DISKUZE K ČLÁNKU

Předjížděcích manévrů letos o polovinu ubylo. Kdo zdolal nejvíce soupeřů?

Počet předjížděcích manévrů v letošní sezóně oproti té loňské klesl téměř o polovinu. Od zavedení DRS bylo předjíždění vůbec nejméně. Kde jsme viděli těchto manévrů nejvíce a kde naopak nejméně?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Předjížděcích manévrů letos o polovinu ubylo. Kdo zdolal nejvíce soupeřů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 08.12.2017 09:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jarda (Hlasoval 1 člověk) 06.12.2017 11:04
Otočte pořadí na startu. Kompletně, ne jen… »
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 06.12.2017 13:40
No, bylo by to hodně zvláštní. V monaku nevím. Je… »
» rock (Hlasoval 1 člověk) 06.12.2017 14:19
Určitě by se to dalo vybalancovat. A ani to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Sakki

    Sakki

    89.24.155.XXX
    No, já bych zavedl penalizaci do kvalifikace na základě výsledků předchozího závodu... něco na způsob že vítěz bude dostane třeba 5 míst penaltu, druhý třeba 3 místa a třetí 1 místo. Nezkurví to kvalifikaci a pokud bude chtít někdo furt vyhrávat, tak bude muset v závodě i někoho předjet a ne jen odstartovat.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • myron

    myron

    95.173.192.XXX
    Možná by stačilo zrušit dijuzory a hodně zjednodušit aero.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jarda

    Jarda

    192.168.90.XXX
    Otočte pořadí na startu. Kompletně, ne jen prvních 8, nebo 10. Týmy sami pak budou vyvíjet auta, která mají všechny předjet. Teď vyvíjí auta, co mají všem ujet a když se s takovým postaví dopředu, tak taky ujedou. 11

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Hmm a v Monaku obsadí bednu Saubery s STR, Mercedesy s Ferrari dojedou poslední. V kvaldě budou soutěžit o to, kdo pojede nejpomaleji. 03

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.239.XXX
        Když bude ohodnocená i kvalda, třeba polovinou bodů, tak nebudou.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          No, bylo by to hodně zvláštní. V monaku nevím. Je lepší brát polovinu bodů za vítězství v kvaldě a být bez šancí na jediný bod v závodě, nebo podělat schválně kvaldu, abych mohl vyhrát závod?
          A nebylo by to jen v Monaku. Ono skoto v každém závodě by bylo hodně těžké vyhrát z posledního místa na roštu. A rozdíl mezi prvním a čtvrtým místem je už 13 bodů. Tedy víc jak polovina. 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            37.188.239.XXX
            Určitě by se to dalo vybalancovat. A ani to Monako není tak tragické, na slušný body, řekněme okolo 5. místa se dá dojet při startu z chvostu i tam. Sainz to z pit lane na Toro Rossu zvládl na 10, loni (?) to Verstappen rozbil v polovině závodu ze 4. místa...

            A pokud by tenhle systém přinutil i špičkové týmy stavět auta, co fungují ve špinavém vzduchu, bylo by to zase o něco lepší.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              No jo, ale on to loni nebyl suchý závod. To pak jo, jenže těch mokrých je za sezonu tak 10%? Myslím, že najdeme příklady, kdy někdo s nejlepším vozem nebyl schopný předjet někoho s nejhorším. Jediná šance je přes boxy. Předjetí v Monaku je za normálních podmínek sci-fi.
              Takže ano, může se stát, že někdo z posledního místa roštu uhraje bod, když zaprší. Je lepší vyhrát kvaldu za 12,5bodu + teoretická možnost jednoho bodu, nebo podělat kvaldu a bojovat o 25b?
              Podívejme se na letošní závody. Najdeš příklady, kdy někdo ze špičky startoval zezadu (Ham, Vet). Ani jeden se nedostal na bednu. A to nebyly zrovna závody, kde předjíždění je největší problém (Malajsie, Brazílie). Vezmeme třeba Hamíka. Bylo by lepší vyhrát kvaldu za 12,5b + 12 bodů za 4. místo, nebo podělat kvaldu a dojet si pro snadných 25b? To máš reálný příklad. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                rock

                82.117.159.XXX
                Jenže
                1. brát normální sezónu za příklad je zavádějící. Ti kluci nedojeli na bednu ne proto, že by nedokázali předjíždět, ale proto, že na špičce byli 3-4 stejně nebo skoro stejně rychlí a ti odjeli. Po deseti kolech má ten vzadu klidně minutu ztrátu a to se dohání blbě. Pokud by na pole position a vůbec v první půlce na roštu stáli pomalí, tak nikdo nikam neujede. Po dvaceti kolech bys měl i na normální trati smečku pořád víceméně pohromadě a všechno by bylo otevřený.
                2. Letos se v poslední pětce ti nejlepší objevovali dost sporadicky, pořád dokola se tam točí jména jako Wehrlein, Ericsson, Palmer, Vandoorne, Alonso, Stroll, tak se dá těžko něco soudit. Nicméně do první pětky se při startu z chvost povedlo dojet vícekrát (Verstappen měl 16->3) a to navzdory prvnímu bodu.
                3. Už ve 14:19 jsem zmínil, že bodový příděly by se určitě daly vybalancovat tak, aby co nejmíň závodníků mělo sklon taktizovat.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pepan

                  Pepan

                  89.24.157.XXX
                  Mi se to obrácené pořadí zdá stejně ujeté jako říct Boltovi že za to, že je rychlý, dostane do bot kilovou zátěž, nebo bude startovat o pět metrů dál dozadu.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    rock

                    37.188.238.XXX
                    To je špatný příklad, protože na druhé straně nebyl ani zvýhodněný, ať byl seberychlejší.

                    Motorismus je jiný sport: nemůžeš postavit všechny na stejnou startovní čáru (můžeš, ale nechceme mít F1 pořádanou systémem RoC nebo rally) a chtít, aby se navzájem neomezovali (což u Bolta šlo). Někoho zvýhodnit musíš a pak už mi teda z hlediska atraktivity závodu přijde hloupý zvýhodnit někoho, kdo je i bez toho rychlejší. Myšlenka handicapů je starší než motorismus.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Jenže problém je v tom, že pokud jeden vysabotuje kvaldu, pak logicky odjede. Vem si situaci, kdy hamík to vychladí a Vettel ne (nebo naopak). Hamík ujede a vítězství má na 99% v kapse. Vettel bude mít těsně před sebou Bottase, před ním Kimiho, před ním Maxe, před ním Ricciho. Přes ty se bude probojovávat hodně těžko. Bude to pomalejší a zdlouhavější, než to měli teď. Teď si v prvních kolech namazali 10 soupeřů na chleba, pak zajeli do boxů, přes který dali dalších 5 a pak měli půlku závodu na 2-3 soupeře k bedně. Takto by vlastně spoléhali na to, že ti před ním se budou prokousávat také, protože na předjetí skoro stejně rychlých to bude komplikované a spíš o náhodě. Prostě to prokousávání polem bude ještě delší než teď. Ten co vychladí kvaldu bude mít svých 25b jistých. Jo, může se to vybalancovat různým poměrem, ale aby se toto nevyplatilo, musela by být kvalda za víc jak půlku bodů a to už nedává moc smysl.
                  Závody jako Monako nebo Rusko už by nedávaly smysl vůbec. Teď tu byl článek o počtu předjetí. To jsou závody, kde je do 10-ti předjetí za celý závod pro všechny!!! Tak půl předjetí na jednoho pilota. Jak se chceš posouvat? Ti nejlepší se prokoušou z 22-místa na 19-16 místo. Pokud nezaprší. To nedává smysl.Tam bys musel mít za vítězství v kvaldě přes 20 bodů, nelépe tak 24. Naopak tam kde se předjíždí hodně, by mohla být třeba jen za 15, protože je předpoklad slušného předjíždění. Tohle podle mne není reálné vybalancovat. A dívat se na to, jak v Monaku vyhraje Sauber, protože ho STR nepředjede, za ním Mclaren nepředjede STR, Williams nepředjede Mclareny, FI nepředjede Williamsy......Že by tam předjel podobně rychlý vůz druhý je skoro nulová šance. Maximálně Ferrari si se štěstím podá Saubera, ale to je tak vše. To by byl fakt masakr. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    rock

                    37.188.238.XXX
                    Očividně se neshodnem, já to tak černě holt nevidím.

                    btw na tohle a podobný téma jsme se bavili v diskuzi pod GP Ruska a zmínil jsem tam způsob, jak zpřeházet pořadí na roštu tak, aby to nikdo nesabotoval... Vlastně z mýho pohledu pořád platí hlavní myšlenka toho, co jsem tam tehdy napsal: technika v F1 postoupila příliš daleko a bez nějakýho prvku náhody (jakýhokoliv - jiný pořadí na roštu, déšť, třeba i umělej, zrušení modrých vlajek atd atd) ty závody budou rok od roku jalovější. A umělý srovnávání výkonnosti to nespasí.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Víceméně s tím konce souhlasím. Jen tohle je pro mne špatný krok. Umělý déšť na několika závodech by mi nevadil. Osobně cestu vidím v jiných technických předpisech (jak zapůsobí tyhle změny čekal snad každý kromě FIA) a třeba v úpravě DRS nebo ERS. Pro mne rozhodně férovější, než trestat někoho za velkou rychlost v kvalifikaci. 03

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Esteban Ocon při testech v Abú Zabí

Force India svému vozu rozumí lépe než kdykoliv dříve. Udělá příští rok další pokrok?

Pohonná jednotka Honda RA617H, kterou byl v sezóně 2017 vybaven McLaren MCL32

FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

Lando Norris je dalším talentovaným mladíkem McLarenu

"Norrise čeká v roce 2018 rušný život," říká šéf McLarenu. Páteční tréninky mu ale nedá

Partnerství s McLarenem ani zdaleka nepřineslo kýžené výsledky, proto po letní přestávce došlo k rozchodu

Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama