Potřebujeme více zábavy, týmy ze středu pole musí bojovat o pódium, tvrdí Sainz

Albert Hadáček, 19. srpna 2017, 17:44 Google+

Kde jsou problémy současného rozložení sil ve Formuli 1.A má Carlos Sainz případné řešení?

Počet komentářů:  23 komentářů (Poslední 21.08. 13:50) Napište svůj názor
Carlos Sainz v závodě v Rakousku

Carlos Sainz v závodě v Rakousku | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Dlouhodobý problém současné F1 spočívá krom jiného v jisté předvídatelnosti. O vítězství v jednotlivých velkých cenách na pravidelné bázi bojují dvě stáje a jedna občas vystrčí růžky. Pak následuje výkonnostní propad a dostáváme se ke středu pole, kterému jasně vévodí Force India. Za ní je situace již zajímavější a minimálně čtyři stáje svádí tvrdý a zároveň vyrovnaný boj.

I tak je letos situace zajímavější než v předchozích třech letech, kdy jsme byli svědky představení jednoho týmu. Ferrari je zpět a svádí tvrdý souboj s Mercedesem. Pro F1 je to samozřejmě dobře, ale situace stále dle některých pilotů není ideální.

Velkým kritikem současného rozložení sil je Carlos Sainz junior. Dvaadvacetiletý Španěl ve vozu Toro Rosso předvádí velmi slušné výkony a rád by povýšil, ale současná situace nabízí jen velmi malý počet vozů, které mají šanci bojovat o zajímavá umístění a ve většině týmů je plno.

Hlavní stáj Red Bullu pravděpodobně soupisku pro příští rok nezmění. A může se klidně stát, že změny nenastanou ani u Ferrari či Mercedesu. Zde bude hodně záležet na Räikkönenovi a ambicích Fernanda Alonsa.

A ačkoliv lze najít ve slovech Carlose Sainze určitou frustraci z jeho situace, musí se nechat, že má Španěl v mnohém pravdu. "Ferrari, Mercedes a Red Bull by měly vyhrávat šampionáty. Ale pořád si myslím, že by to měla být větší zábava. Minimálně polovina startovního pole by se měla zapojovat do boje o pódiová umístění. To se v současné chvíli neděje. A není to ani reálné, žádný tým ze středu pole nemůže v běžných podmínkách skončit na pódiu," řekl Španěl.

Carlos své tvrzení podkládá jeho prezentací v Monaku, kde skončil šestý: "Myslím si, že když máte perfektní víkend, jako jsem měl já v Monaku, tak by měla být šance na zisk pódiového umístění. Grosjean jezdil skvěle v Rakousku a nakonec byl stejně šestý. Prostě si myslím, že by týmy ze středu pole měly mít více příležitostí zazářit. Nyní je nemáme," dodal Španěl.

Jedním z diskutovaných řešení je i zavedení rozpočtových stropů, které se samozřejmě nelíbí velkým stájím, jejichž rozpočet je v porovnání s týmy jako Toro Rosso, Williams či Force India klidně i čtyřnásobný. Sám Sainz na toto téma nemá jasný názor.

"Nevím, já do této politiky moc nevidím, takže se v této otázce nechci nijak angažovat. Musí ale najít řešení, aby se rozestupy mezi všemi deseti týmy zmenšily," zakončil pilot italské odnože Red Bullu z Faenzy.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Potřebujeme více zábavy, týmy ze středu pole musí bojovat o pódium, tvrdí Sainz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 21.08.2017 13:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 23 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Esteban Ocon při testech v Abú Zabí

Force India svému vozu rozumí lépe než kdykoliv dříve. Udělá příští rok další pokrok?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez s ochranou kokpitu při pátečním tréninku na Monze

Force India se obává, že kvůli Halo nestihne připravit vůz pro předsezónní testy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  5. McLaren představil nový supersportovní vůz pojmenovaný po Sennovi + FOTO

  6. Vývojový pilot Renaultu se pochlubil, že jedná s Williamsem. Pro stáj je to ale novinka

reklama

Zprávy odjinud