DISKUZE K ČLÁNKU FIA zpřísňuje pravidla pro motory, mění systém superlicence a definuje detaily Halo

Mezinárodní automobilová federace (FIA) včera potvrdila několik změn, které se týkají příští sezóny Formule 1. Co se mění?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA zpřísňuje pravidla pro motory, mění systém superlicence a definuje detaily Halo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 26.09.2017 09:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» myron (Hlasovali 4 lidé) 22.09.2017 19:47
V poslední době začínám mít neodbytný dojem, že… »
» Situs (Hlasovali 2 lidé) 22.09.2017 09:56
Takže už jen něco přes 3 měsíce než se FIA a Red… »
» Situs (Hlasovali 2 lidé) 22.09.2017 09:59
No FIA jim právě Hondu přicvakne, pokud neseženou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Easy

    Easy

    82.144.151.XXX
    FIA se prostřednictvím F1 snaží dělat ekologickou agitku.
    Ve svém okolí často slyším takové řeči, že obecně jsou závody nudné, vyhraje stejně nejrychlejší auto ap. Pěknou pověst si ta naše formule vybudovala. 15

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      dannak

      212.149.48.XXX
      Tak stezovat si, ze ve F1 zavodech vyhraje nejrychlesi auto, to je jako stezovat si, ze v atletice vyhraje nejrychlejsi bezec :D
      Ale prave politikou snizovani poctu kusu, resp. prodluzovanim jejich zivotnosti, naprosto odpada faktor nahodnych odstoupeni favoritu. Ten, kdo chce bojovat o titul si podobna odpadnuti nemuze dovolit nejen kvuli ztrate bodu v jednom zavode, ale hlavne kvuli dopadum na vsechny dalsi zavody! A proto se za soucasne konstelace mensi tymy na bednu nemuzou dostat. Verim, ze kdyby tech motoru mohli pouzit vic, i mensi tymy by se nebali z tech motoru dostavat vic ykonu s rizikem, ze to obcas nevyjde, ale ze taky obcas dosahnou na lepsi umisteni. Z pohledu bodu to mozna kartama mozna moc nezamicha, ale mohli by byt vic videt a tedy prilakat sponzory. Pachtit se ve stredu pole s realnou vyhlidkou, ze vys to nejspis nikdy nepujde je demotivacni jak pro tymy, tak pro sponzory.
      A dokud tohle FIA nepochopi, nepomuze ani svecenej benzin :/

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • myron

    myron

    95.173.192.XXX
    V poslední době začínám mít neodbytný dojem, že se FIA z nějakého záhadného důvodu snaží F1 buď ve finále zrušit, nebo změnit na vytrvalostní závody (což je ve svém důsledku totéž).
    V každém případě dochází k popření celé historie F1 ve jménu... čeho vlastně? Ekologie (spíše ekologistiky), nebo snad ekonomiky závodění (ale "bez peněz do hospody nelez")?
    Prostě tomu nerozumím.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Radon

    Radon

    84.242.97.XXX
    Nedávno se psalo, že vedení F1 chce Hondě pomoci v dohnání konkurence.
    A hle tu máme ty kroky - sníží se počet komponent na sezonu, když už teď je Honda rekordmanem ve sbírání penalt za nespolehlivost...
    A vím, že se sem stejně výrobci nehrnou, ale toto by mělo případně přilákat nové výrobce? To by museli být na hlavu padlí. Nebo Japonci...
    Připadá to jen mně, nebo je to stupidní doopravdy?

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • dannak

    dannak

    212.149.48.XXX
    Jedna takova filozoficka:
    Skutecne dochazi k uspore penez tim, ze se snizi pocet kusu na sezonu, ale na druhou stranu to musi nutne prodrazit vyvoj, aby bylo dosazeno potrebne spolehlivosti ?
    Mam z toho pocit, ze bud ty motorovy pravidla delaj na miru Mercedesu, nebo neumeji pocitat. Prece cena pro zakaznika se nesnizi tim, ze odeberu min kusu, kdyz naklady na vyvoj jsou v podstate konstantni a pokud dodavatel nebude chtit odberatele sponzorovat ze sveho. IMHO tedy jen naklady na vyvoj rozpusti do mensiho poctu kusu. Tedy jeden kus bude drazsi a pokud nejaky motor v sezone odejde, bude ten dodatecny kus drazsi prave pro ty mensi tymy, kterym tohle cele ma pomahat. Nebo to cele chapu spatne ?
    Celkove se mi tohle dost prici a radsi uvidim, kdyz ty auta obcas nedojedou, protoze z toho zdimou co to da, ne, ze nedojedou, protoze i kdyz dojizdeli do konce "v poklidu", motor to po 10zavodech zabalil. Ze sprintu se stava marathon, na coz uz ale existuji jine a snad i lepsi serie.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Mám stejný názor. 01

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      však už zde i byl článek, kde vedoucí týmu připustil, že současné motory vyjdou dráž, než když měl tovární tým 3-4 motory na víkend. Tohle skutečně nemá s úsporou nic společného, protože pokud se takovéhle spolehlivosti má dosáhnout, tak ty motory musí natočit hrozné hodiny na stolicích. Myslím, že si trefil hřebíček na hlavičku, s tím, že to vypadá jako šité na míru mercedesu a to už od okamžiku přechodu na tyhle hybridy

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.253.XXX
      "...pokud nejaky motor v sezone odejde, bude ten dodatecny kus drazsi prave pro ty mensi tymy..."

      Vůbec netuším, jak by mohly být sepsaný smlouvy mezi dodavatelem a odběratelem, ale uměl bych si představit, že tým zaplatí balíček motorů na sezónu a bude na dodavateli, aby na svoje náklady nahradil porouchanou jednotku.
      Tím nechci říct, že to tak funguje, nevím to. Jenom konstatuji, že bych si uměl představit podobně formulovanou smlouvu.

      btw myslím si, že výrobci pohonných jednotek odběratele v současné době opravdu dotují. Tedy že platba od zákazníků je do značné míry symbolická a ani zdaleka nepokryje náklady na vývoj a výrobu.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Tohle samo přeje Mercedesu který je na tom po stránce spolehlivosti nejlépe a nepřeje to Hondě která má se spolehlivostí přesvědčivě největší problémy. Ono vývoj výkonu a spolehlivost musí jít tak trochu ruku v ruce a tohle Hondě jen zkomplikuje její už tak těžkou cestu vzhůru.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Honda říkala, že problém s MGU-H má vyřešen, což se ukáže. Za poslední závody si nepamatuji že by s ním měli problém. To že měnili vše ostatní, bylo asi z důvodu rychlejší výměny a větší penalizace neměla na nic stejně vliv. Takže pokud se ukáže že problém už mají opravdu vyřešen, nevidím důvod aby ve spolehlivosti nebyly na úrovni Renaultu. Příští rok bude zajímavý o tom žádná. fakt jsem zvědav na posun McL a na porovnání s ostatními a porovnání s letošními časy a na porovnáni s TR. Příští rok to vypadá na velmi zajímavou sezonu i z pohledu rychlosti posunu těchto dvou stájí.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Jsem rád že já už v zázračné zmátoření Hondy nemusím doufat, byly to těžké 3 roky a pozorovat to budu již ne s takovou bolestí, ale zajímavé to bude, to jo a jsem rád že tam Honda zůstala.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.77.XXX
          Tak nejde o zmátoření, ale o postupný vývoj. Kdyby nemuseli měnit v tomto roce koncepci, tak věřim že ani nebyly horší než Renault. Takhle velká a rychlá změna se musela na spolehlivosti podepsat, kor když je Honda v porovnání s ostatními v poli za poslední desetiletí stále nováček. Těším se na to, jestli někdy pokoří Mercedes než to, kdy pokoří Renault 03 11

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.253.XXX
    to redakce:
    jaká jsou podmínky superlicence pro jezdce, co už ji dřív měli, ale vynechali jednu nebo víc sezón?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Piloti, kterým byla superlicence udělena dříve než v předchozích 3 letech, musí pro kladné vyhodnocení FIA v nedávné době konzistentně prokázat výjimečné schopnosti v jednosedadlové formuli.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.253.XXX
        Aha, takže tohle by byl Kubicův případ? Odjetý testy by byly dostatečný?

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Zřejmě ano (plus by jel ještě předsezónní testy), ale to je vždy na posouzení FIA - v příloze pravidel to má definováno takto vágně. Můžu se mýlit, ale Kubica podle mě není ve hře o žádnou závodní sedačku v F1, v tomto případě to tedy nemá cenu řešit.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Takže ten privátní test Williamsu s Kubicou je proto, aby mu udělali radost?

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              Jaký privátní test? K žádnému nedošlo! Strollové to v závěru min. týden Kubicovi zrušili - dali hned přesunout oba starší vozy do Austinu, přece nebudou Robertovi platit testování. Ty si vážně myslíš, že nějaký tým dá šanci jezdci, který je 7 let out, navíc se zraněním? To už Williams raději vezme Di Restu!

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama