Grosjean reaguje na žhavou otázku posledních dní. Odkud si chce vzít příklad?

Robert RoBertino Pavelka, 8. srpna 2016, 13:45 Aktualizováno 8.8.2016, 18:39 Google+

Piloti odpočívají, týmy odpočívají, ale debaty a diskuse nehasnou. Zvláště pak ty, které se týkají jednoho z nejpalčivějších problémů poslední doby. Hlídat a trestat nedodržování vymezené trati nebo ho zcela zrušit? Svůj názor přidává nyní pilot Haasu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Grosjean by byl ohledně dodržování vymezené trati liberálnější

Grosjean by byl ohledně dodržování vymezené trati liberálnější | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Romain Grosjean uvedl, že by se mu líbila inspirace závodní sérií NASCAR, jejíž uvolněný přístup oceňuje. V rozděleném táboře pilotů F1 se tak řadí na tu stranu, která hovoří ve prospěch uvolnění pravidel - jejich oponenti pak zastávají stanovisko »nulové tolerance«.

"Líbí se mi ona svoboda, volnost jet širokou stopu, myslím, že to vypadá velice zajímavě, když se jezdí přes obrubníky. Díval jsem se na závod NASCAR v Sonomě. Vlastně vůbec netuším, proč měli kolem trati bílou čáru. Vypadalo to skvěle. Koneckonců, přejíždění obrubníků je riskantní, protože někdy na nich jsou nerovnosti, takže je vlastně lepší zvolit širší průjezd," říká Grosjean, který chce dávat Formuli 1 jako příklad právě závody NASCAR.

img-responsive

Závody by měly být atraktivní a efektní. Grosjean proto žádá, povolte nám širší stopu | foto: Haas F1 Team

Jako příklad si bere sáhodlouhé debaty kolem zatáčky 1 v německém Hockenheimringu. Na otázku, zda by zrušením dohledu v této zatáčce došlo k naprosté anarchii ohledně jejího průjezdu Grosjean poměrně důrazně oponoval.

"To je naprostá blbost. Snad v příštím roce, kdy by měla být auta o pět šest vteřin rychlejší, ale domnívám se, že první zatáčka na Hockenheimu je velice obtížná. Přímo volá po širokém průjezdu, ale jsou tu vysoké obrubníky, také se tu nachází zóna DRS. Proto si myslím, že povolit širší stopu má svůj smysl a bylo by to zábavné. Nikdo nechce vidět vůz kompletně za hranicí trati, ale monopost letící přes obrubník s chvostem jisker za sebou, to je přece fajn," argumentuje Grosjean.

Vytisknout

Diskuze: Grosjean reaguje na žhavou otázku posledních dní. Odkud si chce vzít příklad?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bitva o druhé místo mezi třemi budoucími mistry světa.

VIDEO: Úchvatný souboj Senny, Prosta a Piqueta ve Španělsku 1987

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud