DISKUZE K ČLÁNKU McLaren je ochotný vzdát se svého bonusu v zájmu spravedlivější F1. Jak zareaguje Ferrari?
McLaren je otevřený vůči kompromisu ve finančních odměnách. Je ochoten si nechat sáhnout na svůj bonus v rámci spravedlivějšího rozdělení příjmů ve Formuli 1. Jak na to zareagují další velké týmy?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: McLaren je ochotný vzdát se svého bonusu v zájmu spravedlivější F1. Jak zareaguje Ferrari?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Pikaso
13:46 27.09.2017 77.104.216.XXX
malá opravička - CS byl zapůjčen do R.
----
\jinak si myslím že nemáte pravdu ani v tom ostatním. Pohnutky proč to dělají neznám, ale jsem naivka a chci věřit tomu, že chtějí čistější sport. Navíc s tím sponzorem to jde za 1) z velké části ještě za RD a 2) McL ho nepotřebuje. Jsou velká značka i mimo F1, mají svých zdrojů dost a navíc např. všechny týmy v F1 zásobují řídící jednotkou. Možná tedy je jejich snaha motivována právě snahou trochu oslabit finanční zdroje konkurence, ale i tak s tím souhlasím a myslím si, že by to tak mělo být.
----
\jinak si myslím že nemáte pravdu ani v tom ostatním. Pohnutky proč to dělají neznám, ale jsem naivka a chci věřit tomu, že chtějí čistější sport. Navíc s tím sponzorem to jde za 1) z velké části ještě za RD a 2) McL ho nepotřebuje. Jsou velká značka i mimo F1, mají svých zdrojů dost a navíc např. všechny týmy v F1 zásobují řídící jednotkou. Možná tedy je jejich snaha motivována právě snahou trochu oslabit finanční zdroje konkurence, ale i tak s tím souhlasím a myslím si, že by to tak mělo být.
Pikaso
13:42 27.09.2017 77.104.216.XXX
Palec sem ti nedal, protože s půlkou souhlasím a s půlkou ne. Ale dá se říci, že to jenom konstatuješ a není jasné jestli jsi pro nebo ne. No a k nesouhlasné části jsem vlastní otázku položil výše ??? Není F ve F1 tak dlouho právě díky těm bonusům ???
Pepan
13:34 27.09.2017 89.24.157.XXX
S tím souhlasím, na druhé straně tyto týmy by měly F1 reprezentovat a ne jak to udělal tuším Manor předloni, kdy na první závod přijeli s auty, která nebyla schopna startu jenom proto, aby skásli Bernieho za startovné. Ani jednou nevyjeli nejen v tréninku, ale ani v závodě a v kuloárech se šuškalo, že k těm autům neměli ani software. Takže si udělali do Austrálie výlet, který jim vedení F1 zacálovalo a pro závod ani nehnuli prstem.
Pikaso
13:29 27.09.2017 77.104.216.XXX
No osobně nevím jak dlouho onen "věrnostní" příspěvek F dostává, ale každopádně je ostuda, že s takovýma penězma proti ostatním jenom tak v posledních letech paběrkují. Navíc otázka zní úplně jinak. Není F ve F1 právě jenom kvůli tomuto trapnému a pro mě osobně neodůvodněnému příspěvku ??? Když se objektivně podíváme na rozpočty týmů je jasné proč je nejvíce fandů F,M,RbR a McL. Podle mě jenom proto, že dostávají ty obrovský peníze proti ostatním. To se pak dělají auta a reklamní předměty, když provoz týmu vlastně zaplatí někdo jiný a já mám svoje vlastní prostředky navíc. Docela by mě zajímalo, kolik dalších peněz ve skutečnosti ony týmy do F1 dají, jestli vůbec nějaké !!!!
----
Už jsem to psal stokrát, tyhle peníze by se prostě měli dělit rovným dílem a právě ty silné týmy by měli být první, kteří to budou prosazovat. Právě M, McL, F a RbR by měli být těm malým, kteří skoro každý rok řeší existenční problémy věděční, protože díky nim se F1 ještě dnes jezdí. A ani výhružky, že tam zůstanou jenom ty silné týmy a budou mít 3 nebo dokonce 4 auta nejsou nakonec řešením. Podívejte se všude okolo, DTM, Ralye a mnoho dalších sérií umírá právě na tom, že je tam malá konkurence díky špatně přerozdělovaným penězům. DTM už asi nebude a v Ralye to změnili a automobilky přibývají a začíná to být opět skvělé a hlavně zábavné závodění, kde může vyhrát minimálně 8 různých aut. Kdyby to neudělali mohli MS v Ralye zavřít a jezdit jenom se soukromníky.
Už bych snad jenom doplnil, že bych osobně ve F1 asi nedělal žádné stropy, měla by to být špička motorosportu a ať každý utratí co chce ze svého, ale peníze z televizních práv a další by měli rozdělit stejným dílem všem. Bez poražených nejsou vítězové a už vidím jak by ještě dnes po letech 2010 až 2013 byl třeba M ve F1 a dělal dnes tituly, kdyby tam nebyly malé "poražené" týmy, byl by to v uvedených letech právě M, který by byl poslední a už vidím jak slavná automobilka riskuje své jméno. Dnes by tam prostě nebyly a 3, skoro 4 tituly by nebyly a F1 asi taky dlouho ne.
----
Už jsem to psal stokrát, tyhle peníze by se prostě měli dělit rovným dílem a právě ty silné týmy by měli být první, kteří to budou prosazovat. Právě M, McL, F a RbR by měli být těm malým, kteří skoro každý rok řeší existenční problémy věděční, protože díky nim se F1 ještě dnes jezdí. A ani výhružky, že tam zůstanou jenom ty silné týmy a budou mít 3 nebo dokonce 4 auta nejsou nakonec řešením. Podívejte se všude okolo, DTM, Ralye a mnoho dalších sérií umírá právě na tom, že je tam malá konkurence díky špatně přerozdělovaným penězům. DTM už asi nebude a v Ralye to změnili a automobilky přibývají a začíná to být opět skvělé a hlavně zábavné závodění, kde může vyhrát minimálně 8 různých aut. Kdyby to neudělali mohli MS v Ralye zavřít a jezdit jenom se soukromníky.
Už bych snad jenom doplnil, že bych osobně ve F1 asi nedělal žádné stropy, měla by to být špička motorosportu a ať každý utratí co chce ze svého, ale peníze z televizních práv a další by měli rozdělit stejným dílem všem. Bez poražených nejsou vítězové a už vidím jak by ještě dnes po letech 2010 až 2013 byl třeba M ve F1 a dělal dnes tituly, kdyby tam nebyly malé "poražené" týmy, byl by to v uvedených letech právě M, který by byl poslední a už vidím jak slavná automobilka riskuje své jméno. Dnes by tam prostě nebyly a 3, skoro 4 tituly by nebyly a F1 asi taky dlouho ne.
Pepan
13:22 27.09.2017 89.24.157.XXX
Rock to napsal stejně jako to cítím já. Pokud historie F1 je vlastně spjata s Ferrari, mělo by být nějakým způsobem oceněno. Ty firmy, které ten bonus dostávají, fakt pro propagaci F1 dělají maximum a jak jsem napsal, tady jde o sport až na druhém místě. v prvé řadě jde o byznys.
rock
12:35 27.09.2017 37.188.241.XXX
Ono to možná bude tím, že v F1 je -s trochou nadsázky- dýl než všechny ostatní týmy dohromady, fanoušků má -pravděpodobně bez nadsázky- víc než všechny ostatní týmy dohromady a díky tomu taky generuje pořadateli větší zisk (na sledovanosti a zájmu sponzorů) větší zisk než všechny ostatní týmy dohromady.
btw Sport? F1? Ale ne, ani v nejmenším. To by musela být spousta věcí jinak, až revolučně jinak...
btw Sport? F1? Ale ne, ani v nejmenším. To by musela být spousta věcí jinak, až revolučně jinak...
