Honda se omlouvá pilotům McLarenu za vzniklé potíže

Robert RoBertino Pavelka, 1. března 2017, 18:40 Google+

První dva dny testů musely být pro McLaren doslova očistcem. Alonso toho první den najezdil pouhých 29 kol, Vandoorne o den později sice čtyřicet, ale podstatnou část testů strávili piloti McLarenu v boxech. Honda se jim za tuto nepříjemnost hluboce omlouvá

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 02.03. 01:35) Napište svůj názor
Hasegawa se pilotům McLarenu omluvil za potíže

Hasegawa se pilotům McLarenu omluvil za potíže | foto: McLaren

Sdílejte článek

První den deklarovala Honda závadu v olejovém systému, který kvůli složitému přístupu nebylo možné včas vyměnit. V úterý pak nově nainstalovaná jednotka PU selhala, takže bylo nutné ji vyměnit za původní, kterou dávali mechanici přes noc dohromady. Jusuke Hasegawa, sportovní ředitel Hondy, ve svém prohlášení uvedl, že se cítí před piloty McLarenu provinile.

"Samozřejmě nejsme nadšeni, že máme poruchy, ale i to je test - litujeme ale obou pilotů. Musíme pečlivě zjistit, co se v motoru stalo, zvláště v druhém testovacím dni," zdůraznil Hasegawa s tím, že jakmile bude známá příčina včerejšího selhání, rozhodne se o tom, zda bude nutné udělat případnou specifikaci pro Melbourne. "Zatím nám nejsou známé přesné důvody selhání, proto jsme doposud nic nezměnili. Dokud tohle nebudeme vědět, nemůžeme říci, co se stane. Ale jsem si jist, že tento problém budeme do Melbourne schopni vyřešit," ujišťuje příznivce McLarenu Hasegawa. Ti se na sociálních sítích pustili do velké kritiky a připomínali minuloroční testy, kdy měl McLaren rovněž problémy.

img-responsive

McLaren měl v pondělí velké prodlevy | foto: McLaren

Na otázku, jakou specifikaci Honda použije pro druhou řadu testů od příštího pondělí do čtvrtka Hasegawa odpověděl: "To opravdu závisí na problému, který se odehrál včera. Ale předpokládám, že bychom měli použit opět stejnou specifikaci jaká byla připravena pro Melbourne," dodal Hasegawa.

Rozladění v týmu

Velice zklamán byl i Eric Boullier, šéf McLarenu. Věřil ve zlepšení a byl nemile překvapen, jak rychle Honda s přepracovaným motorem selhala. Přesto se snaží najít pozitiva a po dnešních testech mohla být jeho tvář o něco jasnější, i když nejistota stále přetrvává.

"Máme mnoho potíží. Žádná z nich není zásadní, ale ještě nevíme, ani pan Hasegawa, nikdo z nich, co se stalo. Motor byl včera odeslán do Japonska. Dnes už jsme mohli pracovat lépe, měli jsme pár drobných zádrhelů, podobných jako v první den. Honda připravila nový layout, takže se nějaké problémy daly čekat, ale zatím nic elementárního," zachovával Boullier klidný výraz.

img-responsive

Boullier asi musel Alonsa hodně uklidňovat | foto: McLaren

Problém s olejovou nádrží

Podle Hasegawy byla závada, týkající se olejového systému snadno odstranitelná a dala se vyřešit přímo na místě, jenom přístup byl velice komplikovaný a stál mnoho času. Podle jeho slov je nyní potřeba zmírnit neopodstatněné obavy. 

"Zatím je možné pokračovat s aktuálně modifikovanou olejovou nádrží, ale pochopitelně že během sezóny se budeme systém snažit nadále zlepšovat. Takže pokud to bude možné a naskytne se příležitost, představíme některé další modifikace olejové nádrže, ale zatím si nemyslím, že by pro to nastal správný čas," dodal Hasegawa.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Honda se omlouvá pilotům McLarenu za vzniklé potíže

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 02.03.2017 01:35 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Stroll je zatím nejčastějším pilotem v nedbalkách

Vettel v závěru zapříčinil vyvěšení červené vlajky, Bottasův čas nikdo…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  3. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  4. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  5. Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud