DISKUZE K ČLÁNKU Massa se znovu vrací k incidentu s Alonsem
Alonso při Velké ceně USA předváděl v posledních kolech vcelku divoké kousky. Nejdříve tvrdě předjel Massu a došlo i na kontakt a v posledním kole si ještě podal španělského kolegu Sainze. Brazilec se k incidentu ještě jednou vrací.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Massa se znovu vrací k incidentu s Alonsem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
rock
21:23 27.10.2016 82.117.159.XXX
Jenže dokud budou situace posuzované jenom citem, tak to bude vždycky subjektivní a do nějaké míry nekonzistentní. A podle mne - v F1 nikdy nejsou dvě situace stejné, i když se to tak třeba od TV jeví. Při současných pravidlech a systému posuzování fakt nemá smysl se ozývat.
Má smysl přijít s návrhem pravidla, který bude založený na něčem objektivně posouditelným (například kdo je vpředu, volí stopu) a pak to pravidlo bez milosti dodržovat, i když to třeba v některých případech bude nespravedlivé. Než takový pravidlo vznikne, bylo by lepší tomu nechat úplně volnej průběh.
Má smysl přijít s návrhem pravidla, který bude založený na něčem objektivně posouditelným (například kdo je vpředu, volí stopu) a pak to pravidlo bez milosti dodržovat, i když to třeba v některých případech bude nespravedlivé. Než takový pravidlo vznikne, bylo by lepší tomu nechat úplně volnej průběh.
Mike17
16:09 27.10.2016 93.99.87.XXX
Já to mám spíš naopak. Měnit jednou směr jízdy a nechat místo na trati by měla být povinnost. Jinak se bude bránit agresivněji a předjetí ubude.
Limity tratě bych nechal na mechanickém omezení (vyšší obrubníky, jiné únikové zony), jinak bych to neřešil.
A poukázat ne nekonzistenci mi nepřipadá špatně. Posuzovat stejné situace opačně je ke škodě sportu. Pokud se nikdo neozve...
Limity tratě bych nechal na mechanickém omezení (vyšší obrubníky, jiné únikové zony), jinak bych to neřešil.
A poukázat ne nekonzistenci mi nepřipadá špatně. Posuzovat stejné situace opačně je ke škodě sportu. Pokud se nikdo neozve...
rock
16:03 27.10.2016 37.188.153.XXX
Chovat se mají jak uznají za vhodný a vedení závodu to buď potrestá, nebo nechá být (sám za sebe konstatuji, že co do vzájemných kontaktů bych pouštěl všechno, co do dodržování track limitů bych naopak všechno trestal).
Ale když už vedení rozhodne, tak tímhle vyplakáváním Massa škodí jenom sobě. Nic nezmění, nic nezíská...
Ale když už vedení rozhodne, tak tímhle vyplakáváním Massa škodí jenom sobě. Nic nezmění, nic nezíská...
Mike17
16:01 27.10.2016 93.99.87.XXX
Jo, to je pravda. Ale právě v kontextu s Alonsem neměl být trest žádný. Ne šalamounský.
Protože tím dělají precedens, který je matoucí. Buď je toto dobře, nebo špatně. Piloti neví, jestli je to povoleno, nebo zakázáno, nebo se FIA bude snažit vymyslet bezbolestný trest.
Mělo by to být jasné.
Protože tím dělají precedens, který je matoucí. Buď je toto dobře, nebo špatně. Piloti neví, jestli je to povoleno, nebo zakázáno, nebo se FIA bude snažit vymyslet bezbolestný trest.
Mělo by to být jasné.
Situs
15:44 27.10.2016 85.70.164.XXX
A ještě k tomu Rosbergovi, sice jsem k tomuto incidentu přísnější, ale po slovech že "Před několika měsíci jsme se všichni dohodli, že bychom si přáli tvrdší souboje mezi piloty - a pokud nebude stoprocentně jasné, že je někdo na vině, měli bychom je nechat závodit" [odkaz na stránku] bych to nechal být také
Mike17
15:42 27.10.2016 93.99.87.XXX
Já si hlavně myslím, že by se oba incidenty měly posoudit stejně. V obou případech byli předjíždějící vedle předjížděného už nějakou dobu před kontaktem. Takže měli dostat prostor. Oba ho sice dostali, ale trochu jim to ujelo a došlo ke kolizi. Jestli byli vedle předjížděného 1s, nebo 20s by nemělo hrát roli. V obou případech jsou na vině předjíždějící, protože jim to ujelo, ale je to tak drobné, že bych to bral jako závodní incident. Oboje!!!
Situs
15:34 27.10.2016 85.70.164.XXX
No já tam ale neobviňuji nikoho, jaká by byla trajektorie Alonsa bez Massy je jen čistě spekulativní, do toho zabrousit nechci, ale že by neměl Massa jinej manévrovací prostor aby ještě nedošlo ke kontaktu tak to nesouhlasím. Proto to shledávám jako závodní incident.
Situs
15:28 27.10.2016 85.70.164.XXX
No neshodneme se, neb já naopak vnímám Rosberga více agresivního a vnímám to tak že bok po boku získal až v zatáčce, Alonso před zatáčkou. Alonso byl dokonce kousek před Massou před tou zatáčkou, Rosberg si to v zatáčce vyloženě vynutil. To co se děje na trati po kontaktu je už ovlivněno kontaktem a neni to pak zcela vypovídající. Alonsa bych prostě netrestal a u Rosberga jsem asi přísnější, a důvody jsem napsal. Ale uznávám že ta hranice viny je prostě tenká - myslím že Alonsovi to v zatáčce také podjelo minulej rok v Monaku a ťuknul Hulka, také dostal trest.
mi88ki
15:21 27.10.2016 165.72.200.XXX
Souhlasím s názorem, že jezdci se musí respektovat, pokud jsou vedle sebe. Jenže nechceš vidět, že ta trajektorie jízdy Alonsa, byla taková, že kolidovala se stopou Felipeho a dokonce následně ani nevedla po trati. Prostě to Fernando nemohl ubrzdit na trati a k tomu překřížil i stopu soupeře.
Připouštím, že se tomu mohl Massa teoreticky vyhnout, pokud by nechal Alonsa projet a počkal si až bude mimo trať a pak ho nejspíš lehce podjel. Otázka je, jakou rychlost by si Alonso uchoval i za tratí a jestli by případně bylo takové předjetí od Alonsa legální? Podle mě tedy určitě ne, ale názor komisařů bývá v těchto případech hodně netransparentní.
Nicméně tady řešíme kolizi, kdy Alonso při předjetí se dostal na úroveň soupeře, díky absenci standardního nájezdu do šikany, zablokoval mu jízdní stopu svým vozem a aniž by byl schopen se udržet na trati natož soupeři nechat nějaký manévrovací prostor. Tohle určitě odporuje tomu co si uvedl a s čím i souhlasím, že jezdci by v prvé řadě měli respektovat stopu soupeře. Pokud byl Alonso na vnitřku měl jet vnitřní stopou a nechat vnější stopu. A pokud netrpím nějakou zrakovou vadou, tak žádnou volnou stopu soupeři nenechal. Tak kde je ten respekt ?
Připouštím, že se tomu mohl Massa teoreticky vyhnout, pokud by nechal Alonsa projet a počkal si až bude mimo trať a pak ho nejspíš lehce podjel. Otázka je, jakou rychlost by si Alonso uchoval i za tratí a jestli by případně bylo takové předjetí od Alonsa legální? Podle mě tedy určitě ne, ale názor komisařů bývá v těchto případech hodně netransparentní.
Nicméně tady řešíme kolizi, kdy Alonso při předjetí se dostal na úroveň soupeře, díky absenci standardního nájezdu do šikany, zablokoval mu jízdní stopu svým vozem a aniž by byl schopen se udržet na trati natož soupeři nechat nějaký manévrovací prostor. Tohle určitě odporuje tomu co si uvedl a s čím i souhlasím, že jezdci by v prvé řadě měli respektovat stopu soupeře. Pokud byl Alonso na vnitřku měl jet vnitřní stopou a nechat vnější stopu. A pokud netrpím nějakou zrakovou vadou, tak žádnou volnou stopu soupeři nenechal. Tak kde je ten respekt ?
Mike17
15:11 27.10.2016 93.99.87.XXX
Já v tom zásadní rozdíl nevidím.
1. Rosberg https://www.youtube.com/watch?v=RsjbLaV_7fA
v čase 0:08 je Rosberg přesně vedle Kimiho ještě před kus nehodou. V čase 0:09 došlo ke kontaktu a je vidět, že Kimi má půlku trati volnou, dokud se nedostane kus za Rosberga. Ke kontaktu došlo jen proto, že to Rosbergovi ulítlo, pak jel dál ve stopě a nějakou dobu bylo dost místa i pro Kimiho. K pravému kraji se zařadil až ve chvíli, kdy byl Kimi už daleko za ním.
2. Alonso https://www.youtube.com/watch?v=92F3dWRod4c
V čase 0:04 je v podstatě stejná pozice Alonsa, jako Rosberga. V čase 0:05s je kontakt kolo na kolo (v době kontaktu byl Rosberg víc vepředu, než Alonso). Následně Alonso Massu totálně vyvezl mimo trať a mimo závodní stopu a nenechal mu na trati ani milimetr místa. Sám byl celý mimo trať.
Rozdíl vidím jen v tom, že v Malajsii byl velký rozdíl v rychlosti obou (Rosberg se dostal před Kimiho velmi rychle), zatímco Alonso s Massou jeli kolo na kolo nějaké 2s.
Promiň, ale pokud bych měl dát trest jen jednomu, byl by to Alonso. Jehož manévr byl víc agresivní a nenechal Massovi naprosto žádné míst na trati. Rosberg se Kimiho dotkl jen proto, že mu to ustřelilo. Místa mu nechal dost. Osobně bych netrestal ani jednu situaci. Ale nevidím jediný důvod, proč by měl být Rosberg trestán a Alonso ne.
1. Rosberg https://www.youtube.com/watch?v=RsjbLaV_7fA
v čase 0:08 je Rosberg přesně vedle Kimiho ještě před kus nehodou. V čase 0:09 došlo ke kontaktu a je vidět, že Kimi má půlku trati volnou, dokud se nedostane kus za Rosberga. Ke kontaktu došlo jen proto, že to Rosbergovi ulítlo, pak jel dál ve stopě a nějakou dobu bylo dost místa i pro Kimiho. K pravému kraji se zařadil až ve chvíli, kdy byl Kimi už daleko za ním.
2. Alonso https://www.youtube.com/watch?v=92F3dWRod4c
V čase 0:04 je v podstatě stejná pozice Alonsa, jako Rosberga. V čase 0:05s je kontakt kolo na kolo (v době kontaktu byl Rosberg víc vepředu, než Alonso). Následně Alonso Massu totálně vyvezl mimo trať a mimo závodní stopu a nenechal mu na trati ani milimetr místa. Sám byl celý mimo trať.
Rozdíl vidím jen v tom, že v Malajsii byl velký rozdíl v rychlosti obou (Rosberg se dostal před Kimiho velmi rychle), zatímco Alonso s Massou jeli kolo na kolo nějaké 2s.
Promiň, ale pokud bych měl dát trest jen jednomu, byl by to Alonso. Jehož manévr byl víc agresivní a nenechal Massovi naprosto žádné míst na trati. Rosberg se Kimiho dotkl jen proto, že mu to ustřelilo. Místa mu nechal dost. Osobně bych netrestal ani jednu situaci. Ale nevidím jediný důvod, proč by měl být Rosberg trestán a Alonso ne.
Situs
14:15 27.10.2016 85.70.164.XXX
Vysvětlím můj pohled: Pokud se 2 jezdci nacházejí na podobné úrovni ještě před zatáčkou, pak tomu říkám bok po boku a v jízdě do zatáčky se musejí respektovat. K tomu podle mě v případě Rosberga nedošlo, proto kontakt přičítám jemu. V případě Massy ale velmi otevřel dveře v první zatáčce a Alonso se legitimně dostal vedle něho, bok po boku, a jezdci se musí respektovat/tolerovat. Pak záleží kde se srazej, pokud by Alonso srazil Massu při výjezdu kde by byl na krajnici, pak je vina Alonsa, pokud by při kontaktu Alonso v zatáčce neměl žádnej další prostor nalevo, pak je to vina Massy, pokud ovšem ke kontaktu dojde tam kde auta maj místo napravo či nalevo, pak si za to můžou sami a považuji to za závodní incident. Někdy to samo není černo-bílé a těžko se to posuzuje, ale takové obecné měřítko mám já. Tady to nebylo o tom vrazit mu čumák do zatáčky, to udělal Rosberg a to právo bok po boku bylo vynuceno kontaktem v zatáčce, proto jeho chyba. Ale nejsem soudce, rád si přečtu proč se pletu v tom či onom.
Mike17
12:38 27.10.2016 93.99.87.XXX
Podíval jsem se na Malajsii znovu. Rád bych se omluvil za nepřesnost. Rosberg nepoškodil Kimiho křídlo svým předním křídlem, ale předním kolem. Ale otázka zůstává. Co znamená bok po boku, když je viník evidentně o něco víc vepředu a tuto definici nesplňuje?
uzivatel001639
09:45 27.10.2016 89.111.73.XXX
Ted jsem koukal a dobrej boj
Je fakt, ze dnesni F1 je jen o pocasi, pokud zaprsi muze byt zavod zajimavy a nepredvidatelny, jinak je to docela bida. Kdyz Alonso predvede dravejsi jizdu, je hedn ohen na strese, pritom to byla asi nejzajimavejsi cast zavodu. Pekna stihaci jizda
Je fakt, ze dnesni F1 je jen o pocasi, pokud zaprsi muze byt zavod zajimavy a nepredvidatelny, jinak je to docela bida. Kdyz Alonso predvede dravejsi jizdu, je hedn ohen na strese, pritom to byla asi nejzajimavejsi cast zavodu. Pekna stihaci jizda
uzivatel001639
09:41 27.10.2016 89.111.73.XXX
Nechapu o co Masovi jde. Jak rikas, vsichni normalni jezdci, kdyz vidi soupere vedle sebe, ktery je chce predjet na brzdy, tak mu necaj misto, ten pak vyjede mimo idealni stopu a oni rychlejsim vyjezdem ziskaji zpet svou pozici. Rikam normalni, kteri vi co delaji a sleduji deni komel sebe. Je to krasne videt na startu v prvnich zatackach, kazdy nechava misto pro soupere, aby nedoslo ke kolizi.
Jinak nechapu za co by chtel trestat Alonsa, za to ze mu nenechal misto a to je jasne na vsech videich videt, ze ho tam zavrel nebo za to ze by Alonso vyjel mimo trat a ze najel do zatacky moc rychle? To jsou zavody F1 a ne silnicni vyjizdka kdy se nemuze predjizdet pres plnou caru. Masu mam rad, ale prijde mi trochu zabrzdeny, asi jak starne
Jinak nechapu za co by chtel trestat Alonsa, za to ze mu nenechal misto a to je jasne na vsech videich videt, ze ho tam zavrel nebo za to ze by Alonso vyjel mimo trat a ze najel do zatacky moc rychle? To jsou zavody F1 a ne silnicni vyjizdka kdy se nemuze predjizdet pres plnou caru. Masu mam rad, ale prijde mi trochu zabrzdeny, asi jak starne
Martin Z.
09:41 27.10.2016 185.14.233.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek