DISKUZE K ČLÁNKU Rozhodnuto! Vettel nebude dále penalizován, FIA se spokojila s omluvou

Napětí kolem možné ho dalšího potrestání Sebastiana Vettela za incident v Baku dnes vyvrcholilo. Průběžně vedoucímu pilotovi celkové klasifikace hrozilo hned několik možných postihů, včetně diskvalifikace ze závodu nebo vyloučení z následné Grand Prix Rakouska.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rozhodnuto! Vettel nebude dále penalizován, FIA se spokojila s omluvou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 64, poslední 07.07.2017 19:00 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • odin

    odin

    46.135.8.XXX
    V F1 vždy byli, jsou a budou piloti, kterým se umetá cestička k titulům a pak ti ostatní. Na ty první neplatí žádná omezení, ani když se zachovají v rozporu s fair-play, nebo amorálně. Takovým stačí maximálně omluva a vše je zapomenuto.
    Ti ostatní musí tvrdě soupeřit s těmi prvními a ještě s komisaři a s umetači cestiček těm prvním.
    Byl jsem hodně zvědavý, jak tohle FIA posoudí. Zvláště, když loni po vulgaritách, dala Vettelovi "poslední šanci k nápravě bez trestu."
    Nezklamali mne páni z vedení motorsportu. Opět budou tímto prohřeškem potrestáni všichni ostatní, jenom ne Vettel. Příště už se to totiž trestat bude, jako i případné vulgarity, tedy pokud to udělá kdokoliv jiný !!!
    Ke zvýšení zájmu o F1 je holt dobrá každá špatnost.

    + 4 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      FIA to měla řešit hned po závodě. Ani Vettel nemůže za to, že FIA má v pravidlech bo.del. Taky si myslím, že měl být potrestán citelněji, ale hned po závodě. Dát Vettelovi průjezd boxy, tři trestné body a pak ještě nějaký další distanc, to by se asi řešilo u klasického civilního soudu. Takže i staříci z FIA před tím couvli, protože by se v prvé řadě ukázalo, že mají binec v pravidlech.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.128.XXX
      Ani ty jsi nezklamal. Jak jde o němce, hned dělá FIA protekci. Asi jsou všichni ve vedení skrytí němci, nebo germanofilové. 12
      Tím, že nedali Vettelovi flastr za kritizování Whittinga nebo za ťuknutí do Hamiltona umetají cestičku Vettelovi jak? Jako že Hamíkovi nedají víc bodů zadarmo?
      Myslím si, že fanoušci Hamíka mají nejmenší důvod kritizovat nekonzistentnost rozhodnutí komisařů. Vettel těch trestů nasbíral poslední dobou hodně. Některé naprosto oprávněně, o některých by se dalo dlouho diskutovat. Hamilton....? 03

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        O jakém Němci mluvíš? Nebo snad o Němcích? Senna, pokud vím, se narodil na úplně jiném kontinentu, a mám na něho podobný pohled.
        Já hodnotím primárně příčiny incidentů. A nikoliv důsledky, jako ty.
        Proto nevidím jediný rozdíl mezi incidenty v Adelaide 1994, Jerezu 1997, Suzuce 1989, 1990, či Spa 2012. Uvedl jsem několik (ne)úmyslných nárazů do soupeřů a pokaždé byl verdikt jiný. Podle mne za jediný neúmyslný kontakt, z mnou uvedených (Spa 2012), byl udělen největší citelný trest. Vše ostatní, včetně Vettelova extempore a chování "po", bylo posouzeno tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Prostě hnus.
        Pokud se se mnou chceš přít o neúmyslném Vettelově najetí do Hama, pak ti musím s politováním sdělit, že pokud Vettel nezvládne auto v 80-ti kilometrové rychlosti, pak tam nemá co pohledávat. Já to jednoznačně vidím, jako úmysl. Ale jako polehčující okolnost beru, že tentokrát komisaři našli dost odvahy na to, aby Vettela potrestali, alespoň "stop and go".
        A k umetání cestiček. Jestliže Schumachera nepotrestali za zlikvidování Hilla, tak se o totéž pokusil znovu. Já nevěřím, a ani tehdá jsem nevěřil, na kecy Ecclestonea, že by ho diskvalifikovali i kdyby Villeneuve titul nezískal. Stejné je to v případě Vettela. On si prostě beztrestně může dovolit cokoliv. Tak si to dovoluje. Kdyby totéž udělal Sainz, nebo (abych byl v tvém oblíbeném Německu) Hulkenberg, tak je FIA pro jistotu ještě po závodě popraví, aby to už příště udělat nemohli. A nepomohly by jim žádné dodatečné a vynucené omluvy. Ty Vettelovým omluvám věříš? Tak to je mi tě hodně líto. 02

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Když argumentuješ ovládání vozu v osmdesáti, tak když jsem tady uváděl jak Hamík napakoval do Kimiho v boxové uličce a zrušil mu auto a pokud vím, tak v boxové uličce je povolená šedesátka. Mám tomu rozumět tak, že Hamilton nezvládne auto v šedesátce?

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.128.XXX
          Na to, že si "beztrestně" dovolují cokoliv, těch trestů dostali Schumi S Vettelem požehnaně. Na rozdíl od jiných, kteří často úmyslně způsobili kolizi či vyjetí soupeře ve vysokých rychlostech zcela beztrestně. Těch (ne-)úmyslných střetů bych našel desítky, možná i stovky. Ale evidentně tě pohoršují pouze ty, které se týkají tvých "neoblíbenců".
          Už je to vidět jen podle toho, že v takřka stejných střetech (Adelaide 1994 a Suzuka 1989) vidíš viníky na opačných pozicích a v obou případech bys je potrestal co nejtvrdšími tresty.
          To mluví samo za sebe. 03
          Pokud jde o Vettela v Baku, nevím co chtěl nebo nechtěl. Ale znám pilota, co nezvládl auto v 80km/h na pitlane a zlikvidoval Kimiho stojícího na červenou. A představ si, že má taky 3 tituly. 12

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.128.XXX
          Ono tvoji zaujatost dokládá i to, že jsi do seznamu zařadil Spa 2012. Spekulovat tady nad úmyslem v případě, kdy se evidentně Nico ze souboje stahoval aniž musel, je hodně úsměvné. Ale chápu. Označil to za úmysl Hamilton, musí to být pravda. 12

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Pro Pepana i Mika17: Však já k Hamiltonovi žádnou náklonnost necítím. A jeho prohřešky také pamatuji. Hamilton závodil v pit line i s jinými soupeři. Já ho nijak neomlouvám. A tentokrát ani vůči Vettelovi necítím nějakou zášť (protože byl potrestán). Jen mě štve opětovné nekonzistentní rozhodnutí komisařů a FIA.
            Opakuji poněkolikáté, jde o příčiny, nikoliv o důsledky (protože nebýt příčin, nebudou ani důsledky). A v posouzení mnou uvedených incidentů nevidím jedinou konzistenci. Kdo a dle čeho, podle vás, se má posuzovat, zda jde o malou rychlost a tudíž vše spraví omluva a kdy o vyšší rychlost a pak se trestá přehnaně tvrdě? Podle následků? Ale ty mohou být fatální i při malých rychlostech. A navíc v pravidlech to nelze dost dobře vystihnout. Podle mne je třeba trestat vždy, když jde o budoucí precedens. Pro mne není uspokojující, když za nadávky řediteli závodu někdo dostane napomenutí, s tím, že ostatním to už tak lehce neprojde. Je vidět, že mám jiný způsob vnímání spravedlnosti, než Pepan a Mike17. Pro mne musí být poterstán první i stý, kdo se stejně provinní, též stejným trestem. A je mi jedno o jakou výši jde. Tady se asi neshodneme.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.128.XXX
              A co má být za nadávky řediteli? Trest smrti? Proč by mělo něco takového mít vliv na body? Kolik sprostých slov už jsi od pilota slyšel? Já spousty. Dostal někdo za to distanc? Kdo? Kde máš tu nekonzistentnost?
              Necítíš náklonnost k Hamiltonovi, ale opakovaně tu spekuluješ, že jsou "jistí piloti" protěžováni. Má tedy dostat Vettel exemláprní trest a Hamiltonovi (jako největšímu soupeři) se dávat nemá nic? To je jako ten stejný trest?
              A ano, pro mne je rozdíl, jaký má incident následky. Pokud by Vettel Hamiltonův vůz jakkoliv poškodil a ten přišel o body, měl dostat Vettel černou vlajku. Ale toto ťuknutí trestat distancem? Kolikrát si ťuknul Hamík s Rosbergem navzájem??? Kolikrát dostali distanc, jeden nebo druhý? Tak mluv, když má být ten stejný metr a ty máš ten "jiný" způsob vnímání spravedlnosti. 03

              + 0 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Jsi opět mimo. Měl jsem na mysli nehodu Grosjeana s Hamiltonem a díky ní vyřazení ze závodu Alonsa a Peréze. A pak následnou diskvalifikaci Grosjeana z dalšího závodu. Podle mne GRO do HAm nenajel úmyslně, ale jednoznačně nehodu způsobil. Trest DSQ 1 GP. Srovnej s Vettelem, který najel do Hama (ne)úmyslně, či s ostatními mnou uvedenými incidenty a vynesenými tresty.
            Pořád hledáš někde moji zaujatost. Hledej konzistentní rozhodování. Mě by uspokojilo, kdyby byl třeba Prost vyloučen ze závodu v Suzuce 1989 a Senna o rok později, stejně tak Schumi v 1994 i 1997, Grosjean ve Spa 2012 a Vettel letos. Nebo jakékoliv jiné tresty (třeba i mírnější, ale stejné). Tvůj problém je, že podle sebe soudíš mne. Já zaujatý nejsem, i když přinávám, že Schumiho i Sennu jsem vyřadil z řad slušných sportovců.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Ve všech sportech je za nadávku rozhodčímu okamžité vyloučení. A to tu nadávku neslyší celý svět v "přímém přenosu". Jenom v případě F1 a Vettela, tomu tak není. (Ke změně směru diskuze o sprostých slovech ve sportu mne nedonutíš). Prostě za něco takového musí být okamžitě DSQ ze závodu. Pokud ne, tak i ostatní piloti mohou Charlimu nadávat dle libosti a druhý den zaslat omluvu, Trestat se pak nesmí. Podle mne konzistentní přístup. Nebo snad máš jiný názor? Proč ale FIA a Charlie vydali ten nesmyslný dodatek? Asi oba vidíme nekonzistentnost jinde.
              Ale vždyť i Hama považuji za protěžovaného pilota.
              Hamilton v Baku neudělal nic špatně. Třikrát restartoval a pokaždé jinak. To, že mu Vettel "naletěl" a napálil to do něho, je chyba především Vettelova. A jeho reakce po své chybě, je podle mne neomluvitelná. A měla být potrestána daleko větším trestem. Ale jsem spokojen i za trest, který přišel. V minulosti se za takové prasárny udělovaly tituly mistrů světa.
              Kolikrát si ťuknul Gilles s Arnouxem v památném závodě ve Francii 1979? Jsem ale přesvědčen, že ani jednou úmyslně. Vettel do Hama úmyslně najel. To mi ty, ani Pepan nevyvrátíte. On měl doufat, že za svoji chybu nebude trestán a nenajíždět do soupeře s přiblblou gestikulací. Vždyť se to stalo ve fázi SC při 80 km/h a nikoliv v závodním režimu. Ty velmi rád srovnáváš nesrovnatelné, že? A tím se snažíš odvést diskuzi jinam. 03

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            62.240.164.XXX
            Osobně mi stále hodně vadí jak nejsou kolegové diskutéři včetně tebe, bez obalu, příměrů a metání viny na nevinného v jednom incidentu zhodnotit prostě jenom ten jeden incident. Jak jsme si již dopisovali stejně jako já jsem měl vynechat sebelítost, chtěl jsem po tobě jediné a to je to, aby jsi napsal ano je to vina SV a verbální komedie není hodna závodníka bojujícího o titul. Dnes ti, ale za ty příměry prostě musím poděkovat. Krásně jsi zde zdůraznil jak jsou různí diskutéři opravdu schopni hodnotit pouze podle oblíbenosti.
            ---
            Bylo by jednou zajímavé mít prostředky na nahrání závodu, jeho umělou úpravu nějakého takového incidentu s přebarvení aktérů obráceně a koukat na ty názory. To by opravdu byla docela legrajda.
            No a když už jsem tu ješitnost pustil zde ze řetězu neodpustím si dovětek. MSch v 94 alespoň zatáčel skutečně do zatáčky v závodní stopě, zatím co AP v 89 vyjížděl ven mimo vozovku a připravoval se k orbě okolí tratě 12 13 12 13 12 jupí čerte

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Nechtěl jsem se v tom už pitvat, ale "okolnosti" mne donutily napsat ještě dovětek.
        Občas sleduji i cyklistiku a vidím v ní hodně společného s F1. Též tam mají týmovou režii, též tam kolegové pomáhají svým lídrům. Také se tam různě taktizuje a fauluje.
        Událost nedávno minulá, mne donutila napsat ještě jeden postřeh.
        Na TdF diskvalifikovali dvojnásobného mistra světa Sagana, za úder loktem do Cavendishe ve sprintu čtvrté etapy. A to přesto, že již dříve byl Sagan potrestán 30sec. penalizací. Pro tebe asi skandální dvojí trest a navíc následný. Nikoliv hned po závodě.
        Bohužel v moderním sportu se některé kontrovezní události prověřují s jistou dobou opoždění. Zato s využitím nejmodernější techniky a tresty bývají mnohem krutější, než v průběhu utkání, či vzápětí "po".
        Samozřejmě nejde o všechny sporty, ale jen o ty, které chtějí bojovat proti podvodníkům. A právě proto mezi tyto sporty nepatří fotbal ani formule 1.
        Mysli si o mne co chceš, ale jsem přesvědčen, že v těchto sportech (fotbal a F1) se stále ovlivňují výsledky.
        Jo a podle tvých předpokladů, jsem zvědavý, zda proběhnou nějaké civilní soudy. Osobně si myslím, že nic takového si Sagan netroufne. A stejně tak ani Vettel by nic nezmohl. 03

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          v tom roce v Boxech byla mozna jeste klidne stovka, co to Lewis do nej napral. I dnes je prece na mnoha okruzich 80 a jen nekde je 60.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          v tom roce v Boxech byla mozna jeste klidne stovka, co to Lewis do nej napral. I dnes je prece na mnoha okruzich 80 a jen nekde je 60.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            Duncan66

            89.29.32.XXX
            Grosjean dostal stopku, protoze vcetne SPA mel v te sezone behem startu a prvnich kol snad 10 dalsich nehod. Uz toho bylo opravdu prilis a ta stopka mu evidentne pomohla. Od te doby si zacal davat mnohem vetsi pozor a ikdyz se na startu dalsim kolizim nevyhnul, tak casto uz to nebyla jeho vina, ale jeho souperu.
            Osobne jsem doufal, ze Vettelovi daji poradne pres prsty, aby se uklidnil a ziskal trochu pokory, ale bohuzel mu naopak rekli, ze on ma prakticky vsechno dovoleno a vsem ostatnim to dalo vzkaz, ze kdo ma protekci, tak muze delat cokoli a dvoji metr je bohuzel beznou soucasti i sportu, kde udajne plati stejna pravidla pro vsechny 09

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          82.117.159.XXX
          btw
          existuje rozfázované video z čelního pohledu, na němž je velmi zřetelně vidět, že onen loket přišel až ve chvíli, kdy šel Cav už k zemi. Byla to jen snaha vyvažovat kolo poté, co do něj Cav narazil.
          Takže nejenom dvojitý trest, ale ještě s největší pravděpodobností nezasloužený...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.128.XXX
            Whitting je rozhodčí? Hmmm. Pořád tu řešíš nekonzistentnost. Tak kdo dostal distanc za nadávky jemu? Asi někdo musel, když se u Vettela postupuje nekonzistentně. Tak povídej. Obvykle se dostává vyloučení i za nadávky soupeři. Kolik pilotů dostalo distanc za nadávky soupeřům. Povídej, chci vidět tu nekonzistentnost. Když se tu oháníš jiným sporty... Určitě by ses nedopustil toho, že bys srovnával nesrovnatelné. 03
            Nikdo tu nezpochybňoval chybu Vettela.
            Jsi si jistý, že Gilles s Reném se neťukli úmyslně? Opravdu? To se jako ťukli, protože si nevšimli, že je někdo vedle nich? To jeli střídavě mimo stopu nějak omylem, protože zrovna to kolo jim přišlo jet mimo stopu jako dobrý nápad? Proč je to během závodu něco jiného, než při přípravě restartu??? To mi vysvětli. Protože jel 80? Tak proč nedostal Hamík za Kanadu distanc? Vždyť jel taky 80 mimo závodní tempo (nebo 60 nebo 100). Obhajuješ tu konzistenci. Tak mi prosím vysvětli, proč jeden pilot za kolizi v 80 má dostat distanc (jinak je to protěžování) a druhý ve stejné rychlosti distanc dostat nemá. To jsem zvědav. 12

            + 0 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.128.XXX
            -Tak samozřejmě, že každý hájíme svého "oblíbence" a nejsme přitom vždy (nebo většinou?) objektivní.
            -No on i Schumi (a to jsem jeho "fanboy" 12) zatáčel o trochu dřív, než normálně. Vzal by to prostě přes obrubník, kdyby ho z něj Hill nesundal. Ale jo. Prost asi zatáčel ještě dřív. Mé vysvětlení je to, že dával Sennovi najevo, že mu tam místo nenechá a že si svou stopu ohlídá. Na výsledném vnímání se asi neshodneme. Pořád myslím, že v té době měl první právo volby stopy. 03

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.128.XXX
            Ok, za to Spa se omlouvám. Těch nehod Hamiltona bylo tolik, že se v tom člověk blbě vyzná. Falíruje ti tam pouze to, že Grosjean ten distanc nedostal za tu samotnou nehodu, ale za to, že těch nehod měl v posledních závodech mraky. Teď jmenuj, kolik nehod v poslední době Vettel způsobil a můžeme se bavit o konzistentnosti rozhodování.
            13

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.128.XXX
          A nějak sis nepovšiml, že to rozhodnutí kritizují skoro všichni, jako nesprávné. Cituji: Dokoncei německý sprinter Andre Greipel se Saganovi omluvil. Hned v cíli totiž řekl: "už nejsme kamarádi." A po zhlédnutí záznamu? "Někdy bych se měl nejdřív podívat na obrázky, než něco řeknu. Omlouvám se, Petře, a myslím, že rozhodnutí rozhodčích bylo příliš tvrdé."

          Pro tebe: Občas by ses měl podívat na obrázky, než učiníš závěr, špínící F1. 03

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.128.XXX
            Jinak jsi opět šokoval. S tím Prostem.
            Doteď jsi tvrdil, že si distanc zasloužil Senna a 1989 i 1990 byla jeho vina a úmysl. A teď by tě upokojilo, že by Prost dostal distanc????? To bys jako vyloučil ze závodu nevinného? Nebo jsi změnil názor a teď je ta kolize vina jeho a ne Senny? A co 1994. Neuspokojilo by tě, kdyby dostal distanc Hill? A ty komisařům a mně vyčítáš nekonzistentnost názorů?????

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • badys

            badys

            46.13.68.XXX
            Člověče , že tě pořád napadá takové hloupé absolutně neporovnatelné srovnávání.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.128.XXX
              A co se ti zdá neporovnatelné? Adelaide se Suzukou, nebo Baku s Kanadou?

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Whitting je ředitel závodu, a jako takový, je nade všemi. Což Vettelův prohřešek ještě posouvá o patro výš. A že si zatím nikdo nedovolil řediteli beztrestně nadávat, ještě neznamená, že by za to neměli dotyční pykat. Věřím, že by se Vettelovy sprosťárny, daly potrestat i na základě tehdy platných pravidel. Bohužel protekčním frackům se umetají cestičky a tak není zájem trestat. Avšak komisaři slavná FIA a Whitting už každého dalšího, kdo bude nadávat trestat budou. Ovšem neví se zda to platí též o Vettelovi. Protože toho se bojí potrestat i samotný šéf.
                O jaké chybě Vettela mluvíš, kterou nezpochybňuješ? O nadávkách, o nárazu do Hamiltona, nebo o následném úmyslném najetí do Hamíka? Abys mi zas za 5 let netvrdil, že jsi Vettela kritizoval za jeho jednání. Já jsem zatím žádnou kritiku od tebe nezaznamenal ani na Vettela ani na Marka a už vůbec ne na Hornera. Jenom vždycky zpětně po uplynutí "iks" let napíšeš, abys působil věrohodně objektivně, že jsi tehdá a tehdá tvrdil to a to. Přitom, jsi se vždy proti kritice tvých oblíbenců ohrazoval a psal sarkastické nesmysly, když ti došly argumenty. Tak jako zde. A po iks letech píšeš lži o svých názorech kdysi.
                Že se Gilles s Reném neťukli úmyslně jsem si naprosto jistý. Byl to souboj, věděli o sobě a vzájemně se respektovali. Přesto k pár ťukancům došlo. Samozřejmě nejeli 80km/h, tak jako Vettel za safety carem. Oni opravdu závodili, jeli hranu a ke kontaktům v takových případech občas dochází. To ještě bývali piloti závodníci. Ne jako čtyřnásobný mistr světa, který si půlku titulů vybrečel do rádia a druhou půlku mu komisaři protekčně darovali, a který se teď pro změnu snaží vylhat si pátý titul. A přitom ani nezvládne auto v 80km rychlosti.
                Pokud jde o Hamiltona a jeho kolizi v uzavřených boxech s Kimim, tak jsem už tehdá tvrdil, že dištanc dostat měl a že je to potekční fracek. Stejně, jako to tvrdím o Vettelovi.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Pozor rocku. Ono to není tak jednoznačné. Někteří závoďáci s vyloučením souhlasí a jiní nikoliv. (podle mne je to hodně tvrdý trest). Ale použil jsem to, protože jsem chtěl ukázat, že se jinde exemplárně potrestat nebojí.
            Podobnost s Vettelem vidím i v tom, že Sagan lhal v prohlášení po závodě, stejně jako Vettel. Musel jsem si to jeho prohlášení přečíst třikrát a pořád jsem nevěřil, že to neřekl Cav, ale Sag.
            Z pohledu nad závodníky je zase jasně vidět, že narazil Sagan do Cavendishe a nikoliv opačně, jak ty píšeš.
            Dokonce bych řekl, že jury všechny dostupné materiály prostudovala, tedy i rozfázované video a přesto Sagana vyloučila, i když měl už trest 30 sec.
            Ne ne, to nebyla DSQ v afektu, ale po prověření všech "pro" a "proti". Možná se to fans Slovenského cyklisty zdá nespravedlivé, ale jury tím nejspíše chtěla udat směr, kam chce cyklistiku směřovat. A nebo říci, že si nepřeje, aby se při spurtech většina "pozabíjela".
            A pokud se vůbec někdo v F1 najde, kdo bude chtít Vettela skrotit, tak mu nic jiného, než exemplární trest nezbyde. Ale asi se čeká, jako v případě Schumachera, s terstem-netrestem, až to nebude bolet. Za poslední dva roky mu totiž prošlo vše.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.128.XXX
              Ředitel není rozhodčí. Kdyby prvoligový fotbalista utrousil nějakou poznámku o Platinim, nevím jestli by vůbec nějaký trest přišel. Ale nechtěl bych srovnávat nesrovnatelné. 03
              Co jsi mi pořád neřekl, kde je ta nekonzistentnost. kdo tedy dostal distanc za nemístnou kritiku??? To, že ty si myslíš, že někdo to někdy dostane.... To není nekonzistentnost FIA, to je pouze tvoje domněnka.
              Bojí se Vettela potrestat? Jaktože má už 9 bodů za posledních 12 měsíců??? Nelžeš tak "trošičku"???
              O tom, že kolize byla Vettelova vina a ani jeho chování nebylo správné, jsem psal několikrát. Nedávno jsem dával 3 své citace Pikasovi na jeho stejnou invektivu. O té doby jsem to zopakoval několikrát. Opak jsem nepsal ani jednou. Takže buď opět čteš jen co se ti hodí, nebo opět lžeš.
              Stejně jako lžeš o tom, že jsem nekritizoval členy RB. Jak Marka, tak Hornera jsem kritizoval několikrát. Kromě zmíněného křídla, nebo řečí o tom, že žádného svého pilota nepreferují si třeba vzpomínám na prohlášení Hornera, že gumy jsou až moc tvrdé. Na to jsem ihned reagoval opačným názorem. Nebo si vzpomínám na diskusi po jisté Malajsii 2013, kde jsem kritizoval (jako jeho urputný fanboy) Vettela. A byl tu jistý Odin, který se ho zastával. 12 kromě toho jsem kritzizoval Vettela třeba za vytlačení Alonsa v Monze. Také ihned. Co ti z toho vychází??? Že zase lžeš. A ty někomu vyčítáš profesní lži? 12
              S tím Gillesem a Reném mi to prosím vysvětli. Oni o sobě věděli. Viděli, kde mají auto, kudy vede trať. Několikrát se dotkli proč? Ty auta do sebe narazila sama od sebe? Nebo se jim zatmělo před očima a nějak se jim soupeř ztratil z očí? Nebo chtěli točit doleva a ono to zatočilo doprava? Spetli si brzdový pedál s plynovým? Nebo jak se neúmyslně srazili? Tomu nerozumím. Čemu bych rozumněl je to, že se snažili nenechat druhému moc místa a špatně odhadli, kolik je od sebe dělí místa. A u Vettela nic takového možné není. Nemohl chtít udělat vlnu a trochu se zavnil víc jak chtěl? Vlastně promiň, ono jde o Vettela. Tam jde jedině o úmysl nabourat soupeře. Asi si myslel, že jeho vůz vydrží jakýkoliv náraz a ten Hamiltonův se rozpadne. To je jediné vysvětlení. Asi tak jako u Schumiho nebo Senny. Protože ti 3 jsou vinni vším a těm jediným jde celý svět na ruku a pomáhá jim k titulům pro jejich krásný oči.
              Můžeš jmenovat, jaké tituly si Vettel vybrečel a které mu někdo daroval? Já nevím o jediném. Ale je mi jasné, že celý svět pracoval pro něj a soupeře celý svět podrážel. jeho vzor byl Schumi, tak tím je to danné.
              A konečně kolize v 80km/h. Jasně, tak Hamík je taky protekční fracek. Sice se perou s druhým PF o titul a tedy FIA protěžuje jednoho PF proti druhému PF, ale hlavně, že ti to dává smysl. Protože za poznámky při závodě, který má každý pilot, se má trestat jedině Vettel. A to samozřejmě ne nějakou pokutou (která by k tomu tak seděla), ale odebráním bodů. Asi protože tím jezdí nefér a poškozuje soupeře. Nebo nevím proč, ale jasný, že jedině Vettel by měl dostat trest. Tak ti dám ještě jeden příklad pilota, který má 4 tituly a nezvládl řízení v 80km/h. Bylo to v zahřívacím kole a jeho iniciály jsou AP. Chytáš se? Neměl by vrátit tituly? Asi ne, ty by pak připadly Sennovi, to bys nedal. 03

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Pikaso

              Pikaso

              62.240.164.XXX
              Pozdě, ale přece. Měl jsem dost práce tak jsem se sem dostal až dnes. Musím jenom odpověď s tím, že tomuhle konečně říkám dospělá diskuse. Konečný názor a interpretace jednoho karambolu může být vždy rozdílná a v tomto konkrétním případě, i když nesouhlasím, akceptuji a uznávám to, že v této době prostě bylo závodění ze strany AS novinkou a ve své podstatě učil všechny c jsou to závody. Osobně mi nevadí tvůj pohled na věc nebo i pohled někoho jiného, ale hrozně mi vadí, když zastánci tvého názoru generalizují a personifikují AS jako toho celkově špatného. Při tom tento názor je jim stále podsouván dostupnými materiály, kde je zpravidla obviňován jenom AS a nechápu tedy jak mě může stále někdo obviňovat z růžových brýlí a fanatismu a něčeho dalšího. Při tom každý kdo to zná a sledoval to již tehdy dobře ví, že je to přesně naopak právě proto, že tehdy platila jakási "gentlemanská" dohoda, AS jí nerespektoval, chtěl závodit a zpravidla se všichni nesoudně pouštěli do AS. Hrozně by mě zajímalo, který z těch dokumentů slepě opěvuje AS a dělá z něj boha. Nejvíce se k tomu blíží možná dokument Závodění mám v krvi a Senna 2010, ale i zde jsou předloženy oba pohledy, narozdíl od některých natáčených účelově ve prospěch AP. Tolik jsem chtěl jenom na vysvětlenou co mě vlastně nejvíce štve za lži v diskusích na těchto stránkách a netýká se to jenom problému AS vs AP. Na naší diskusi zde mi nejvíce vadilo to, že jsi stále srovnával SV a LH. To prostě nebylo potřeba. Nikdo z nich není svatý, ani můj oblíbenec FA, ale absence prostého jednoduchého zhodnocení konkrétní věci je to čím jsi mě štval. Takže už se těším k diskusi u dalšího zajímavého tématu. Jedno bych hned měl, protože koukám právě ze záznamu na tréninky a moc se mi líbí řešení FI v otázce sporu SP a SO. Odstavili v prvním tréninku toho správného. 11 13 11 13 11

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama