DISKUZE K ČLÁNKU

Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt potvrzuje, že rozhovory s Ferrari o jeho budoucnosti ve Formuli 1 budou zahrnovat kontroverzní právo vetovat změny pravidel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Tvrdá jednání na obzoru - narazí? Prezident FIA chce Ferrari zbavit práva veta

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 58, poslední 24.01.2018 09:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovali 5 lidé) 22.01.2018 10:56
V tom případě, ať právo veta mají všichni. Nikde… »
» GRAHAM (Hlasovali 5 lidé) 22.01.2018 11:35
To by mne zajímalo co Ferrari s Mercedesem platí,… »
» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 22.01.2018 11:02
Chápu tvé vidění světa,ale pokud to Ferrari chce… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Milanek

    Milanek

    213.226.252.XXX
    Mimochodem; například když se teď jednalo o těch ploutvích - kdo že to zastavil?
    - Jsou procesy, kde se zase vyžaduje jednomyslnost a tam tedy mají právo veta všichni - že ano ;)
    ...takže aby nevznikla mýlka, že jen Ferrari jedná ve svém zájmu a ostatní jsou hodní a féroví 06

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Tak ono to není jen o Ferrari, ale o celkové změně fungovaní F1. Liberty vlastní značku F1, dala za to mordu peněz tak chce mít většinu věcí pod kontrolou.V souačasnosti to tak ale není.Svým způsobem F1 vlastní i týmy.Jak piši, síly musí vyrovnané.
      V zásadě je i logické, že automobilky by si měli udělat svůj šampionát, otázkou je jak by to dlouhodobě fungovalo.Každej tým si potřebuje vydělat, takže i proto se někdo F1 zučastňuje, aniž by chtěl vyhrávat.Ví že to nejde. Nebude lehké se dohodnout , to je jasné.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Na každém hlasu záleží jen u změnách na poslední chvíli. To se stalo třeba u těch ploutví. Pokud by ty ploutve přesto chtěli na další roky tak už jedinec nic nezmůže, to je uplně něco jiného a právo veta ti to umožňuje blokovat navždy. To jen aby jsi pochopil ten rozdíl.

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    No bude to bitva.Za mne ať jsou síly obou táborů vyrovnané, pak to bude fungovat.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Právo veta je zbytečnost a je to spíše jen ocenění Ferrari za jejích dlouhodobé služby a dá se bez něj celkem spokojeně žít.
    Něco jiného jsou bonusy, tady už jde do tuhého. Jestli je Ferrari vezmou, tak by jejích odchod mohl být celkem reálný. Nemyslím si, že jim je Liberty vezme celé, ale nějaké omezení ve prospěch slabších týmů by určitě bylo správným krokem i za cenu odchodu Ferrari.
    Stejně si ale nemyslím, že by Ferrari odešlo. Ono by si tím moc nepomohli a založení vlastní série by mohlo být hodně bolestné. Navíc by při případném návratu do F1 začínali od nuly a možnost nějakých bonusů by byla nulová.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Právo veta v F1 pro Ferrari vnímám jako přežitek, jen těžko si dovedu představit že by jim bylo ponecháno. Ale záleží na majiteli F1, pokud si dokáže představit F1 jen s Ferrari, pak Ferrari klidně veto může mít a Ferrari si prostě nenechá zavést něco co z jakéhokoliv důvodu nechce. No a pokud si dokáže představit svou F1 i bez Ferrari, pak proč by jim měl ustupovat tam kde to pro ně není žádoucí. Právo veta vlastně určuje v F1 pro Ferrari neotřesitelnou pozici, tak nějak cítím že Liberty to tak nevnímá.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      uveď příklad, kdy ferrari právo veta použilo pouze ve svůj prospěch...

      + 1 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Tak stačí když s ním pohrozí třeba jako teď s úpravou předních křídel a není se moc o čem bavit, prostě Ferrari tam není jako zástupce týmů, maj tam schvalovací proces a když se většina shodne odsouhlasí se to.
        Kdy Ferrari použilo veto ne ve svůj prospěch?

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          4válcové motory, např. cena pohoných jednotek - nesouhlasil nikdo, ale fia s red bullem to chtěli prosadit za každou cenu, mám pokračovat?

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            Jak nesouhlasil nikdo? Návrh prošel procesem schvalování a většina byla pro, proto to Ferrari vetovalo jinak by přece nemělo co vetovat.

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              89.111.77.XXX
              uvědom si co plácáš. V okamžiku, kdy se rozhodne něco prosadit FIA, tak nepotřebuje vůbec žádný souhlas od týmů, když to udělá do konce května. Tohle podporoval obecně red bull a ostatní týmy, co nemusí vyvíjet motor, pouze si ho kupují, naopak výrobci byli proti, tak ferrari využilo práva veta, ale stejně došlo k dohodě o snížení ceny, jen to nedošlo do stádia, kdy by výrobci byli nuceni dotovat závodění dalších soukromých subjektů, což Tobě přijde naprosto v pořádku. Nezachovali se tak, jako mcl, který se po celou dobu tvářil jak hrozně chce zachovat ploutev a když se to mělo po 3 měsících (kdy to všichni brali za hotovou věc) tak se jako jediní postaví proti. Tomu říkám svinstvo a jednání hodné pouze mcl

              + 4 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                FIA má ve strategické skupině pokud se nepletu 6 hlasů, to jim samo o sobě určitě nestačí a není to většina kterou pro schválení potřebuje, tak jaký co to plácám? Ferrari bylo proti a bylo ve strategické skupině v menšině, proto využilo veto. Bylo to v jejich prospěch. Jinak nepodsouvej mi co je a není v pořádku, podle mě tyhle motory pro F1 vůbec nejsou v pořádku a jejich zavedení do sportu vnímám jako velmi nešťastné a velice špatně zvládnuté. Já zájem Ferrari to vetovat chápu, to nic nemění na tom že tu má jeden tým takovou moc a já jsem proti, snad na to můžu mít svůj pohled ne?
                Jinak ke snížením cen PU nakonec došlo především pod hrozbou zavedení alternativního motoru, pozor na to.

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                Píšeš:V okamžiku, kdy se rozhodne něco prosadit FIA, tak nepotřebuje vůbec žádný souhlas od týmů

                Ale to je okud se nepletu jen a jen v rámci bezpečnosti. Jinak NE.
                A i tak má Ferrari veto.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  85.70.164.XXX
                  Jako vyloženě souhlas týmů nepotřebuje, týmy maj také myslím 6 hlasů, jde o to že tam sám o sobě nikdo nic nesvede - ani týmy, ani FIA, teda až na tu bezpečnost, jako je Haloo 17

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      To právo veta v F1 funguje zhruba 40 let a naposledy je Ferrari využilo, když chtěla FIA direktivně nařídit výrobcům motorů, aby snížili cenu pro odběratele. Jinými slovy - nejdřív si strejdové z FIA vymyslí pohonné jednotky se spoustou hejblátek, nedají na předpovědi že to bude drahé a když se ty předpovědi splní, direktivně od stolu rozhodnou že výrobci mají prodělávat.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Tam má FIA máslo na hlavě že si to neohlídali předem, ale to na tom nic nemění, když se stane chyba musí se hledat cesta jak z toho. Já osobně nevidím důvod proč by tam měl být tým s právem veta, proč?

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Aby mohli korigovat pitomosti, které FIA vymyslí. Proto tam to veto je a je tam dýl než Todt fuguje ve formuli jedna.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            Tak co vymyslí FIA spadá stále pod schvalovací proces, pokud to není z důvodu bezpečnosti. Bylo by najivní myslet si že právo veta pro Ferrari je něco jiného než sledování zájmu Ferrari a jen Ferrari. Vím že třeba také šavlovali vetem když se měl Montezemolo stát členem FIA.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              U Monteho to bylo oprávněné. On měl perfektní přehled o Ferrari a mohl by tohle zneužít. Stejně tak jsem proti opačnému procesu, když někdo z FIA odejde do týmu. To je taky pěkná pitomost.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nový vůz Sauber C37- Ferrari

Alfa Romeo Sauber představil vůz C37, který bude pohánět nový motor Ferrari + FOTO

Renaultu to ještě pár let potrvá, než se dotáhne na špici

Renaultu to ještě pár let potrvá, než se dotáhne na Mercedes, soudí Hülkenberg

První test nového Red Bullu RB14

Red Bull podle Marka o titul bojovat nebude, obává se ještě většího náskoku Mercedesu

Daniel Ricciardo s novým Red Bullem RB14 na dráze

První vůz pro rok 2018 už je na dráze: Ricciardo prohání Red Bull RB14 v Silverstone + VIDEO

Nejnovější počin Adriana Neweyho a jeho konstrukčního týmu

FOTO: Red Bull představuje svůj první vůz po spojení s Aston Martinem: RB14

McLaren chce letos s novým motorem dosáhnout velký pokrok, spoléhat bude i na umění dvojnásobného šampiona Fernanda Alonsa

Mercedes vnímá McLaren a Renault jako vážnou hrozbu - společně s Ferrari a Red Bullem

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama