"Koncept se už měnit nebude." Šéfovi Haasu se návrh nových motorů zamlouvá

Petr Hlawiczka, 7. listopadu 2017, 06:40 Google+

Šéf Haasu Günther Steiner je pro zjednodušení pohonných jednotek tak, jak to při posledním zasedání navrhla Mezinárodní automobilová federace (FIA).

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 07.11. 22:22) Napište svůj názor
Kevin Magnussen s vozem Haas VF-17 poháněným motorem Ferrari v Japonsku

Kevin Magnussen s vozem Haas VF-17 poháněným motorem Ferrari v Japonsku | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Výrobci současných pohonných jednotek - Ferrari, Mercedes i Renault, již vyjádřili své zklamání z budoucích plánů vedení soutěže, které plánuje odstranění rekuperace tepelné energie prostřednictvím MGU-H, zjednodušení, zlevnění a vyšší míru standardizace motorů. Stáj z Maranella dokonce pohrozila svým odchodem z F1.

Vedení amerického týmu ale snižování nákladů vítá: "Pokoušejí se nastíněné věci dosáhnout vyšším hlukem, větší vyrovnaností a nižšími náklady. To je cílem. Myslím, že pro začátek nadhodili dobrý koncept. Nyní mohou technici pracovat na detailech. Koncept je venku a já si nemyslím, že se bude měnit," avizuje Steiner.

"Teď ale musí pracovat na detailech konceptu, aby dosáhli cíle, které si stanovili - vyšší hluk, větší vyrovnanost a nižší náklady pro zákaznické týmy. Snad toho dosáhnout," pokračuje pro Autosport šéf Haasu.

Podle něj ale cena motoru není nejdůležitější: "Je stejně důležitá, jako ostatní věci, protože i kdyby byl levný a lidem se nelíbil, proč bychom to dělali. Musí dojít ke kompromisu mezi tím, co chtějí fanoušci, což je hluk, a vstupem nových výrobců, což si přejí lidé."

img-responsive

Výrobci začnou na vývoji nových motorů podle Steinera pracovat ještě dříve, než FIA zveřejní konečnou verzí nových pravidel | foto: Haas F1 Team

"Náklady jsou taky důležité pro nové lidi, pro současné lidi a pro týmy, které si nestaví vlastní motory - jako jsme my. Je to součást toho, co je třeba udělat, aby se F1 změnila k lepšímu," domnívá se 52letý Ital.

"Nemyslím si, že bychom se dostali k hluku V10 či V12, protože tam máme turbo. Můžete ho zlepšit, a cílem je zvýšit otáčky o 3000 ot/min oproti současným motorům, mohou pak být hlučnější. Podle mě ale nikdy nebudou takové, jako dříve. Více hluku je fajn, protože to je pro fanoušky podle mě skvělé, když už z dálky uslyší přijíždět auto.

Myslím si, že to potrvá rok, než se pravidla dokončí. Cílem je mít finální verzí technických pravidel hotovou do konce roku 2018. Pak půjde o dvouletý vývojový proces. Výrobci podole mě začnou vyvíjet už teď, protože zpoždění si nemůžete dovolit," dodává Steiner.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Koncept se už měnit nebude." Šéfovi Haasu se návrh nových motorů zamlouvá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 07.11.2017 22:22 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Räikkönen, Kimi

Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

Martin Whitmarsh

Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

Sergej Sirotkin se dočkal vytoužené příležitosti

Williams potvrzuje Strolla se Sirotkinem, Kubica rezervním jezdcem

Kimi Räikkönen při tréninku v Itálii

"Inženýři jsou hodně v pohodě, do super rychlého auta jsme dali vše," říká prezident Ferrari

Sergio Pérez pevně věří, že by u špičkového týmu mohl získat titul

"Mám na to vyhrávat tituly, čeká mě velmi důležitý rok." Pérez touží po špičkovém týmu

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL32 v Mexiku

McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Felipe Massa se svým synem po Velké ceně Brazílie 2016, kdy měl původně v F1 skončit

"Chtěl jsem mít před Brazílii jasno, tak jsem se týmu zeptal." Massa píše o…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso dělá se sportovními vozy chybu, upozorňuje Webber

  2. "Inženýři jsou hodně v pohodě, do super rychlého auta jsme dali vše," říká prezident Ferrari

  3. McLaren je hrozbou, uvědomuje si Lowe. Poslední vývoj Williamsu si ale pochvaluje

  4. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  5. Kvjat našel útočiště u Ferrari, stává se jeho vývojovým jezdcem

  6. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

reklama