DISKUZE K ČLÁNKU Potřebujeme více zábavy, týmy ze středu pole musí bojovat o pódium, tvrdí Sainz

Kde jsou problémy současného rozložení sil ve Formuli 1.A má Carlos Sainz případné řešení?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Potřebujeme více zábavy, týmy ze středu pole musí bojovat o pódium, tvrdí Sainz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 21.08.2017 13:50 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.155.XXX
    Jednoduché řešení: jednoduchý motor dostupný všem. A po dobu 3 let neměníjíci se pravidla, taky samozřejmě jednodušší hlavně v oblasti penalizací za techniku a nesmyslného posouvání na roštu. Sainz, u Fandů si stěžuješ na špatném hrobě. Musíš to poslat tomu nejvyššímu v té vaší vertikální struktuře F1, kterého zajímá jenom automobilový byznis, a nějaké poskoky stájí s jejích touhou po zajímavějších závodech bere jako vedlejší produkt, se kterým nemíní ztrácet čas. Holt máš Sainz smůlu, že ses nenarodil do zlaté éry kdy F1 byla skutečnou Formulí 1, a ne jako dnešní Fejk. Tam by sis určitě zazávodil a užil pódia přesně dle tvých závodnických představ. 11

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      V každé lidské činnosti se doporučuje dvakrát měřit, a až pak řezat, pro diskusi tedy se dvakrát zamyslet, než napíši hloupost. Jednotné motory nic neřeší, Ferrari a Haas mají stejný motor, rozdíl na kolo je obvykle 2 sekundy, Stejně tak Mercedes, FI a Williams mají stejný motor, přesto rozdíly jsou obvykle 1,5 respektive 2,5 sekundy. A RB či Torro Rosso mají opět stejný motr, přesto RB pravidelně bojuje o pódium zatímco TR jen bodově paběrkuje. Motory dnes opravdu nejsou problém, devět týmů má motory kde je rozdíl jen v několika desetinách sekundy na kolo mezi nejslabším a nejsilnějším motorem. Rozdíly sekund děla šasi.

      Takže pokud chceme zajistit vyrovnané pole, budeme muset šáhnout především k jednotnému šasi, ale bude to ještě Formule 1.

      A ta zlatá éra Formule 1 byla která éra? Já sleduji Formuli 1 od roku 1981 a nepamatuji období, kdy by se celé pole pohybovalo v rozmězí řekněme jedné sekundy, naopak ¨pamatuji hodně sezon kdy jeden tým zásadně dominoval.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • snebka

        snebka

        193.179.111.XXX
        Jsem rád, že se najdou i lidi, kteří sledují F1 tak dlouho a vnímají jí objektivně. Ne smyslem dříve byla F1 lepší protože ... Sám pamatuju, že když jsem ještě jako dítě sledoval F1 na počátku tisíciletí často jsem v průběhu závodu usnul 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • SergioPÉREZ

        SergioPÉREZ

        78.108.155.XXX
        70" 80" 90" byla bezva léta pro F1. Teď je dopředu všechno jasné, kdo vyhraje a kdo se stane Mistrem. Místo předjíždění se pomocí všech pomůcek objíždí, a když to nejde na trati, tak pneumatikama přes Boxy. A neříkal jsem "stejné" motory, ale jednoduché a levné, tak že i poslední Sauber se rozhodne dle typu okruhu, jestli flexibilně namontovat V8,V10,V12 atmosféru, a né být odsouzen na chvost pole přiškrceným hybridem a povinností i co se jezdeckého složení poslouchat FERRARI. Takový vůz z pohledu "závodnícké" hodnoty = "nula"...a že tam takových vozu je....nesmysl dlouhodobě jet Mistroství světa F1 jenom na "jeden" tým, možna teď s Ferkem na dva. Bída a doba temna, nic víc nic míň,.. 11

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          212.96.178.XXX
          Málo si pamatuješ. Ano, nyní bylo období 3 let dominance jednoho týmu. Na začátku tisícíletí byla ještě větší dominance Ferrari, v 90. letech zase dominance Williams Renault. V boji o titul byly zajímavé roky 2005, 2006, 2007, 2008. 2009 a nová pravidla opět dominantní Brawn... poté dominance RB a SV, ale ta nebyla tak markantní. F1 vždy byla, je a vždy bude o jednom, max dvou týmech. Jen vyjímečně se stávalo, že by v sezóně vyhrálo více než 3 týmy. Lidé mají tendenci idealizovat si minulost, ale tady to není nasnadě. Na co atmosferické víceválce, který jsou dnes přežitek. Na co unifikace motorů, či šasi? Toto je F1, né GP2 nebo Indy, kdo na to nemá technologicky či finančně, ať to nedělá...

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.128.XXX
          I v těch letech bylo plno nudných závodů kdy jezdil na čele někdo z náskokem půl minuty a podobně. A s předjížděním to také až tak slavné nebylo, viděl jsem například dost záznamů VC z Laudovy éry ve Ferrari.

          Jednoduchý a levný motor je v kontrastu s Formulí 1 totální nesmysl, ale budiž. V letech 2010-2013 byly tři dodavatelé motorům, používal se jednoduchý muzejní motor, osmiválcová atmosféra. Ke všemu byl zmražený vývoj motorů a výkony byly uměle dorovnány. Přesto když se podívám na kvalifikaci a výsledky závodů, bylo pole podobně "vyrovnané" jako nyní. Třetí čtvrtý jezdec dostával v kvalifikaci sekundu, ten poslední 3-4 sekundy. A v závodě obvykle dojíždělo v jednom kole s vítězem dalších 5-7 jezdců, ostatní dostali kolo.

          Současné motory prostě nejsou problém, z hlediska výkonů je rozdíl mezi Mercedesem, Ferrari a Renaultem zanedbatelný. Z hlediska ceny stojí roční dodávka motorů srovnatelně jako před dvaceti lety (a tehdy byla tvrdší měna).

          Pokud bychom chtěli vyrovnané pole, museli byxchom zavést jednotné vozy, ale to by Formule 1 byla jen další z formulových sérií.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • SergioPÉREZ

            SergioPÉREZ

            78.108.155.XXX
            Ve všem mám opačný názor 12, Za prvé: Minulost si neidealizuji, ta už z podstaty je dána přesnou posloupností příčin a následků, proto se opírám o neměnná fakta. Naopak Vy si idealizujete, hlavně budoucnost! 2) Největší nuda v F1 jsou léta 2010 a výše a to nesmyslně se neustále se měnícími pravidly FIA které proti minulosti vedly vždy k horšímu. 3) v tomto desetiletí i tom minulém běžely a stále běží Tituly jak na běžícím pásu ale jen jednoho Týmu. Teď je to a ještě bude s Mercedesem největší předvídatelnost a dominance v celé její historii. Aby ještě v minulém desetiletí FIA nějak korigovala dominanci jednoho týmu změnila bodování a postupně dále změna i ty drážky pneu, ale hlavně na RB motor. Posledních 20 let na závody nemá vliv "čistý" motoristický souboj týmu, ale vždy od "stolu" FIA pravidla, která jsou "šita" ne pro všechny ale některému, většinou nejbohatšímu týmu. 4) Nevím proč mi někdo neustále podsouvá nějakou "unifikovanost" jak motorů, šasí..a tak nesmyslně odkazuje na GP2 a INDY. Unifikovanost se právě nacházi ve všem co je spjato s Hybridy a všemi rekuperacemi. 5) Neustále si pletete závodní monopost s cestovním automobilem, proto už z podstaty věci je zásadní chybou, aby Formule1 byla podřízena pro vývoj Aut, máte zásadně špatný pohled na celou věc, a popírá se tak vznik a filozofie závodních monopostů. Ty vznikly na základě nadšení Fandů jezdců, kteří postupně odhazovaly,odlehčovaly a"očesavaly" nepotřebné věci: světla, blatníky, sedadla...a mnoho dalších až se časem vyprofiloval monopost . Dnes se jde neustále opačným směrem: zvyšuje hmotnost, omezuje spotřeba paliva, šetří pneu, motor se "obalil" pro závody nepotřebnýmy nesmysly, o aeru spíše pro letadla, které zrošilo boj kolo na kolo a DRS ani nema cenu psát a posledním nesmyslem je tá střecha v podobě Halo..raději končím je mi z toho zle. 6) srdcem Formule 1 byl je a bude jedině burácející objemově pumpující motor. To nikdy nepůjde obkecat. Ty dnešní automobilové eko hybridní úsporné rekuperační perpetum kardiostimulátory se nikdy v závodním monopostu F1 neměly objevit!!! 7) Nevidím žádnou "unifikovanost" a hlavně proč by F1 mělo škodit více dodavatelů motorů, tak aby zbytek světa pole F1 si bez problému mohl nasadit jakýkoliv V8,V10,V12 silnou atmosféru flexibilně dle typu okruhů a nebýt tak závislý na Automobilkách Mercedes, Ferrari, Renault, a odkázany tak i z jezdci dělat jenom křoví pár vyvoleným...aha idealizuji si minulost, je to "nemoderní"....čím kvalitnější modernější motory z aut, tím nekvalitnější nudnější předvídatelnější závody monopostů Formule jedna. Tato rovnice relativity F1 nejde oje...... 11

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama