže napsat pravidla, která by ji zabránila vést k výkonnostním rozdílům. Můžeme očekávat totéž a učinit z ní věc, která se počítá.

Totéž se týká pohonné jednotky. Pro výrobce působící v F1 je důležitá. Je zajímavá pro fanoušky, pojďme z ní tedy učinit odlišovač výkonnosti. A nakonec zavěšení, čímž myslím způsob, jakým zacházíme s pneumatikami - způsob, jakým týmy zacházejí s pneumatikami.

To jsou tedy tři technické diferenciátory, které pozorujeme. Budou tam i jiné - piloti, zastávky v boxech, týmy mechaniků, strategie. Ale tohle jsou technické věci, na které se opravdu zaměříme," vysvětluje Symonds.

img-responsive

Pat Symonds chce navrhnout pravidla pro lepší F1 | foto: Renault Sport F1

Náklady, předvídatelnost a atraktivita závodů
Se zvláštním týmem se ale podívají i na další hlediska, která je třeba řešit - například náklady a předvídatelnost: "Musíme se podívat na náklady. Ztěžují to těm, kteří jsou více vzadu, aby vyvinuli nátlak na lídry."

"Chceme se zbavit předvídatelnosti. V posledních dvou dekádách bylo závodění nejhorší tehdy, když byly výsledky předvídatelné. Něco z toho jsme zažili během dominance Mercedesu. Přinejmenším pár let jsme měli situaci, kdy jsme netušili, který jezdec by mohl vyhrát.

Chceme se zaměřit na podívanou, na vizuální atraktivitu, chceme rozpoznat roli jezdce. Musíme se podívat na problém živé sledovanosti a televizní sledovanosti, jelikož mají odlišné požadavky. A musíme se podívat i na zážitek ze závodního týdne. Už nestačí myslet jen na to, co se přihodí v neděli," shrnuje Symonds.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Budoucnost lepší F1 se bude točit kolem tří výkonnostních faktorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 23.01.2018 23:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v tréninku v Monaku

Red Bully si přivlastnily poslední trénink, Verstappen si havárií zkomplikoval situaci

Lewis Hamlton se dostává ohledně svého působení u Mercedesu do zájmu médií

Jak to je s Hamiltonou smlouvou? Půjde o "finanční grotesku?"

Charles Leclerc

Humbuk kolem Leclerca? Naprosto v pořádku, tvrdí Vettel

Sebastian Vettel byl po trénincích se svým Ferrari celkem spokojený

"Proč by Ferrari nemohlo být rychlejší než Red Bull?" ptá se Vettel

Lewis Hamilton během tréninku v Monaku

Hamilton si oddechl, čekal větší ztrátu. Věří, že se s Mercedesem na Red Bull dotáhne

Daniel Ricciardo během tréninku v Monaku

Mercedes a Ferrari se na Red Bull díky módům motorů dotáhnou, ten svému šasi věří

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Logo Ferrari

Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

  2. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  3. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  4. Piloti Red Bullu v úvodním tréninku porážejí Hamiltona, Alonso prostál většinu času v boxech

  5. Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

  6. Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud