DISKUZE K ČLÁNKU Jak hodnotí úvodní bitvu Hamiltona s Vettelem britské deníky?

Bylo by předčasné po prvním závodě hovořit o podobně celého mistrovství, ale britské deníky se radují, že po tříleté nadvládě Mercedesu se rýsuje možnost souboje dvou týmů o korunu šampiona Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak hodnotí úvodní bitvu Hamiltona s Vettelem britské deníky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 27.03.2017 19:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovali 2 lidé) 27.03.2017 15:04
Trpělivost pánové... Mnoho let jsem četl rozumné… »
» dannak (Hlasovali 2 lidé) 27.03.2017 16:20
@Rock: Já bych asi neříkal neškrtne, tak… »
» RoBertino (Hlasoval 1 člověk) 27.03.2017 14:46
Už jsme to vysvětlovali během testů - Verstappen… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • dannak

    dannak

    89.103.144.XXX
    "Na trati by Hamiltona nepředjel, ani kdyby se postavil na uši." Proboha, dyť píšu, že SV nebyl rychlejší o tolik, aby to stačilo na předjetí na trati.
    "Subjektivně se mu jelo blbě, ale objektivně držel už 8 kol konstantní časy". Pokud se mu jelo blbě, tak celkem dost roste šance, že někde něco nezvládne.
    "zatímco při jízdě v závěsu za Verstappenem si ty pneu zlikvidoval" to by mohl říkat i SV o LH, že si za nim zlikvidoval gumy.
    Uvidíme ale na tratích s jiným profilem, jaké bude rozložení sil, mimo to se týmy lépe sjiží s pneumatikami.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • dannak

    dannak

    172.20.150.XXX
    @Rock:
    Já bych asi neříkal neškrtne, tak jednoznačné to IMHO rozdhně nebylo, ani z jedné strany.
    LH rozhodně neměl rychlost na to, aby se nějak významně trhnul a najel si náskok.
    SV by dost možná neměl rychlost na to přímo s LH bojovat na trati. Co z toho plyne ? Řekl bych, že vlastně nic moc, když vezmeme v úvahu, že předjíždění je teď těžší díky ještě větším turbulencím, kterým je pronásledovatel vystaven.
    Fakt je, že se SV nemálo kol dokázal za LH držet v závěsu, tzn. víc trápit přední pneu a ještě na nich pak zajet dalších 5 kol na čerstvém vzduchu.
    Dále, když VER konečně zajel a LH tedy měl čerstvý vzduch, rozhodně nezačal SV rychle stahovat, rozdíl byl víceméně konstantní, nebo se lehce natahoval.
    Rozdíl mezi SV a LH tedy byl celkem minimální a roli sehrály jiné faktory, např. ten VER. To je ale strategie, tým musí přeci vědět, kam jezdce vypustí. Nabízí se tak varianty:
    1) LH by zajel o kolo dřív, než by zajel => vyjel by před VER a dost blízko za SV, aby se vrátil na P1 ?
    2) LH by zajel o kolo později, než zajel => možná by se udržel před SV, ale taky mohl díky odcházejícím pneu udělat chybu a někde vyletět nebo nedotočit/nedobrzdit atp.

    Prostě to tady Merc nevyšlo s vypuštěním do provozu a tu ztrátu už pak nebyl LH schopen stáhnout, ani pak na čerstvém vzduchu.
    Z toho bych tedy rozhodne nevyvozoval, že by si SV, jak říkáš, neškrtl, nebýt VER.
    naopak bych řekl, že SV byl rychlejší, ne však o tolik, aby LH předjel přímo na trati.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.142.XXX
      Hamiltonovy časy se nijak nezhoršovaly, s tou degradací to ani zdaleka nebylo tak zlý, jak si Ham myslel. Subjektivně se mu jelo blbě, ale objektivně držel už 8 kol konstantní časy.
      Vettel možná stahoval, ale po desetinách. Na trati by Hamiltona nepředjel, ani kdyby se postavil na uši.
      Verstappenovi Hamilton odjížděl o sekundu na kolo. Dokonce i na pneu, na kterých údajně neměl grip. S pitstopem o 5 kol později (a s odkazem na první odstavec tohodle postu by to ty pneu dost možná vydržely) by se Ham vrátil před Verstappena a nebylo by co řešit. Na čerstvých pneu a čerstvém vzduchu zrychlil o sekundu na kolo, zatímco při jízdě v závěsu za Verstappenem si ty pneu zlikvidoval.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.138.XXX
    No, já tam viděl, že Ham byl s přehledem rychlejší v kvaldě (0.3s zas tak málo není) a nebýt zřejmě nevynucené chyby ve strategii, tak si Vettel během závodu ani neškrtne.

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Taky bych to neviděl tak jednoznačně. Rychlost měli v podstatě stejnou. Podle toho, že si Ham nebyl schopný najet náskok a pak Vettela nestahoval, bych řekl, že Vettel byl na tom malinko líp. Pak už to bylo jen o tom pitstopu. Kdyby Ham zajel později, nepodsekl by ho Vettel? 50:50?

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        82.117.159.XXX
        Myslím, že ne. Vettel nemohl do boxů dřív, než reálně jel, protože pak by za tím Verstappenem zůstal viset on. Hamilton mohl o kolo dřív než Vettel.
        90:10 pro Hama (těch 10 % za možnost, že by mu ty pneu odešly doopravdy).

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    176.74.140.XXX
    Trpělivost pánové... Mnoho let jsem četl rozumné názory na úvodní závody, že nemusí ukazovat skutečné rozložení sil a je to samozřejmě pravda.

    Pro příklad, velmi jednoduché vítězství v Austrálii v r. 2013 Kimmiho na Lotusu. Nakonec jeho tým skončil 4. v PK a bylo to Kimmiho jediné vítězství tuto sezónu. Nebo Sebovo vítězství v r. 2015 (tehdy druhý závod sezóny v Kuala - Lumpur). Jak dopadl souboj Mercedes - Ferrari v tom roce víme všichni. Naopak, loni na tom byl Red Bull v úvodu ještě hůře než letos a byl to nakonec jediný tým, který potrápil Mercedes (hlavně v Monacu a v Singapuru). Přeji si tvrdou bitvu mezi 3 top týmy do posledního závodu a doufám, že mistr světa bude z jiné stáje než z Mercedesu, ale ještě stále můžeme být svědky podobné dominance jako v posledních 3 letech.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Stát se může cokoliv, i dominance Ferrari. Ale proti předchozím 3 rokům nevyhrál Mercedes kvaldu o skoro vteřinu. Naznačuje to, že by jsme mohli vidět po 4 nudných letech i souboj o titul.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • hixaxon

      hixaxon

      86.49.126.XXX
      Pěkně napsáno. Možná jsem jen paranoik, ale já si pořád myslím, že Mercedes mlží a během pár závodů se dostane zase na koně.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Lahva

    Lahva

    178.165.128.XXX
    No ještě že se HAM zasekl za VES, pardon VER*. Jinak by neměli o čem v GB psát 12

    VES > VER, nějak mi to uniklo a všiml jsem si až při závodě. Byl k tomu nějaký důvod? Respektive proč měl předtím VES?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Už jsme to vysvětlovali během testů - Verstappen nemohl používat zkratku VER, protože tu měl před ním Jean-Éric Vergne. Když se z F1, i ze svých testovacích aktivit, stáhl, "předal" VER právě Verstappenovi.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama