DISKUZE K ČLÁNKU "Nezahrávejte si s ohněm, myslíme to vážně!" varuje prezident Ferrari. Brawn ho už štve

Prezident Ferrari Sergio Marchionne varuje lidi, kteří si myslí, že s hrozbou svého odchodu blafují, aby si nezahrávali s ohněm. Je ochoten vytvořit alternativní sérii, pokud Liberty Media vedená Rossem Brawnem neustoupí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Nezahrávejte si s ohněm, myslíme to vážně!" varuje prezident Ferrari. Brawn ho už štve

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 23.12.2017 15:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 19.12.2017 11:49
A kde je řečeno že tyto dvě značky musí jezdit… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 19.12.2017 09:12
Odchod Ferrari může skutečně znamenat i odchod… »
» rock (Hlasovali 4 lidé) 19.12.2017 11:50
Jakkoliv jsem v tomhle na tvé straně, tak bych… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
F1 by bez Ferrari určitě přežila, otázka je, jak? Fakt si myslím že řada lidí se na závody jde podívat hlavně kvůli Ferrari. Ostatně i řada pilotů by ráda někdy jezdila za Ferrari. A bylo to i v dobách, kdy se této značce dařilo hůře. Tohle vycítil Bernie a proto ten mimořádný bonus pro ně. Mi se taky moc ten rozpor nelíbí, ale Ferrari je pro F1 neskutečným tahákem a proto by měli mít něco navíc. Já vím že sport dostává na prdel, ale F1, to je v prvé řadě byznys, pak politika a sport snad až na třetím místě. A pokud to někdo nechápe a bude chtít ten systém dramaticky změnit, tak to může být důvodem kolapse celé F1. Teď je otázka, zda ten kolaps chceme.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
huhukoktejl

huhukoktejl

89.24.33.XXX
Zalozeni nove serie 12 ... uz je to tady, kdo to necekal at zvedne ruku ... nikdo? ... aha ... 03

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001890

uzivatel001890

213.226.251.XXX
Úplatek - a nebo prostě jen extra honorář a servis (výhody) pro hlavní hvězdu show.
Ecelstone celou dobu věděl, že když má Ferrari, má F1. Ppromotérům může říct Ferrari přijede ....
Jistě v dnešní post moderní době to pomalu mizí ... ale před lety by Ferrari samo vyvolalo tlačenici ... v Automobilových soutěžích bývalo (a bývá) běžné, že jeden tým jede více méně sólo ... a lidé na to koukali i tak
.... A Ferrari - to je hlavní hvězda
Tihle to nechápou - nechápou, že když zvolí rovný přístup, nebudou mít žádnou smlouvu a riziko, že Ferrari náhle odejde bude významné...
Nevím, zda nakonec bude F1 nečím zajímavá ...
Podle mě by spíš F1 jako seriál zapadla a do popředí by se dostali jednotlivé závody okruhy ...
Ale dobře tak 01
(Možná amíci oživí motoristický sport tím, že rozpustí F1 v dnešní podobě a vrátí se to duchem před Ecelstona ... Kdy se týmy prostě sjedou na nějaký závod a Seriál bude vágněji definovaný (ve smyslu který závod bude mistrovský a jaký mistr se bude vyhlašovat)
... ve výslledku se týmy budou domlouvat mezi sebou ... a možná s FIA a k řemu jim je Infinity vlastně? a k čemu bude Infinity vlastnictví práv na F1 - když nebude mít žádné jisté týmy??? ...
(Ale z toho je zjevné že Ferrari dostane co chce a ostatní Hlavně Mercedes ... se volně rozhodne, nebo mu budou ještě rádi nabízet úplatky za to že by zůstal ... Hádám, že Amíci udělali chybu a až jim to dojde, budou muset přimáznout - aby měli nějakou smlouvu))

Marchionneho jsem rád neměl, ale nyní cítím, že je super dobrej v tomhle ...

PS: Ferrari, Mercedes, Honda, Redbull, Renault, na F1 nijak nevyseji nezaniknou
Hůře jsou na tom Mclaren, Williams, FosIndie, ... prostě pouze závodní týmy (Mclaren sice vyrábí nějaké auta a výrobky ... možná i on by mohl být bez F1)

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Na rovinu. Pokud odejde Ferrari a Mercedes, zůstanou jim akorát oči pro pláč. Zatím to fungovalo tak, že s F1 se svezly další série jako F2, F3, Porsche Cup a další. Trochu se navýšilo vstupné, ale tím tahákem je F1. Pokud většina es (myslím týmy i jezdce) odejde, kdo tam zůstane? Renault se svými odběrateli a to možná a asi Honda s Torro Rosso. Pohled na čtyři týmy, které se předhánějí v počtu odstoupení asi nebude zrovna tahákem, který by naplnil tribuny a následně kapsy pořadatelů. A pokud se jedná o nové týmy. Jestliže dodjde k tomu rozkolu, nedokážu si představit jak se nové týmy poženou do náruče LM aby jim zaplácly prázdná místa ve startovním poli. Smůla je v tom že Brawn v tomhle tahá za kratší konec a nechce si to připustit.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

194.228.76.XXX
Je smutne, kdyz nejvetsi parazit F1 je zaroven nejvetsim vyderacem a kladecem podminek. Za takove konstalace by soucasne F1 mozna bylo lepe bez rudych ubohych namyslencu, kteri nedokazou vyhravat ani s penezi, ktere ostatni nemaji. 02

+ 3 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Jasan, proto jsem na Tebe odkázal. Jen jsem to mírně doplnil o to, že to prostě celé visí na Ferrari. FIAT samotný určitě nemá zájem se prezentovat v F1 pod svoji značkou pro spotřební automobily. VW by tam určitě také šel jako Porsche, AUDI nebo Bentley. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Rozhodně mělo. Protože zatím jsou v situaci, kterou nastavil Bernie. Lidi platí, větší půlka jde týmům, zbytek promotérovi. Automobilky to dotují a chtějí za to jet na čele. Občas některá chce dělat jen motory, tak se prezentují přes McLaren nebo Red Bull, kteří jsou specialisti na šasí.
Ale pokud by to mělo být v rovině, že Liberty potřebuje motory a není tam možnost soutěže a prestiže - bude to hodně hodně drahé a z té menší půlky jim zbydou už jen oči pro pláč. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Všechny týmy jdou do rizika každý rok. Může se stát že se nepodaří auto, může se stát že diváci přestanou chodit, týmu klesne sledovanost, následkem toho odejdou sponzoři a je vymalováno. Těch rizik týmy podstupují každoročně celou řadu. Pokud by se dohodly na vlastní sérii, organizační tým by byl určitě pružnější než je FIA, zaplatit traťové komisaře, kteří by fungovali celý rok (o tom se tady mluví už dlouho), to je v porovnání s rozpočtem týmů korunová položka. Na cestování by si určitě leteckou společnost našli a co dalšího chceš řešit. Žádný okruh není vytížený po všechny víkendy v roce a určitě by se našlo dost okruhů, třeba i tradičních, které by chtěly zpátky do seriálu, ale díky neúnosným poplatkům se tam nedostaly. Brawn si hraje s otevřeným ohněm a pokud tohle spustí, dojede na to celá slavná LM.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
To máš sice pravdu, ale když si vezmeš závodní víkend, který vrcholí závodem F1. Řekni mi, kolik lidí tam jde kvůli formuli jedna a kolik kvůli doprovodným programům? Já si myslím že ty doprovodné se hodně přiživí na formuli jedna. A teď si vem, že by ten tahák nebyl. A návštěvnost na okruhu by byla pár tisícovek lidí. Kolik by ze vstupného šlo do kapsy FIA. Z čeho by pak soudruzi z FIA žili? To už by nebyly honosné recepce v nejdražších hotele pro bafuňáře z FIA. Soudruzi v čele s Todtem by nejezdili na všechny závody a pokud ano, místo hotelů by spali na ubytovnách a stravovali se ve fastfoodech. A sponzoři by určitě šli za velkými jmény v motorsportu a ne za bafuňáři. A pokud by se podařilo takhle trhnout formulím, je docela možné že by se trhly i další série a během pár let by se mohl nabídnout divákům alternativní program k nabídce pod patronací FIA, akorát mnohem kvalitnější.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Brawn zcela určitě ne.....ano jsou podepsány že budou závody formule 1. Kdo bude závodit tam zcela jistě není....to už básníš jak V. Nezval.
Ano volné ruce mít budou, ale bez vize a okruhů....ty týmy potřebují peníze hned a ne až někdy, nebo v módu možná.
Už jen to, že by se 5 týmů mělo dohodnout na nové serii, pravidlech, ziscích....no to neklapne. Automobilky nepůjdou do rizika. Tomu fakt nevěřím....oni nechtějí vlastnit tento bussines.Oni se ho chtějí jen dle potřeby učastnit.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Tak bylo to oboustranné, logicky.Jenže Ferrari dal tyto peníze a ostatní o to obral.Dostali značně méně za stejné závodění.Ale co už co si kdo vyhádá má.....novej majitel už ten přínos určitě platit v tak velkém měřítku nebude.No jsem zvědav, jak to dopadne.
Ještě by mě zajímalo jak se vypočítává ten přínos? Dle mého názoru je to legální úplatek. Pod přínos s dovětkem historický to jen schovali.

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001890

uzivatel001890

213.226.251.XXX
akorát, že to Ecelstone určitě nedělal (peníze i výhody) proto, aby pomohl Ferrarimu, že jo?
Nýbrž proto aby pomohl sobě ... a o tom to celé je - TJ oni nekvičí ale chtějí pouze zaplatit za svůj přínos

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.145.XXX
Okruhy může vydírat FIA, to ona uděluje licence. Předpokládám, že pokud by vznikl trucšampionát, nebyl by pod patronací FIA (proč by to FIA dělala, ta už svůj šampionát má) a FIA by pak okruhům mohla sdělit, že pokud uspořádají závod trucpodniku, nepojede se tam nic pod patronací FIA.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.145.XXX
Jedinej, kdo by měl na krku soudy s okruhy, by byl Brawn. Ten je s nimi v obchodním styku a (předpokládám, že) se zavázal dodat jim plnohodnotný produkt F1, v některých případech na spoustu let předem. A nebude ho mít, když mu půlka týmů uteče. Týmy jsou -asi- vázané nějakou verzí Concordu jenom k Liberty Media, a to brzy vyprší a týmy budou mít volné ruce.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.145.XXX
Rozcházíme se v základním náhledu na věc:
z tvýho textu vidím přístup (+-. nechci ti vkládat do klávesnice něco, co nechceš, ale tak to vidím, tak se omlouvám za případnou nepřesnost) nastavit pravidla tak, aby automobilky byly ochotné spolupracovat, protože automobilky = výkladní síň technologií = prestiž
Já zastávám přístup nastavit pravidla a nechat automobilky (i ostatní účastníky), ať se sami rozhodnou, jestli je to pro ně atraktivní. O řád jednodušší a levnější motor by možná zapudil Mercedes a Ferrari, ale možná by přilákal nezávislé výrobce a imho by přitáhl některé jiné, menší automobilky (nebo třeba jen úpravce), které by ucítily šanci, kdyby velcí kluci odešli.
Jedinou neznámou v mém přístupu vidím ve Ferrari; prostě nevím, jestli by F1 bez jména Ferrari byla životaschopná. Na druhou stranu nejsem vůbec přesvědčený o životaschopnosti šampionátu vlastněném a řízeném konzorciem Ferrari - Mercedes. To se nedovíme, dokud se to nezkusí. Šel bych do toho...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Ecclestone,nastavil systém odměn v F1 tak, aby stáj z Maranella bez ohledu na výsledky dostávala prostřednictvím historického bonusu každý rok o 2 miliardy Kč více než ostatní týmy.

(Ano ty dvě miliardy jsou to DNA)

Takže se divíte že kvičí? (motory jsou až druhá část problému)

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Zorganizovat nové závody je hodně velký problém.Sehnat sponzory další. Kde je jistota, že týmy co se přidají dostanou zpalaceno a že nezkrachují.Samé nejistoty, moc nejistot.Nevěřím že se to stane.Vyjednávací pozice s okruhy by byla zcela jiná, probíhaly by soudy, byl by to mazec.Do toho nepůjdou a Brawn to ví. IMHO se dohodnou, ale Ferrari bude "ořezáno".Proto tolik křičí....

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Určitě by přešly týmy, kterým Ferrari a Mercedes dodávají motory. To je nadpoloviční většina. Renault možná taky, protože jeho investice do formulového týmu, když by proti nikomu nebojoval, by byla jednou z nejzbytečnějších za poslední století a jestli by zůstal Red Bull, to taky pochybuji, protože taky by neměli proti komu soupeřit. Jediná neznámá je Honda, takže Torro Rosso. Ale proti komu by bojovali? A co se týče okruhů, pochybuji, že tyto mají tak exkluzivní smlouvy s majitelem F1 že jim zakazuje pořádání konkurenčních podniků. Něco jiného by bylo, kdyby majitel F1 těmto okruhům za pořádání F1 platil, což se určitě neděje, spíše je to naopak, že tyto okruhy platí nemalé peníze. A konkurenční doložka tam asi není. A i kdyby byla, první rok by se jelo na jiných okruzích a další roky by už měli volné ruce, protože LM by určitě nebyla schopna zajistit pořádání závodů F1 z důvodu destrukce startovního pole. Z toho by nakonec měl radost dědek Bernie, protože jemu se počínání LM vůbec nelíbí.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Teď je otázka, zda fabriky, které investovaly tolik prostředků do vývoje těch složitých technologií, budou ochotnyna ten nekomplikovaný model kývnout. Já totiž vycházím z toho, že kdy ž fabriky musely vyvinout motory, které jsou 2-3x dražší než předcházející generace, tak jim bude trvat mnohem delší dobu než u předcházející generace motorů, aby se jim investice zaplatila. Těch nějakých sedm let možná nestačí. Do té ekonomiky nevidím, ale snažím se použít selský rozum. Proto se podle mě Mercedes a Ferrari bouří. Renault ne, protože jejich motor je horší a na vývoji úplně nové generace motorů mohou stáhnout náskok předcházejících dvou značek.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.145.XXX
Jakkoliv jsem v tomhle na tvé straně, tak bych jenom podotkl, že
- část -možná velká část- soukromých týmů by přešla taky, protože a) chtějí soupeřit s Ferrari a b) továrny by jim coby vstupní bakšiš nabídly levné motory. Stejně dodávky soukromníkům dotují už teď
- okruhů je v Evropě a na světě tolik, že se dají přehazovat vidlema. Najít 15-20 těch lepších, které současně nejsou vázány smlouvou F1 by byla maličkost. Zvlášť kdyby okruhům nabídli třeba podíl z reklamy, což teď nemají
- propagace je to poslední. S tou se Liberty a FIA stejně moc nepředřou. Holt by na to fabriky nějaký ten miliónek vyčlenily - což stejně v různé míře dělají už teď

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama