Motory F1 jsou moc složité, ale nebudeme se vracet o 10 let zpět, říká prezident FIA

Albert Hadáček, 31. března 2017, 17:04 Google+

Dnes probíhá v Paříži schůzka Mezinárodní automobilové federace s týmy Formule 1 ohledně budoucnosti pohonných jednotek. Současné hybridní šestiválce budou v F1 minimálně do roku 2020, ale co bude poté, je zatím velkou neznámou.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 02.04. 09:23) Napište svůj názor
Jean Todt

Jean Todt | foto: FIA

Sdílejte článek

Vize všech je vcelku jasná, jednodušší, hlasitější a levnější motory. To ale nejde úplně ruku v ruce se současnými trendy a je proto otázkou, jakým směrem by se Formule 1 měla vydat. Na jednu stranu je závislá na automobilkách, které díky F1 mají možnost vyvíjet na nejvyšší úrovni. Na druhou stranu je Formule 1 pořád sportem a velkou show, které přílišná komplexnost dle FIA nesluší.

“Když mi dnes ukážete vůz formule 1, tak je to prostě moc složité, je to vyloženě high-tech, a to pro účely sportu není potřeba. Je to velmi citlivé téma, jelikož toto odvětví se pořád vyvíjí a těžko se bude obhajovat to, že vrchol motosportu tyto trendy nenásleduje. Nemyslím tím autonomní auta, ale odkazuji se primárně na různé elektronické prvky. My se musíme zaměřit na to, jak s tímto naložit v rámci motorsportu, což zahrnuje i Formuli 1,” okomentoval situaci prezident FIA.

"Motory jsou prostě moc drahé, moc složité a svým způsobem i moc spolehlivé. Byl jsem šokován, když jsem to viděl první den v Barceloně. Za mých časů bylo skvělé, když auta zvládla ujet 5 kol bez poruchy. Dneska auta zvládnou 70 až 80 kol. Jsou konstruována v laboratorních podmínkách v továrnách, kam nikdo nemá přístup,” pokračoval Todt.

Pokud by Formule 1 měla sledovat současné trendy, tak by asi jedinou cestou byl přechod na čistě elektrický pohon. O tom mluvil již Ross Brawn na podzim. Taková závodní série tu již ale je, a to Formule E. Samotné automobilky by se přechodu na “elektriku” pravděpodobně nebránily, ale málokterý fanoušek F1 by to dokázal skousnout. Navíc dle Jeana Todta i tyto technologie mají pořád své mouchy, což zle vidět právě ve Formuli E, kde jezdci musí při zastávce v boxech přeskakovat do druhého vozu.

img-responsive

Valtteri Bottas s novými kolegy a motorem Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

“Nevýhodou elektrického pohonu je dojezd a nabíjecí doba. Nejlepší vozy jsou schopny ujet nějakých 200 km a nabíjení pak trvá 6-8 hodin. Budoucnost těchto aut vidím ve městech. Proto se snažíme závody Formule E dostat právě do metropolí.

Spousta aut ale dnes jezdí pořád na benzín a je tu i spousta hybridních vozů s rekuperačními systémy a turbem. Velkou budoucnost vidím také v palivových článcích. Je to naprosto jiná technologie a auta jsou schopná ujet klidně 600-1000 km s tím, že nabíjení trvá 3 minuty.

Zvažujeme, že bychom palivové články v nějaké závodní sérii v budoucnu využili. Co se ale týče Formule 1, tak tam se budeme snažit používat spíše konvenční motory. To ale neznamená, že se vrátíme někam o dekádu zpět. To se nikdy nestane,” zakončil prezident Mezinárodní automobilové federace.

Vytisknout

Diskuze: Motory F1 jsou moc složité, ale nebudeme se vracet o 10 let zpět, říká prezident FIA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 02.04.2017 09:23 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Hülkenberg s Renaultem RS17

Přetížení v F1 už předčí nejextrémnější horskou dráhu + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

  2. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud