DISKUZE K ČLÁNKU Lauda kritizuje vizi FIA a Liberty: Piloti jako mimina a omezování nejlepších týmů

Niki Lauda není se současným vedením Formule 1 úplně spokojen a budoucí plány Liberty Media ho znepokojují.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Lauda kritizuje vizi FIA a Liberty: Piloti jako mimina a omezování nejlepších týmů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 12.11.2017 21:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 12.11.2017 16:37
jen taková drobnost - i to 4x4 už ve formuli bylo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
S těmi motory, snahou přitáhnout další motoráře atd. je to od FIA jen šmé na lidi a jde o to jestli jsou dost hloupí aby tomu věřili. Americké CARTy mají pokud jde o motory triviální předpisy, motory jsou tam levné, a kolik je tam motorářů? Přesně dva.

FIA a Liberty jde v nových pravidlech o jediné, získat znovu moc kterou ztratili, nic víc, nic míň. Pokud prosadí nová pravidla, svůj vliv nepochybně posílí, ale dost pravděpodobně to zničí Formuli 1.

Mercedes je už teď jednou nohou na odchodu, a pokud FIA scválí nějakou prasárnu a správní rada řekne dost, může to spustit celkem domino efekt, protože Ferrari potřebuje ve Formuli 1 Mercedes, protože ruku na srdce je to jediný soupeř s kterým má smysl a prestiž bojovat a i porážka je stravitelná. Bojovat pro Ferrari s Renaultem a Hondou a prohrávat bude pro Ferrari z marketingového hlediska tragedie.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
4x4 snad nebylo nikdy oficiálně v pravidlech, vím o tom, že Lotus s tím laboroval v Indianopolis, ale jestli to někdo použil v F1, za to bych do ohně ruku nedal.

Co se týká dlouhodobé stability předpisů - co si pod tím pojmem představuješ? 10 let? 15 let? To je hrozně dlouhá doba a co si pamatuji, tak nejdéle v F1 vydržely třílitry s tím, že zároveň bylo možné použít 1,5 l turba. Když to vezmeš, tak současné hybridy už běží 4 roky a další tři ještě poběží. To je 7 let, což je docela dlouhá doba na to, jak je teď pokrok v technice rychlý. Ono se nic neslevní, protože F1 je v první řadě těžký kšeft s drahým vývojem a s omezenými výrobními počty. když vezmeme třeba 12 týmů, kterým by měly PJ vydržet za sezónu tři, to je minimum 72 jednotek na sezónu pro celé pole. Teď si to poděl počtem výrobců, připočti dejme tomu 50% motorů navíc kvůli kolapsům a zjistíš, že je to ohledně sériovosti ruční výroba. Tam se nikdy nic neslevní...

Zkus něco vymyslet, co zde ještě nebylo, na co by automobilky a jiní výrobci slyšeli a dej to do placu. Nakonec zjistíš, že jsi na konci s rozumem, protože ti vyleze to, co zde už bylo a co už nikdo nechce. F1 se prostě přežila, pod ní je mnoho dalších formulových sérií s celkem výkonnou technikou, tedy F1 musí být někde výš, jenže kde? ... a to je to, oč tu běží... :-)

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

193.86.205.XXX
jen taková drobnost - i to 4x4 už ve formuli bylo, pokud se nepletu.
jinak si myslím, že je stále s čím novým přicházet. podle mě to chce dlouhodobě stabilní pravidla ( a to nejen pro motory ). pak se dostaví i to zlevnění. časté změny a stálé vyvíjení pořád nových pohonných systémů je to, co je drahé a co odrazuje někoho do toho investovat. kdyby byla dlouhodobá jistota stability pravidel, určitě by se našli i další dodavatelé motorů.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Ferrari bere v F1 nekřesťanské peníze za nic, takže jejich odchod jim přinese co - pomalé zapomnění a úbytek příjmů. Martin Brundle to řekl jasně - jen žvaní, ale z F1 neodejdou...

Mezi námi - Ferrari žije z podstaty, jejich auta nejsou nic, co by nedokázal vyrobit někdo jiný, dokonce jsou jiné supersporty lepší, než Ferrari.
Jestli chce Mercedes odejít, může to jednoduše oznámit, protože smlouvu má jen do r. 2020.

V F1 už všechno bylo a není s čím novým přijít, pokud se nerozhodnou pro 4x4 nebo CVT převodovky. Vývoj spalovacího motoru je už za hranicí řidičské zvládnutelnosti, monstra s 1300 - 1500 kobylami povedou jen k těžkým haváriím a smrti pilotů. Já nevím, ale F1 nemá budoucnost v té DNA, o které stále mluví. Větší a větší výkony nejsou zvládnutelné a co jiného by po té sérii chtěli, když už teď je tak příšerně drahá, že do ní nikdo nechce.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001890

uzivatel001890

213.226.251.XXX
F1 je prostě na rozcestí
Mercedes určitě uvažuje o odchodu
Ferrari si uvědomuje, že nemá cenu podléhat tlachům a klidně odejít může a možná že tím svojí legendu ještě posílí ... protože zlatá éra F1 už je stejně pryč = ta, z které Ferrari čerpá svojí auerolu ... koník na kapotě bude vždy hodně exklusivní .. takže v podstatě pokud jim za účast nezaplatěji - neni důvod jim dávat dárky a je důvod raději odejít byť postupně - aby nemuseli hned rušit tým
Co potom bude dělat Renault?
A Honda? Ta se účastní v USA, ale zároveň jsou to vizionáři a nevím zda budou chtít soutěžit tam, kde vlastně stačí vyrábět a soutěž nechat na ladiče týmů - kteří dělají show (o ničem) ...
TJ Pokud se nevzpamatují - bude F1 bez automobilek a bude to prostě opravdu Americká série mimo Ameriku
Ale i to by nakonec nebylo marné - protože Auta už jsou 100 a víc let starý vynález a ... tak je to nuda už i proto

(Když Ferrari odejde, krátkodobě to bude velká publicita a potom se z reálné existence změní na legendu ... A když se někde zůčastní budou ještě více obletovaní ... - Já tomu nevěřím jen proto, že si myslím, že jim nakonec zaplatěji a udělaji kompromis - ale je vhodná chvíle na odchod - a z toho kompromisu mám obavu)

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama