FIA krotí obavy ohledně předjíždění vozů v roce 2017

Robert RoBertino Pavelka, 6. dubna 2016, 13:10 Google+

Plánovaná změny pravidel, které by od příštího roku měly zrychlit monoposty F1 až o pět vteřin, by mohly zcela eliminovat závodní prvky, nebo je alespoň značně ztížit. Tuto obavu vyslovily největší hvězdy F1.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 07.04. 12:39) Napište svůj názor
Hamilton má obavy, že vozy budou pouze rychlejší, jinak se nic nezmění

Hamilton má obavy, že vozy budou pouze rychlejší, jinak se nic nezmění | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton se domnívá, že nárůst úrovně přítlaku bude důvodem, proč bude prakticky nemožné se udržet v závětří vozu natolik blízko, aby mohl být realizován předjížděcí manévr. Podle něj takový stav nijak nezlepší celkový dojem z F1 a nijak to nepřispěje k větší atraktivitě.

"Myslím, že potřebujeme větší mechanický grip a menší aerodynamický »stín« za vozem, abychom se dostali dostatečně blízko a mohli předjíždět. Pokud nám aerodynamika dovolí být zajíždět o pět vteřin na kolo lepší časy, nic se nezmění, jenom pojedeme rychleji," domnívá se Hamilton.

Mechanický přítlak

Jiného názoru je závodní ředitel FIA Charlie Whiting, podle něj jsou takové obavy zcela neopodstatněné. Zvýšení rychlosti totiž poplyne z mechanického přítlaku v součinnosti s většími pneumatikami.

"Měli jsme s techickými řediteli každého týmu bezpočet sezení, proto jsme disponovali celou řadou návrhů od obrovského až k minimálnímu přítlaku. Ale vše je založeno na předpokladu, že výrazně navýšíme mechanickou přilnavost. Takže jsme celkem nevyhnutelně skončili někde uprostřed. Je nesprávné tvrdit, že předpokládané časy na jedno kolo jsou pouze důsledkem mechanického přítlaku, protože tak by to nemělo být," vysvětluje Whiting.

img-responsive

Whiting tvrdí, že prioritou FIA při tvorbě pravidel je zachování dostupnosti předjíždění | foto: Sahara Force India

"Celá myšlenka je taková, že polovina zrychlení bude důsledkem zvýšení mechanického přítlaku a druhá z aerodynamického přítlaku. Po celou dobu jsme brali na zřetel, že jedním ze základních principů zůstává, aby vůz stíhající soupeře neměl v jeho závětří ztíženou roli. To jsme udělali a myslím, že nejlepší cestou je vzít v úvahu názor každého zúčastněného," pokračuje Whiting.

Předjížděcí manévry

Podle prezidenta FIA Jeana Todta proběhly v rámci Grand Prix v Bahrajnu klíčové úvahy ohledně balíčku pravidel pro rok 2017, které mají vést k tomu, aby se předjíždění neztěžovalo.

"Náš mandát žádá, abychom ukázali Formuli 1 jako vrchol motoristického sportu, udělat monoposty rychlejší, efektivní a usnadnit předjíždění, současně ale všeho dosáhnout při slušném rozpočtu. To je náš cíl," prohlásil Todt.

img-responsive

Od Pirelli se toho očekává hodně | foto: Mercedes AMG F1 Team

Pirelli očekává podklady pro další práci

Jedním z nejdůležitějších položek pravidel roku 2017 bude přístup dodavatele Pirelli, aby poskytl odpovídající pneumatiky umožňující dosahovat vozům lepších výkonů. Whiting při této příležitosti zdůraznil, že během několika příštích dnů FIA bude připravena poskytnout Pirelli náležitou instruktáž s vysvětlením, jaká typová charakteristika pneumatik bude pro rok 2017 nutná.

"S Pirelli jsme o tom delší dobu diskutovali. Na začátku února jsme se se zástupci Pirelli sešli v Miláně a byli jsme požádáni, abychom je seznámili s našimi cíli, kterých by měli v průběhu svého nového kontraktu dosáhnout. Jsme připraveni předat Pirelli soubor požadavků, které by měli v rámci smluvního období dosáhnout. Jde o trvale probíhající proces," dodává Whiting.

Vytisknout

Diskuze: FIA krotí obavy ohledně předjíždění vozů v roce 2017

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 07.04.2016 12:39 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Budou piloti v případné nové verzi kvalifikace ochotni riskovat?

Analýza: Jak by fungovala kvalifikace při sčítání časů?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud