FIA obhajuje koncept Halo: Jedná se o nejlepší existující řešení ochrany hlavy

Albert Hadáček, 22. července 2017, 22:36 Google+

V příštím roce by se ochranný prvek Halo měl objevit na všech monopostech Formule 1. Toto rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace zatím nenachází moc pochopení, a to primárně kvůli vzhledu.

Počet komentářů:  28 komentářů (Poslední 25.07. 18:14) Napište svůj názor
Daniil Kvjat s ochranou kokpitu při sobotním tréninku v Austinu

Daniil Kvjat s ochranou kokpitu při sobotním tréninku v Austinu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Po vlně nevole - a to jak ze strany fanoušků, tak mnoha osobností přímo z branže - Mezinárodní automobilová federace vydala prohlášení, ve kterém se snaží tento krok obhájit.

Bezpečnost v motoristickém sportu je na vrcholu zájmu Mezinárodní automobilové federace. V této oblasti jsme dosáhli obrovských pokroků, ale ochranu hlavy v závodech vozů s otevřeným kokpitem řešíme již mnoho let.

Risk je jednou z esencí motorsportu, naším cílem, jakožto zaštiťující organizace, je ale tento faktor co nejvíce omezovat, a to zaváděním bezpečnostních opatřeních, které vznikají na základě výzkumu a technologického posunu.

V poslední dekádě jsme byli svědky několika vážných nehod, které mnohdy měly dlouhodobé následky. Vážnost této situace tak byla pro FIA jasným indikátorem, že je třeba připravit řešení, které by chránilo přední stranu kokpitu, která je v současné době slabinou.

Výsledky testů dle FIA mluví jasně. V testech auto vs. prostředí trati se ukázalo, že Halo dokázalo v mnoha případech ochránit helmu při srážce s bariérou nebo zdí. Halo navíc dokázalo zlepšit ochranu při srážce jak s malými, tak velkými objekty. Zpětná vazba navíc ukázala, že viditelnost z kokpitu zůstala nepoznamenána. Testy také ukázaly, že ochrana není překážkou při opouštění kokpitu.

Při Velké ceně Velké Británie na voze Ferrari testovali klasický ochranný štít, ten se ale dle zpětné vazby ukázal jako nevhodné řešení. Halo proto dostalo přednost.

Systém Halo představuje nejlepší existující řešení, co se týče problematiky ochrany přední části kokpitu. Poslední verze designu budou i nadále testovány před svým představením v roce 2018. Budou se na tom podílet jak týmy, tak samotná FIA.

Google+ Vytisknout

Diskuze: FIA obhajuje koncept Halo: Jedná se o nejlepší existující řešení ochrany hlavy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 25.07.2017 18:14 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 28 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Esteban Ocon při testech v Abú Zabí

Force India svému vozu rozumí lépe než kdykoliv dříve. Udělá příští rok další pokrok?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Niki Lauda v Rakousku

Lauda: Halo je špatné řešení, ničí naše snahy o zatraktivnění F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  5. McLaren představil nový supersportovní vůz pojmenovaný po Sennovi + FOTO

  6. Vývojový pilot Renaultu se pochlubil, že jedná s Williamsem. Pro stáj je to ale novinka

reklama

Zprávy odjinud