DISKUZE K ČLÁNKU Návrat ke kořenům? Podle Hornera by F1 neměla s vozy pro rok 2017 promeškat příležitost

Pro rok 2017 se chystají novinky v pravidlech a podle Christiana Hornera musejí být vyřešeny nedostatky, jinak by F1 promeškala velkou příležitost.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Návrat ke kořenům? Podle Hornera by F1 neměla s vozy pro rok 2017 promeškat příležitost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 11.03.2016 10:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovalo 9 lidí) 10.03.2016 08:12
Ano F1 není o spotřebě, ale když by archaický tří… »
» uzivatel001924 (Hlasovalo 8 lidí) 09.03.2016 16:46
Pořád řeči jen o razantní změně pravidel a pořád… »
» airwar1939 (Hlasovalo 8 lidí) 09.03.2016 17:47
Tak oba víme že současné motory jsou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Taky pravda.

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.140.XXX
Nejhorší na tom je, že ani na tom benzínu člověk v reálném světě nic moc neušetří. Zrovna ty dva mnou zmiňovaný příklady jsou na tom při předpisové jízdě v podstatě nastejno a při agresivnější a razantnější jízdě bude za atmosférická 1.5 pravděpodobně úspornější.

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Ty si asi moc nepamatuješ roky 2009-2010 co? 03

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Pokud se bavíme o běžném provozu, vidím to stejně. Zatím turbomotory nemají moc výhod. Co člověk ušetří na benzínu, vrazí do opravy turba a příslušenství.
A hlavně, přece jen 1,8 atmosferický motor zní mnohem líp, než nějaký 1,2 turbo. 04

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.128.XXX
Nooo... turbo má určitě lépe využité spektrum otáček, ale od toho pán bůh stvořil řadící páku. Kdybych si měl na základě porovnání v běžným provozu vybrat mezi řekněme 1.5 Skyactiv od Mazdy a běžným koncernovým 1.2 TSI, oba cca 100 k, tak neváhám ani sekundu a beru atmosféru.
Turbo není samospasitelný. Jeho současný boom v produkčních autech vychází spíš z toho, že přeplňované motory jde líp naladit pro normovaný cyklus při měření emisí (což se pak v běžným provozu stejně neprojeví) než z toho, že by atmosféry dospěly na konec svého vývojového cyklu.

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Cooper

Cooper

188.120.212.XXX
Víceméně s většinou toho co jsi psal souhlasím poměr výkon spotřeba jsou tyhle hybridy bezkonkurenční. Já reagoval na příspěvěk V12 kterej psal že v jednoduchosti je krása a s tím souhlasím, protože tyhle motory a vše kolem té rekuperace a všeho jsou hrozně složité a bez armády ingenýrů a techniků počítačů a všeho dalšího to ani nenastartuješ... na archaický motory stačil šroubovák kladivo a pár šikovnejch mechaniků (nadsázka) Já jsem fanda archaických motorů a proto na ně tak rád nostalgicky vzpomínám i když vím že se to už nikdy nevrátí... za dalších 10let budeme mít 1,0 V4 biturbo a za další generaci bude 0,8 V2 quatroturbo... z toho je mi do breku :-D
Ale chtěl jsem reagovat na hodinu fyziky zrovna nedávno jsem uplně náhodou porovnával s kamarádam 1,6 shnilou felicii s uplně novou fabii 1,2tsi no a nevím jak je to možný ale Fabie TSi koukala 20let starý shnilý feldě akorát tak na zadek... (nástup výkonu ani spotřebu neporovnávám) je možný že to byla jen nějaká náhoda ale prostě to tak bylo .)

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
To som chcel povedať.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
eliSKA-PUNKova

eliSKA-PUNKova

178.41.7.XXX
no jo, turba meli 900-1000 koni v 86tem, a tem "uchvatnym" atmosferam trvalo dalsich minimalne 15 let, kym se na tuhle hodnotu dostali. a jakej vykon by asi po tech 15 letech meli ta turba (bez ruznych omezeni)? a jakej by meli aktualni hybridy, kdyby mohli spolknout za zavod 200kg benzinu. takovejch 1700, tak o cem to tu dokola tocite? a Monza za minutu patnast :) 18

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
To, co udávali oficiálně v materiálech pro veřejnost a co dosahovali, se liší. Mercedes už loni 900 koní nedosáhl, ale přesáhl. Já měl ale na mysli současné, ne loňské pohonné jednotky. 03 Jinak souhlas, archaické motory v F1 už nemají co dělat.

+ 6 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

77.240.188.XXX
Trochu bych tvé tvrzení rozporoval, Renault loni udával výkon 850 koní, u Ferrari se mluvilo o 880 koních a Mercedes řekl že dosáhl 900 koní... jestli to drželi běžně v závodech druhá věc, ale to si hrajeme se slovíčky. To že předchozí turbomotory byly jinak koncipované pokud jde o spotřebu a životnost jsem již psal.

Ale v zásadě s tebou plně souhlasím, nepolemituji, jen doplňuji. Předchozí atmosferické V12, V10 3 litry či V8 2,4 litry měly tepelnou účinnost s paliva 29-30% a pro dosažení výkonu 900 koní potřebovali cca. 194 kg paliva na závod a otáčky motoru až 20 tisíc. Současné 1,6 litrové turbo hybridy mají výkon 900 koní při spotřebě 100 litrů paliva na závod a při maximálních otáčkách 15 tisíc, přičemž se hovoří u Mercedesu o tepelné účinnosti 49-50%.

Pokud člověk má alespoň základní znalosti fyziky, tak ví že ten rozdíl je brutální a tolik vzývané třílitrové atmosféry by byly nekonkurenceschopné. Tomu kdo měl z fyziky za čtyři a horší známku, bych doporučil v běžném provozu porovnat 1,6 litrovou atmosféru s 1,2 litrovým turbem. Rozdíl v nástupu výkonu už v nízkých otáčkách je celkem zásadní.

+ 6 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Podle lidí z F1 ani tehdy v závodě nikdo nedosahoval přes 900 koní - v kvalifikaci ano, ale ty motory byly po jednom ostrém kole na odpis. Současné pohonné jednotky v závodě v pohodě dávají přes 900 koní. Rozdíly ve spotřebě nemá snad ani cenu komentovat, 50% termální efektivita je úchvatná věc, neuvěřitelný pokrok díky F1. Dva druhy motorů by v F1 nedělaly dobrotu (kvůli potřebě ekvalizace výkonnosti).

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.139.XXX
Jak prosté; dál zlepšujte poměr výkon/hmotnost, dramaticky snižte grip (aero i mechanický), okrouhejte co nejvíc udělátek, která jakýmkoliv způsobem pomáhají pilotovi (včetně radiokomunikace a online přenosu telemetrie) a máte splněno.

+ 6 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

77.240.188.XXX
Ano F1 není o spotřebě, ale když by archaický tří litrový V12 měl dvojnásobnou spotřebu, tak jak bude s o 100kg více paliva ten vůz konkurenceschopný?

Snažte se pochopit že atmosferické motory už sjou technologicky překonané, ve Formuli 1 byly nekonkurencečschopné někdy od roku 1982, to že se tahle archaická technologie udržela ve Formuli 1 až do roku 2013 je záležitost pravidel, nikoli vývoje techniky. Formule 1 je jedná z posledních TOP sérií co používala atmosferické motory.

+ 9 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

77.240.188.XXX
Na to se dá těžko odpovědět. Podle knížek co mám tak BMW mělo výkon cca. 800-880 koní, Honda 900-1100 koní, Ferrari asi 850-880 koní. Mělo by jít o výkon v závodě, v kvalifikaci a s větším turbem měl jít výkon údajně až ke 1400 koní. Ale to srovnáváme nesrovnatelné, protože tehdy byl kvalifikační motory a závodní motor mnohdy nepřežil ani těch 300 km. Nehledě na to že nejdříve neměli omezené ani množství paliva ani plnící tlak, později se omezoval plnící tlak a paliva měli povoleno 220 litrů a následně 180 litrů (v roce 1988).

Současné motory mají jen 100 kg paliva na závod a v závodě loni výkon kolem 800-850 koní, s tím že se předpokládá, že v kvalifikačním módu měl Mercedes cca. 900 koní už loni a letos se čeká že v závodě bude mít 900-920 koní a v kvalifikaci až 950 koní. To vše jsou ale odhady.

Takže suma sumárum, do loňska byly péředchozí turbomotory asi o něco výkonnější, ale letos už bude současná technologie výkonnější, nehledě na to, že současné motory mají cca. poloviční spotřebu a vydrží přes 4000 km.

Jinak já bych se nebránil tomu kdo chce ať použije předchozí motory V8 2,4 litru či V10 3,0 litru, ale ty už jsou dnes méně výkonné, nehledě na to že při omezení paliva by byly nekonkurenceschopné, a bez omezení paliva rovněž (z důvodu vyšší váhy paliva). To by musela FIA ledy pro tyhle archaické motory nastavit nějaká další zvýhodnění... ale to je jednak postavené na hlavu. A hlavně bude s těmito motory Formule 1 výstavní skříní autosportu. Přiznejme si to na rovinu, zákaz turbo motorů v roce 1988 a návrat k atmosférám byl krokem do automobilového "pravěku".

+ 7 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
Správne, je o peniazoch. Tak ako všetko.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Jaký výkon dosahovala ta předchozí 1,5litrová turba v závodě? 03

+ 5 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001924

uzivatel001924

178.17.92.XXX
F1 není o spotřebě.

+ 8 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
V tom sú tie fyzikálne zákony. Muzeálne motory 1000 koní by znamenali najmenej dvojnásobnú spotrebu, nutnosť tankovania a odchod automobiliek, sponzorov a náročných divákov k nejakej kategórii so špičkovou technikou. Z F1 by sa stal okresný prebor veteránov.

+ 6 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001924

uzivatel001924

178.17.92.XXX
Mohli by vybrat třeba dva motory třeba V8 a V10. Také by mohl být maximální výkon 1000 koní. A váhu bych neomezoval. Systémy jako KERS,DRS by se měli zakázat (možná se to už přejmenovalo). Také systémy k ulehčování jízdy bych zakázal. A bezpečnostní opatření jako Halo do f1 nepatří. Na f1 se kvůli smrtelných nehodám nedívám, ale určité riziko zde musí být. Kdyby se nemohlo nic stát tak by to nebylo ono. Už by nebyl důvod jezdce obdivovat mohl by tam sedět kdokoliv.

+ 6 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
Tak oba víme že současné motory jsou nejvýkonnější motory od roku 1988, kdy platila předchozí 1,5 litrová turba s omezením cca. 180 litrů na závod. V motoru ten problém není, ten není dokonce ani v aeru (současné vozy jsou aerodynamicky účinnější než formule kolem roku 2000), ale jen a pouze v pneumatikách. Ale za to Pirrelli nemůže protože tyto pneu byly vytvořeny přesně dle zadání.

Mě na tom celém vadí Hornerův alibismus, on vede RedBull někdy od roku 2007, auta jsou celou tu dobu v podstatě stejná, došlo jen k omezení některých aero fičur typu dvojitý difuzor, foukaný difuzor, ohebné aero prvky a podobně, ale rozměrově jsou auta stejná. Takže jeho pláč že by Formule měli být širší, nižší a mít širší kola přicháze se spožděním 10 let.

+ 8 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama