Expilot F1 Martin Donnelly, dále David Domingo, Tim Mayer a Radovan Novák na základě zprávy ředitelství závodu vyslechli oba piloty, zástupce týmu a prozkoumali celou situaci z videozáznamu. Jejich rozhodnutí je následující:
Incident mezi vozy č. 44 - Lewis Hamilton a č. 6 - Nico Rosberg, oba z týmu Mercedes AMG Petronas F1 Team nastal ve 14:03. Mezi oběma vozy došlo mezi zatáčkami 3 a 4 ke srážce. Komise situaci posuzovala podle článku 38.1 sportovních pravidel FIA a rozhodla, že nedojde k žádným dalším sankcím.
Incident započal, když vůz číslo 6 přešel do nesprávného módu motoru, jak byl nastaven na samotném startu. Tím došlo ke značnému rozdílu výkonu mezi vozy č. 6 a č. 44 na výjezdu ze zatáčky číslo 3 na přímý úsek, který činil 17 km/h. Vůz č. 6 se přesunul na pravou stranu trati s cílem bránit svou pozici, jak to povoluje článek 27.7 sportovních pravidel. Současně vůz č. 44, výrazně rychlejší než vůz č. 6, zvolil pravou, vnitřní stranu trati za účelem předjetí soupeře. Článek 27.7 nařizuje, aby vedoucí pilot uvolnil prostor, pokud »signifikantní část« vozu soupeře je v dané oblasti. Vůz č. 44 měl na několik zlomků vteřiny přední křídlo na úrovni vozu č. 6, což mohlo vést k domněnce, že má právo na prostor na pravé straně. Ve snaze zabránit prvotní kolizi zamířil na travnatý pruh, na němž pilot neudržel vůz č. 44 pod kontrolou.
Po vyslechnutí obou pilotů komise zjistila, že vůz č. 6 měl právo učinit tento manévr, manévr vozu č. 44 lze považovat za rozumný, proto došlo k přiblížení obou pilotů, na kterém ani jeden z nich nemá výhradní nebo převážnou vinu, proto nebude učiněno žádné další opatření.