Renault pro rok 2019 volí odlišnou filozofii vylepšování vozu, v oblasti motoru doufá ve větší zisky

Petr Hlawiczka, 8. března 2019, 06:20 Google+

Renault pro letošní sezónu volí podle svého jezdce Daniela Ricciarda zcela novou filozofii vývoje vozu, což by mu mělo pomoci se udržet vpředu a dále stahovat deficit v oblasti pohonné jednotky.

Počet komentářů:  41 komentářů (Poslední 10.03. 14:29) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo s Renaultem RS19 během testů v Barceloně

Daniel Ricciardo s Renaultem RS19 během testů v Barceloně | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Zatímco loni ve vývojových závodech francouzský tým proti svým soupeřům spíše ztrácel, letos by tento trend chtěl obrátit. "Jsem si jistý tím, že jsme nedosáhli žádného pokroku," řekl například během Velké ceny Japonska Nico Hülkenberg.

Jeho nový týmový kolega, jenž přišel z Red Bullu známého silným sezónním vývojem, ale nyní od Renaultu "očekává dobré věci. Myslím, že filozofie bude tento rok zcela odlišná, pokud jde o vylepšení, která dostáváme."

"Myslím, že se plán a struktura změní, i jejich filozofie, pokud jde o to, co a kdy nasadit. Věřím, že se to změní. Budu toho součástí a tomu procesu věřím. A doufám, že se udržíme vpředu," popisuje Ricciardo.

Vzhledem k tomu, jak se zdá být střed pole vyrovnaný, bude vývoj během sezóny pro týmy klíčový. Renault hodně investoval do vylepšení své továrny v Enstone i ve Viry, což by se mu mohlo vyplatit.

img-responsive

Nico Hülkenberg během testů v Barceloně | foto: Renault Sport F1

Nová pravidla také otevírají prostor pro rozdíly. "Je to dáno částečně tím, že umožňují spoustu cest. Letos se toho proto bude dát hodně vyvinout, pokud jde o přední křídla, brzdové kanálky, deflektory, bočnicové panely - celá velká oblast dostupná pro vývoj," vysvětluje technický ředitel Nick Chester.

"Vkládáme velké úsilí do našich aerodynamických programů a programů v aerodynamickém tunelu, takže se budeme snažit s věcmi přijít co nejrychleji a dostat je na auto," uvádí Chester.

A Ricciardo věří, že se to bude týkat i motoru, s nímž Renault dosáhl během zimy pokroku - údajně výkon navýšil až o 50 koní: "Není tajemstvím, že v posledních několika letech Renault se svou pohonnou jednotkou ostatní doháněl, z čehož pramení pozitivní věc, že podle nás můžeme získat pořád více než ostatní. Proto samozřejmě zůstanu optimistou. Cítím, že ve vývoji během sezóny toho můžeme najít o trochu více a snižovat ztrátu."

Vytisknout

Diskuze: Renault pro rok 2019 volí odlišnou filozofii vylepšování vozu, v oblasti motoru doufá ve větší zisky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 10.03.2019 14:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 41 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Antonio Giovinazzi s Alfou Romeo C38 během testů v Barceloně

Alfa Romeo má "dobré" auto, Haas očekává uprostřed pole intenzivní bitvu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud