McLaren nemá na sezónu 2023 velké ambice. Proč větší pokrok očekává až v dalším roce?

Petr Hlawiczka, 16. února 2023, 06:30 Google+

McLaren při představování nového vozu uvedl, že by se letos spokojil s umístěním v první čtyřce. Skutečný pokrok očekává až za rok či za dva. Důvody nám prozradil nový šéf závodního týmu Andrea Stella, jenž nahradil Andrease Seidla.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 01.03. 09:04) Napište svůj názor
McLaren MCL60 pro letošní sezónu

McLaren MCL60 pro letošní sezónu | foto: McLaren

Sdílejte článek

Vše je dáno přestavbou týmu a novými zařízením v továrně, zejména simulátorem a aerodynamickým tunelem. McLaren zatím své vozy vyvíjí u Toyoty v Kolíně, s čímž souvisí určité logické potíže související se přepravou materiálu i osob mezi Německem a Velkou Británií, která již není v Evropské unii.

Pokročilý aerodynamický tunel ve vlastní továrně přinese očividné výhody, s ním přijde také vylepšený simulátor i nová výrobní infrastruktura. Loni tým skončil na pátém místě za Alpine, které ve 21 hod představí jako poslední ze všech monopost pro rok 2023. McLarenu v tomto souboji scházely body Daniela Ricciarda, jenž si nedokázal zvyknout na oranžový závodní vůz.

Jaké cíle má stáj z Wokingu pro letošní sezónu? "Rádi bychom se pevně usadili v nejlepší čtveřici. Vzhledem ke špičkovým třem týmům si uvědomujeme, že mít čtvrté nejlepší auto může představovat realistický potenciál pro sezónu," odpovídá Stella.

"Z velmi krátkodobého pohledu jsme realisté. Ve vývoji už máme slušné novinky, které se dostanou na trať velmi brzy v průběhu sezóny. To by nám mělo umožnit dosáhnout slušného pokroku, nejsme naivní. Víme, že v podstatě všechno zůstane s vyvíjenými věcmi stejné. Proto přidáme také vývojové díly vysoké úrovně," pokračuje.

img-responsive

Továrna McLarenu ve Wokingu se rozšiřuje | foto: McLaren

Větší pokroky očekává až po rozjetí nového aerodynamického tunelu, k čemu by mělo dojít někdy v polovině roku: "Mělo by to představovat skok z mnoha důvodů, nejen kvůli tomu, že to zlepší vaše metodologie. A také přijde nový simulátor. Máme nové výrobní zařízení. Mnoho investic tedy začne přinášet plody v polovině roky, což by nás mělo dále nakopnout v tomto závodě o pozici mezi čtyřmi nejlepšími v sezóně, a snad i více ve střednědobém horizontu."

"Užitek z té infrastruktury začne plynout později a bude se dlouho vyplácet. Pokud ji zprovozníme v polovině roku, realisticky bychom její plody měli začít pozorovat na voze pro rok 2024. Velmi těžko ovlivní rok 2023, protože v té době se už budeme v podstatě plně soustředit na rok 2024. Poloviční užitek z ní tedy budeme mít na počátku roku 2024 a plný při vývoji vozu pro příští ročník," vypočítává Stella.

Větší pokrok v relativní konkurenceschopnosti během závodů tedy McLaren očekává až příští rok, popř. v roce 2025. "Teď je na nás, abychom technické stránce poskytly to správné vybavení a se správným týmem dokázali bojovat na čele," uvědomuje si 51letý Ital, jenž dlouho pracoval na výkonnosti u Ferrari, než přešel v roce 2015 do Wokingu společně s Fernandem Alonsem.

Vytisknout

Diskuze: McLaren nemá na sezónu 2023 velké ambice. Proč větší pokrok očekává až v dalším roce?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 01.03.2023 09:04 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes W14

Mercedes se vrací k černé, ukazuje nový vůz W14 - složí s ním reparát a naváže…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud