DISKUZE K ČLÁNKU Lauda kritizuje vizi FIA a Liberty: Piloti jako mimina a omezování nejlepších týmů

Niki Lauda není se současným vedením Formule 1 úplně spokojen a budoucí plány Liberty Media ho znepokojují.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Lauda kritizuje vizi FIA a Liberty: Piloti jako mimina a omezování nejlepších týmů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 12.11.2017 21:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 12.11.2017 16:37
jen taková drobnost - i to 4x4 už ve formuli bylo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    S těmi motory, snahou přitáhnout další motoráře atd. je to od FIA jen šmé na lidi a jde o to jestli jsou dost hloupí aby tomu věřili. Americké CARTy mají pokud jde o motory triviální předpisy, motory jsou tam levné, a kolik je tam motorářů? Přesně dva.

    FIA a Liberty jde v nových pravidlech o jediné, získat znovu moc kterou ztratili, nic víc, nic míň. Pokud prosadí nová pravidla, svůj vliv nepochybně posílí, ale dost pravděpodobně to zničí Formuli 1.

    Mercedes je už teď jednou nohou na odchodu, a pokud FIA scválí nějakou prasárnu a správní rada řekne dost, může to spustit celkem domino efekt, protože Ferrari potřebuje ve Formuli 1 Mercedes, protože ruku na srdce je to jediný soupeř s kterým má smysl a prestiž bojovat a i porážka je stravitelná. Bojovat pro Ferrari s Renaultem a Hondou a prohrávat bude pro Ferrari z marketingového hlediska tragedie.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    213.226.251.XXX
    F1 je prostě na rozcestí
    Mercedes určitě uvažuje o odchodu
    Ferrari si uvědomuje, že nemá cenu podléhat tlachům a klidně odejít může a možná že tím svojí legendu ještě posílí ... protože zlatá éra F1 už je stejně pryč = ta, z které Ferrari čerpá svojí auerolu ... koník na kapotě bude vždy hodně exklusivní .. takže v podstatě pokud jim za účast nezaplatěji - neni důvod jim dávat dárky a je důvod raději odejít byť postupně - aby nemuseli hned rušit tým
    Co potom bude dělat Renault?
    A Honda? Ta se účastní v USA, ale zároveň jsou to vizionáři a nevím zda budou chtít soutěžit tam, kde vlastně stačí vyrábět a soutěž nechat na ladiče týmů - kteří dělají show (o ničem) ...
    TJ Pokud se nevzpamatují - bude F1 bez automobilek a bude to prostě opravdu Americká série mimo Ameriku
    Ale i to by nakonec nebylo marné - protože Auta už jsou 100 a víc let starý vynález a ... tak je to nuda už i proto

    (Když Ferrari odejde, krátkodobě to bude velká publicita a potom se z reálné existence změní na legendu ... A když se někde zůčastní budou ještě více obletovaní ... - Já tomu nevěřím jen proto, že si myslím, že jim nakonec zaplatěji a udělaji kompromis - ale je vhodná chvíle na odchod - a z toho kompromisu mám obavu)

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      Ferrari bere v F1 nekřesťanské peníze za nic, takže jejich odchod jim přinese co - pomalé zapomnění a úbytek příjmů. Martin Brundle to řekl jasně - jen žvaní, ale z F1 neodejdou...

      Mezi námi - Ferrari žije z podstaty, jejich auta nejsou nic, co by nedokázal vyrobit někdo jiný, dokonce jsou jiné supersporty lepší, než Ferrari.
      Jestli chce Mercedes odejít, může to jednoduše oznámit, protože smlouvu má jen do r. 2020.

      V F1 už všechno bylo a není s čím novým přijít, pokud se nerozhodnou pro 4x4 nebo CVT převodovky. Vývoj spalovacího motoru je už za hranicí řidičské zvládnutelnosti, monstra s 1300 - 1500 kobylami povedou jen k těžkým haváriím a smrti pilotů. Já nevím, ale F1 nemá budoucnost v té DNA, o které stále mluví. Větší a větší výkony nejsou zvládnutelné a co jiného by po té sérii chtěli, když už teď je tak příšerně drahá, že do ní nikdo nechce.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        193.86.205.XXX
        jen taková drobnost - i to 4x4 už ve formuli bylo, pokud se nepletu.
        jinak si myslím, že je stále s čím novým přicházet. podle mě to chce dlouhodobě stabilní pravidla ( a to nejen pro motory ). pak se dostaví i to zlevnění. časté změny a stálé vyvíjení pořád nových pohonných systémů je to, co je drahé a co odrazuje někoho do toho investovat. kdyby byla dlouhodobá jistota stability pravidel, určitě by se našli i další dodavatelé motorů.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jirka_1

          Jirka_1

          217.30.64.XXX
          4x4 snad nebylo nikdy oficiálně v pravidlech, vím o tom, že Lotus s tím laboroval v Indianopolis, ale jestli to někdo použil v F1, za to bych do ohně ruku nedal.

          Co se týká dlouhodobé stability předpisů - co si pod tím pojmem představuješ? 10 let? 15 let? To je hrozně dlouhá doba a co si pamatuji, tak nejdéle v F1 vydržely třílitry s tím, že zároveň bylo možné použít 1,5 l turba. Když to vezmeš, tak současné hybridy už běží 4 roky a další tři ještě poběží. To je 7 let, což je docela dlouhá doba na to, jak je teď pokrok v technice rychlý. Ono se nic neslevní, protože F1 je v první řadě těžký kšeft s drahým vývojem a s omezenými výrobními počty. když vezmeme třeba 12 týmů, kterým by měly PJ vydržet za sezónu tři, to je minimum 72 jednotek na sezónu pro celé pole. Teď si to poděl počtem výrobců, připočti dejme tomu 50% motorů navíc kvůli kolapsům a zjistíš, že je to ohledně sériovosti ruční výroba. Tam se nikdy nic neslevní...

          Zkus něco vymyslet, co zde ještě nebylo, na co by automobilky a jiní výrobci slyšeli a dej to do placu. Nakonec zjistíš, že jsi na konci s rozumem, protože ti vyleze to, co zde už bylo a co už nikdo nechce. F1 se prostě přežila, pod ní je mnoho dalších formulových sérií s celkem výkonnou technikou, tedy F1 musí být někde výš, jenže kde? ... a to je to, oč tu běží... :-)

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama