DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari je o 16 týdnů napřed, uznává šéf Mercedesu. Kimi už jen dvojkou?
Ferrari má podle Tota Wolffa ve vývoji svého letošního monopostu oproti Mercedesu k dobru 16 týdnů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari je o 16 týdnů napřed, uznává šéf Mercedesu. Kimi už jen dvojkou?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
10:19 03.06.2017 185.149.128.XXX
Vtipný je, že tu obviňuje Ferko z podrazu a jako důkaz uvede, že se dala vymyslet strategie, jak pomalého udržet na prvním místě za cenu zbytečného stažení rychlejšího na pitstop.
Jo kdyby úmyslně zařízli Vettela, to by TR v žádném případě nebyla a to jediné by bylo naprosto fér.
Aneb příklad Odinovské férovosti a rovného přístupu k pilotům.
Jo kdyby úmyslně zařízli Vettela, to by TR v žádném případě nebyla a to jediné by bylo naprosto fér.
Aneb příklad Odinovské férovosti a rovného přístupu k pilotům.
Easy
09:18 03.06.2017 178.209.132.XXX
Odin na sebe prásknul, že dokáže vymyslet strategie, které určí pořadí jezdců jedné stáje (ano, dá se manipulovat i s průběhem samotných zastávek, že?).
Když ale tito dva piloti mají možnost v závodě ukázat svou rychlost bez rušivého provozu a na stejných gumách...
Jestliže by jeden z nich chtěl záměrně zdržovat toho druhého na trati impotentní co se předjíždění týče, tak je právem toho druhého využít všech dostupných prostředků, aby se dostal vpřed. Vettel k tomu využil svou rychlost, když už strategie boxů byla předem domluvená. Vsadil bych se, kdyby se jednalo o situaci jako loni v Abú Dhabí (Rosberg vs Hamilton v závěru závodu), Vettel by Kimiho díky tomu rozdílu v rychlostech zdolal.
Když ale tito dva piloti mají možnost v závodě ukázat svou rychlost bez rušivého provozu a na stejných gumách...
Jestliže by jeden z nich chtěl záměrně zdržovat toho druhého na trati impotentní co se předjíždění týče, tak je právem toho druhého využít všech dostupných prostředků, aby se dostal vpřed. Vettel k tomu využil svou rychlost, když už strategie boxů byla předem domluvená. Vsadil bych se, kdyby se jednalo o situaci jako loni v Abú Dhabí (Rosberg vs Hamilton v závěru závodu), Vettel by Kimiho díky tomu rozdílu v rychlostech zdolal.
Easy
13:44 02.06.2017 46.135.73.XXX
A když už jel Vettel po Kimiho zastávce jak utržený z řetězu, proč by ho měl tým úmyslně stahovat do boxů? Jako že dobrý, to už stačilo a teď hybaj na zastávku, abys nám náhodou nepředjel Kimiho, když ten už vyhrál kvalifikaci s ohromným náskokem 0.043s? Co by na to sakra řekli fanoušci?
Easy
09:01 02.06.2017 46.135.73.XXX
Modelová situace "Vettel jede do boxů jako první":
- Vettel na SS (od 41. kola)
1:16.190
1:16.352
1:16.754
1:16.387
- Raikkonen na US (od 30. kola)
1:17.105
1:17.074
1:17.663
1:17.034
- Kimi v dlouhodobém trendu na US dosahoval časů nad 1:17, Seb byl pod touto hranicí na SS (pochopitelně by do toho mluvilo i palivo, ale během pár kol by mohlo jít o rozdíl cca 0.2s - 10kg~0.4s, 100kg/78kol, za 5kol cca 6kg paliva).
- Vettel před pitstopem Raikkonena ztrácel necelou sekundu, což by pro undercut bohatě stačilo. Možná jen výjezd z boxů by byl dramatičtější.
- Standardně zajíždí do boxů ten vpředu, což bývá obvykle výhodnější. Vettel ale překvapil superrychlými koly na US.
- Vettel na SS (od 41. kola)
1:16.190
1:16.352
1:16.754
1:16.387
- Raikkonen na US (od 30. kola)
1:17.105
1:17.074
1:17.663
1:17.034
- Kimi v dlouhodobém trendu na US dosahoval časů nad 1:17, Seb byl pod touto hranicí na SS (pochopitelně by do toho mluvilo i palivo, ale během pár kol by mohlo jít o rozdíl cca 0.2s - 10kg~0.4s, 100kg/78kol, za 5kol cca 6kg paliva).
- Vettel před pitstopem Raikkonena ztrácel necelou sekundu, což by pro undercut bohatě stačilo. Možná jen výjezd z boxů by byl dramatičtější.
- Standardně zajíždí do boxů ten vpředu, což bývá obvykle výhodnější. Vettel ale překvapil superrychlými koly na US.
Easy
22:46 01.06.2017 178.209.132.XXX
Snažím se říct, že Vettel si ten závod vyhrál sám. Kimi by si to mohl zajistit vlastními silami taky, ale progrese časů šla dolů a když přezul, tam zrychlil - pouze ne dost ve srovnání s Vettelem. Vadí mi, jak mnozí výsledek závodu neustále dehonestují a snaží se vytvořit dojem, že bez uklizení Kimiho by Vettel neměl šanci. Bral jsem to jako souboj jezdců jednoho týmu a jak jsem již uváděl jinde, jsou to zároveň soupeři a nelíbilo by se mi, kdyby byli nuceni dojíždět závody podle toho, jak dopadne kvalda. Její výsledek má zajistit co nejlepší pozici do startu závodu, ne pozici v jeho cíli.
Easy
22:10 01.06.2017 178.209.132.XXX
Opravdu nevím, co bych měl ještě vysvětlovat. Je to stále dokola. Pro někoho, kdo je přesvědčen, že kdykoli je vpředu Vettel, tak se jedná o jednoznačnou týmovou režii a nevnímá, kdo jak jel a jaké byly rozestupy, je to absolutně zbytečné.
Easy
21:30 01.06.2017 178.209.132.XXX
Musím zopakovat, že Kimi je mým oblíbeným jezdcem ještě z dob, kdy neměl s Ferrari nic společného. Jenom je potřeba si nalít čistého vína a říct, že v Monaku nedokázal být nejrychlejší. Zjevně mu nesedly gumy v závodním tempu, přitom kvalifikace byla mezi prvními třemi velmi těsná. Stojím si za tím, že kdyby se v neděli dokázal vyrovnat Vettelově rychlosti, under/overcut by jeho kolegovi nevyšel. Pro mě to byl zajímavý souboj a po sobotě jsem Kimimu držel palce, bohužel nepřekvapil. Během závodu byl daleko nas...štvanější Max, ten ale po pozdější konzultaci s týmem uznal, že to s ním nemysleli špatně. Podobná situace nastala u Ferrari s tím rozdílem, že šlo o vítězství.
Icewoman
20:08 01.06.2017 178.255.168.XXX
Je to jednoduché - nechat plavat Vettelových sedm bodů, když na konci sezony může rozhodnout jediný bod, v situaci, kdy největší konkurent startuje hluboko v poli, to by udělal jen blázen. Ale někteří do toho pořád budou tahat nějaké kdyby...
Easy
19:52 01.06.2017 178.209.132.XXX
Ono je to jednoduché - tradičně se během sezóny stáva protěžovanějším jezdcem ten rychlejší se stabilnějšími výsledky. To je logické. Nicméně Monako bych do toho už netahal. Tam to měl Kimi po startu ve svých rukou a nohou a kdyby se dokázal vyrovnat rychlosti Vettela, tak ten závod bez ohledu na boxy vyhraje. Tam šlo k bitvu obou jezdců Ferrari a určitě není v zájmu dobrého závodění, aby se v rámci jednoho týmu domluvili, že grand prix dokončí v pořadí, v jakém dopadla kvalifikace.
Jinak od Mercedesu jde jen o další snahu rýpat do atmosféry u Ferrari, když už jim nemohou poštelovat vozy.
Jinak od Mercedesu jde jen o další snahu rýpat do atmosféry u Ferrari, když už jim nemohou poštelovat vozy.
dejwid
14:20 01.06.2017 84.42.213.XXX
Protože je Ferrari nejstarší stáj v poli, nejvíce oblíbený tým, nejvíce fanoušků, nejlepší tým v historii F1, atd. Prostě tohle moc lidí nedokáže zkousnout tak ryjou. Ale soudný člověk který sleduje F1 dlouho ví jak to chodí a jaká je pravda. Každá stáj tohle dělá snad krom Williamsu. Mercedes protěžuje Hamiltona, RB kdysi Seba, Ferrari zase Alonsa atd. Běžná věc.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek