FIA chce zlepšit konzistenci v rozhodování komisařů

Albert Hadáček, 3. prosince 2016, 11:30 Google+

Mezinárodní automobilová federace ve Vídni řešila mimo jiné i díry v současné konzistenci rozhodnutích, které letos komisaři udělali. Pracuje se prý na nových metodách, které pomohou tento neduh odstranit.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 04.12. 09:04) Napište svůj názor
FIA

FIA | foto: MiZ, F1NEWS.cz

Sdílejte článek

Krom toho, že ve Vídni oznámil Nico Rosberg svůj odchod z Formule 1, tak program nabízel i jiné zásadní body, které bylo třeba prodiskutovat. Jedním z nich byla i konzistence současných pravidel a rozhodnutích, která v letošní sezóně komisaři učinili. Dle předsedy komisařů Garryho Conellyho právě konzistence patřila mezi nejvíce diskutované body.

"Prošli jsme pravidla a nyní pracujeme s Mezinárodní automobilovou federací na jejich lepším výkladu, aby byla možnost dělat lepší rozhodnutí. Hodně jsme se bavili o tom, jak zlepšit konzistenci současných regulí. Myslíme si, že je ještě třeba udělat více mítinků ohledně rozhodnutí, která padla v minulosti. tak abychom rozuměli, jak komisaři pracují s danou situací, hlavně když je potřeba dělat subjektivní rozhodnutí například ohledně nějakých nebezpečných manévrů na trati. Každý to totiž vidí jinak. Samozřejmě se to řeší kolektivně, ale je třeba zajistit, aby taková rozhodnutí byla více konzistentní," okomentoval situaci Conelly.

img-responsive

Světová rada motorsportu | foto: FIA

Jedno z řešení by mohlo být zavedení videosystému, kdy by se zpětně zkoumali učiněná rozhodnutí. Poté bylo ještě navrženo, že by zatáčky, kde ke zkracování dochází byly uzpůsobeny tak, aby jakékoliv vyjetí z tratě jezdce stálo více času než čisté projetí.

"Podívali jsme se na systém, který DMSB používá k přezkoumávání závodů. Komisaři si spolu sednou a podívají se na video a zhodnotí rozhodnutí, která učinili. Myslím si, že by to bylo dobré dělat každé tři až čtyři závody. V celém šampionátu je asi jen 11 nebo 12 zatáček, kde si pilot může nějakým očividným způsobem zkrátit trať. Jsou řešení, která se dají použít k vyřešení těchto potíží. Když například vyjedete v první zatáčce v Monze, tak vám zabere více času dostat se zpět na trať a je to de facto trest pro pilota. Je pak jednoduché takovouto situaci posuzovat. Pravidla říkají, že jezdci se mohou vrátit zpět na trať, pokud to udělají bezpečně a nezískají žádnou trvající výhodu. To je ale hodně subjektivní. Nelze přesně říci, co je trvající výhoda. Tímto bychom se tomu vyhnuli, pokud by vyjetí vždy znamenalo časovou ztrátu," sdělil Conelly.

Conelly nakonec ještě dodal: "Není to vůbec jednoduchá role, jelikož do hry vstupuje subjektivita. Není to jako tenis, kde je míček buď v autu, nebo v hřišti. Někdy je to těžké posuzovat, ale nikdy o tom nerozhoduje jen jedna osoba a my se snažíme, aby rozhodnutí byla co možná nejkonzistentnější. Myslím si, že se nám to daří, ale je vždy prostor pro další zlepšování a my se budeme i nadále snažit posouvat."

Vytisknout

Diskuze: FIA chce zlepšit konzistenci v rozhodování komisařů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 04.12.2016 09:04 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg se svou ženou Vivian a s matkou

FOTO: Ze zákulisí Rosbergova úspěšného boje o titul a soukromé oslavy s rodinou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  3. Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

  4. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  5. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  6. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud