DISKUZE K ČLÁNKU Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta
Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt potvrzuje, že rozhovory s Ferrari o jeho budoucnosti ve Formuli 1 budou zahrnovat kontroverzní právo vetovat změny pravidel.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel001890
10:55 22.01.2018 213.226.252.XXXMimochodem; například když se teď jednalo o těch ploutvích - kdo že to zastavil?
- Jsou procesy, kde se zase vyžaduje jednomyslnost a tam tedy mají právo veta všichni - že ano ;)
...takže aby nevznikla mýlka, že jen Ferrari jedná ve svém zájmu a ostatní jsou hodní a féroví-
GRAHAM
11:09 22.01.2018 77.236.218.XXXTak ono to není jen o Ferrari, ale o celkové změně fungovaní F1. Liberty vlastní značku F1, dala za to mordu peněz tak chce mít většinu věcí pod kontrolou.V souačasnosti to tak ale není.Svým způsobem F1 vlastní i týmy.Jak piši, síly musí vyrovnané.
V zásadě je i logické, že automobilky by si měli udělat svůj šampionát, otázkou je jak by to dlouhodobě fungovalo.Každej tým si potřebuje vydělat, takže i proto se někdo F1 zučastňuje, aniž by chtěl vyhrávat.Ví že to nejde. Nebude lehké se dohodnout , to je jasné.
-
Situs
11:19 22.01.2018 85.70.164.XXXNa každém hlasu záleží jen u změnách na poslední chvíli. To se stalo třeba u těch ploutví. Pokud by ty ploutve přesto chtěli na další roky tak už jedinec nic nezmůže, to je uplně něco jiného a právo veta ti to umožňuje blokovat navždy. To jen aby jsi pochopil ten rozdíl.
-
-
Ferda
10:50 22.01.2018 46.47.176.XXXPrávo veta je zbytečnost a je to spíše jen ocenění Ferrari za jejích dlouhodobé služby a dá se bez něj celkem spokojeně žít.
Něco jiného jsou bonusy, tady už jde do tuhého. Jestli je Ferrari vezmou, tak by jejích odchod mohl být celkem reálný. Nemyslím si, že jim je Liberty vezme celé, ale nějaké omezení ve prospěch slabších týmů by určitě bylo správným krokem i za cenu odchodu Ferrari.
Stejně si ale nemyslím, že by Ferrari odešlo. Ono by si tím moc nepomohli a založení vlastní série by mohlo být hodně bolestné. Navíc by při případném návratu do F1 začínali od nuly a možnost nějakých bonusů by byla nulová. -
Situs
10:19 22.01.2018 85.70.164.XXXPrávo veta v F1 pro Ferrari vnímám jako přežitek, jen těžko si dovedu představit že by jim bylo ponecháno. Ale záleží na majiteli F1, pokud si dokáže představit F1 jen s Ferrari, pak Ferrari klidně veto může mít a Ferrari si prostě nenechá zavést něco co z jakéhokoliv důvodu nechce. No a pokud si dokáže představit svou F1 i bez Ferrari, pak proč by jim měl ustupovat tam kde to pro ně není žádoucí. Právo veta vlastně určuje v F1 pro Ferrari neotřesitelnou pozici, tak nějak cítím že Liberty to tak nevnímá.-
-
Situs
10:33 22.01.2018 85.70.164.XXXTak stačí když s ním pohrozí třeba jako teď s úpravou předních křídel a není se moc o čem bavit, prostě Ferrari tam není jako zástupce týmů, maj tam schvalovací proces a když se většina shodne odsouhlasí se to.
Kdy Ferrari použilo veto ne ve svůj prospěch?-
-
-
jumpman
15:35 22.01.2018 89.111.77.XXXuvědom si co plácáš. V okamžiku, kdy se rozhodne něco prosadit FIA, tak nepotřebuje vůbec žádný souhlas od týmů, když to udělá do konce května. Tohle podporoval obecně red bull a ostatní týmy, co nemusí vyvíjet motor, pouze si ho kupují, naopak výrobci byli proti, tak ferrari využilo práva veta, ale stejně došlo k dohodě o snížení ceny, jen to nedošlo do stádia, kdy by výrobci byli nuceni dotovat závodění dalších soukromých subjektů, což Tobě přijde naprosto v pořádku. Nezachovali se tak, jako mcl, který se po celou dobu tvářil jak hrozně chce zachovat ploutev a když se to mělo po 3 měsících (kdy to všichni brali za hotovou věc) tak se jako jediní postaví proti. Tomu říkám svinstvo a jednání hodné pouze mcl-
Situs
16:20 22.01.2018 85.70.164.XXXFIA má ve strategické skupině pokud se nepletu 6 hlasů, to jim samo o sobě určitě nestačí a není to většina kterou pro schválení potřebuje, tak jaký co to plácám? Ferrari bylo proti a bylo ve strategické skupině v menšině, proto využilo veto. Bylo to v jejich prospěch. Jinak nepodsouvej mi co je a není v pořádku, podle mě tyhle motory pro F1 vůbec nejsou v pořádku a jejich zavedení do sportu vnímám jako velmi nešťastné a velice špatně zvládnuté. Já zájem Ferrari to vetovat chápu, to nic nemění na tom že tu má jeden tým takovou moc a já jsem proti, snad na to můžu mít svůj pohled ne?
Jinak ke snížením cen PU nakonec došlo především pod hrozbou zavedení alternativního motoru, pozor na to.
-
-
-
-
-
-
-
Pepan
10:31 22.01.2018 89.24.157.XXXTo právo veta v F1 funguje zhruba 40 let a naposledy je Ferrari využilo, když chtěla FIA direktivně nařídit výrobcům motorů, aby snížili cenu pro odběratele. Jinými slovy - nejdřív si strejdové z FIA vymyslí pohonné jednotky se spoustou hejblátek, nedají na předpovědi že to bude drahé a když se ty předpovědi splní, direktivně od stolu rozhodnou že výrobci mají prodělávat.-
-
-
Situs
10:54 22.01.2018 85.70.164.XXXTak co vymyslí FIA spadá stále pod schvalovací proces, pokud to není z důvodu bezpečnosti. Bylo by najivní myslet si že právo veta pro Ferrari je něco jiného než sledování zájmu Ferrari a jen Ferrari. Vím že třeba také šavlovali vetem když se měl Montezemolo stát členem FIA. -
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek