DISKUZE K ČLÁNKU FIA obhajuje koncept Halo: Jedná se o nejlepší existující řešení ochrany hlavy
V příštím roce by se ochranný prvek Halo měl objevit na všech monopostech Formule 1. Toto rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace zatím nenachází moc pochopení, a to primárně kvůli vzhledu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA obhajuje koncept Halo: Jedná se o nejlepší existující řešení ochrany hlavy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času
-
Opravte mě, prosím, pokud se mýlím, ale za poslední dekádu došlo v F1 ke dvěma vážným nehodám. Ta první, to byla uvolněná pružina z Baricchellova vozu, která v Maďarsku poranila Massu. V tomto případě by byl Halo systém na kulové, pokud by se skákající pružina netrefila přímo do trubky před pilotem. Tou druhou nehodou byla havárie Bianchiho, kdy v Japonsku zajel velkou rychlostí pod jeřáb. V tomto případě by byl halo koncept na ho..., protože by stejně nedokázal Bianchiho ochráni. Z nižších sérií si pamatuji na nehodu mladého Surteese, kterému ulomené skákající kolo zlomilo vaz. Tam by halo efekt zaučinkoval, ale létající kola byla ošetřena lanky, která tomuto zabraňují. Nárazy do bariér se sice občas vyskytují, ale tam se obvykle jedná o bariéry tlumící energii jedoucího vozu a pokud jsou někde zdi, tak buď by byl náraz veden šikmo a tam by došlo ke sklouznutí vozu po tečně a nebo se jedná o okruh, kde ten náraz by byl v malé rychlosti.(viz třeba Monaco). Zdá se mi to, nebo FIA taknějak lže?
-
jumpman
09:25 23.07.2017 178.255.168.XXXtěch smrtelnej nehod kdy by hallo pomohlo bylo poslední dobou poměrně dost, ale žádná v F1, přesto se zavede v F1 místo serií, kde se tyto nehody staly...
... je vidět, jak FIA přemýšlí, v F1 se točí nejvíc peněz, týmy i jezdci mají nejlepší právníky, tak se to tam zavede, aby náhodou někdo z FIA nemohl být nějak účinně popotahován, ale v seriích, kde závodí v podstatě malí kluci, kde ti rodiče nemají peníze na nejlepší právníky, tam ať se všichni klidně po**rou... -
Mike17
14:01 23.07.2017 185.149.128.XXXTa pružina nebyla z propisky, ale z auta. Tedy měla nějakou velikost a s velkou pravděpodobností by hallo trefila. Bianchi: OK. Pak bylo několik situací, kdy to bylo o fous, když minulo hlavu kolo vozu, nebo zeď. Je jen otázkou času, kdy to o fous nebude. v nižších seriích toho bylo víc. Předpokládám, že se něco podobného časem zavede i tam. Pokud jde o náraz do hlavy, stačí opravu malá rychlost, na to je F1 vysoce předimenzovaná.
Tedy jsem nenašel žádnou lež.-
Pepan
15:58 23.07.2017 89.24.157.XXXTa pružina šla do oka, tudíž mimo střed vozu a tam ta trubka Halo není. Po Massově zranění došlo k velkému zesílení skla v přilbách.
"V poslední dekádě jsme byli svědky několika vážných nehod, které mnohdy měly dlouhodobé následky. "
Ty nehody byly dvě a ani v jedné by Halo pilota neochránilo, takže první lež.
"že viditelnost z kokpitu zůstala nepoznamenána."
Ta trubka před pilotem jednoznačně zhorší jeho výhled, takže druhá lež.
"Testy také ukázaly, že ochrana není překážkou při opouštění kokpitu."
Piloti hovoří přesný opak, takže třetí lež.-
Situs
16:08 23.07.2017 85.70.164.XXXPřesně tak. A co se týče Massovi nehody, vůbec bych tu nehledal že by Haloo mohlo pomoci, neb někdy by samo pomoci mohlo, ovšem někdy by naopak jezdci mohlo pořádně zavařit. Předměty které míří i mimo jezdce může Haloo nasměřovat do jezdce, a to navíc do míst které nejsou chráněny helmou. Kdyby to třeba někdy v budoucnu nějakou pružinu odrazilo těsně pod helmu, nechci to vidět.-
Pepan
16:26 23.07.2017 89.24.157.XXXMě na tom štve že FIA to předkládá jako by Halo bylo samospásné. Nechápu, jak může ochránit pilota při čelním nárazu do zdi. Na druhé straně i při obrácení auta je pilot dostatečně chráněn. Dokázal to Kubica při Velké ceně Kanady 2007, kdy na rovince s vozem BMW Sauber udělal "eskymáka", očesal všechna čtyři kola, vůz byl na šrot, ale Kubica vystoupil pouze s poraněným kotníkem. Sice nejel následující Velkou cenu USA, protože jej lékaři nepustili na start, ale celý zbytek sezóny už absolvoval v pohodě.
-
-
tom11
19:40 23.07.2017 193.86.205.XXXopravdu to není složité. jde jen o to, co je pravý důvod a co je jen důvod zástupný. v rozhovoru s Totem se jasně píše, že FIA NĚCO zavést musela, protože jinak jí hrozilo, že by se vystavovala případným žalobám. kdyby v ten moment FIA usoudila, že nejbezpečnější je hosteska držící za jízdy nad jezdcem paraple, měli bychom pro příští rok dvojmístné formule....-
Mike17
21:16 23.07.2017 185.149.128.XXXPánové, kdyby to bylo jak píšete, bála by se FIA žalob po zavedení Hala. Ne při jeho nezavedení. Už bylo několik situací, kdy něco těsně minulo hlavu pilota. Namátkou se mi vybavuje tuším Grojeanovo kolo kolem Alonsovy hlavy ve Spa, nebo Alonsova hlava těsně míjející zeď v Melbourne. Těch příkladů by bylo víc. Teorie, že by Halo nasměrovalo nějaký přemět natolik veliký, aby pilota zranil a současně natolik malý, aby proletěl mezi kokpitem a Halem a ještě přitom měl směr mimo pilotovu hlavu a ještě navíc k tomu všemu neztratil energii, to už řešme pád meteoritu, přímo na pilotovu hlavu.
Já v tom pořád nevidím jedinou lež, maximálně se můžeme bavit o tom, že něco z toho není jednoznačné.
-
-
-
rock
08:22 24.07.2017 37.188.183.XXXOpravím, ke třem. Ještě de Villotová. Že to bylo v testech je celkem lhostejné, jde o to, že seděla v F1.
Nikde jsem nenašel nějaký detailnější fotky nebo alespoň animaci její nehody, tak nevím, jestli narazila napřímo (pak by jí halo pomohl skoro jistě), nebo našikmo, případně na roh rampy, to by jí byl pravděpodobně nahouby.