Pepan
11:10 27.09.2017 89.24.157.XXX
Pokud by to bylo podle počtu let, tak by asi Ferrari dostalo ještě více, protože když to spočítám, tak jejich počet strávených let se skoro blíží počtu let strávených v F1 všemi ostatními týmy pobírajícími bonusy. Pokud tedy počítám tým a ne to, že výrobce někomu někdo dodával pro vůz F1 motory a jiné součásti.
uzivatel001639
10:08 27.09.2017 89.111.77.XXX
Asi souhlas, ale jde o to, ze by meli byt nejaka pravidla pro bonusy. Aby i ostatni tymy mohly casem neco ziskavat, pokud budou v F1 dostatecne dlouho nebo budou delat dobrou propagaci. take by ty bonusy meli mit urcitou vysi. Nejsem si jist jestli tech 100 mil dolaru co dostane Ferrari je to apravne rozdeleni. Jestli FI hospodari se 100mil, tak ten bonus mi prijde trochu neprimereny. Takova FI a i ostatni tymy tam delaji krovi, ale bez nich by zavody nebyly atraktivni a sledovanost by se snizila. Asi bych daval bonus vsem tymum dle let jake stravili v F1.
Pepan
10:05 27.09.2017 89.24.157.XXX
Ohledně toho titulárního sponzora je zajímavé, že McLarenu se to bůhvíkolik let nepodařilo, zatímco Red Bull to zvládl. Asi je to fakt otázka kvality managementu, protože než přešel McLaren na motory Honda. Byl mnohem výše v tabulce, takže šance na zisk titulárního sponzora tam byla.
uzivatel001639
10:02 27.09.2017 89.111.77.XXX
Tak je to mozne, neco za tim byt musi. Jen aby se to McL vyplatilo, drzme palce
Pepan
09:58 27.09.2017 89.24.157.XXX
Já se jenom dohaduji, ale myslím si, že vedení F1 pomohlo svými konexemi k tomu, aby Sainz mohl být zapůjčen do McLarenu a i ty šachy s motory Honda x Renault. Výměnou za to zřejmě chtěli, aby McLaren udělal tenhle krok. Je to ale jenom můj dohad, možná Petr bude vědět něco více.
Pepan
09:55 27.09.2017 89.24.157.XXX
Je zajímavá jedna věc. Ty bonusy pobírají celkem čtyři týmy, ale apeluje se pouze na Ferrari. Mám tomu rozumět tak, že ty další týmy už daly najevo, že se těch bonusů vzdají, nebo je dopředu jasné, že Mercedes a Red Bull se těch bonusů vzdát nehodlají? Pohled z druhé strany - F1 je v prvé řadě byznys. O sport tady jde až na druhém místě, i když se deklaruje pravý opak. Je zájem dotáhnout na tribuny co nejvíce diváků. A když se pak člověk podívá na obsazené tribuny, nejvíce diváků je oblčeno v bundy a čepice právě těch čtyř týmů, které pobírají bonusy. Pokud tyto týmy dělají F1 tak velkou propagaci, proč by za to neměly být oceněny? Proč by Ferrari nemělo dostat bonus za to, že jeho historie prakticky kopíruje historii F1? Je to prakticky sedmdesát let a za to mu ten bonus právem náleží.
uzivatel001639
09:27 27.09.2017 89.111.73.XXX
Neco za tim byt musi. Pochybuji, ze by se nekdo dobrovolne vzdaval nejakeho slusneho obnosu penez.
Aktuálně
Nadcházející závod 26.5.2024
GP Monaka78 kol (260.286 km)
Circuit de Monaco
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek