Symonds odhaluje první střípky o novém Williamsu FW38

Petr Hlawiczka, 21. prosince 2015, 15:50 Google+

Technický ředitel Williamsu prozrazuje první detaily o připravovaném voze FW38 pro příští sezónu a také to, jaký vánoční dárek by si přál dostat.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 21.12. 15:42) Napište svůj názor
Letošní Williams FW37

Letošní Williams FW37 | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Šéf výkonností Williamsu Rob Smedley nedávno prozradil, že se jejich monopost pro sezónu 2016 bude hodně lišit. Stabilní pravidla ale závratné změny neumožní, těch se dočkáme až v roce 2017, kdy týmy chtěly díky aerodynamice monoposty zrychlit až o 6 sekund.

Podle propočtů Pirelli by ale pneumatiky vyšší zátěž neunesly, proto budou muset být tvrdší a pomalejší, což neguje veškerou práci na aerodynamice, proto se nyní jedná o nějakých ústupcích.

Pokud jde o Williams FW38, Symonds k jeho změnám pro MotorSportMagazine uvádí: "Jde o poslední rok současných pravidel, i když zatím nevíme přesně, kudy se budou pro rok 2017 ubírat, jen jsme si jisti, že nepůjde o evoluci pravidel pro rok 2016. S vozem pro rok 2016 nepůjdeme do příliš divokých věcí."

"Objevilo se několik drobných trendů, v našem případě jsme odvedli poměrně hodně práce na aerodynamice zadní části vozu. Opět jsme zkrátili nos, což nebude velkým tajemstvím, protože si toho hned všimnete. Hodně to ztížilo absolvování nárazových testů, ale v tom spočívají výzvy," pokračuje technický ředitel Williamsu.

Jejich letošní zastávky patřily k těm nejhorším, než vyřešili svůj problém s maticemi kol, proto Symonds přiznává, že to bude dalším novým prvkem. "Rozhodně budeme mít nové matice, nechci příští rok řešit zase otázky ohledně našich zastávek."

img-responsive

Williams by chtěl stáhnout velký náskok Mercedesu | foto: Daimler AG

"Když se na něj podíváte, neřeknete se: 'Uá, vypadá úplně jinak.' Jde o solidní evoluci toho, co jsme dělali poslední dva roky. A myslím si, že náš vývoj za poslední dva roky byl dost slušný," říká Symonds. Na otázku, co by si pro něj bylo tím nejlepším dárkem k vánocům, odpovídá: "Třicet bodů aerodynamického přítlaku."

Není divu - ztráta Williamsu na Mercedes byla v oblasti aerodynamiky obrovská a těžko se bude během zimy soupeřům stahovat. A pokud jde o rozdíly v motorech, nesdílí názor Rona Dennise, že by zákaznický tým nemohl porazit svého dodavatele: "Ron zapomněl na to, že měl tovární motor Mercedes, a přitom ho v roce 2009 porazil zákaznický tým."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Symonds odhaluje první střípky o novém Williamsu FW38

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 21.12.2015 15:42 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nejen F1, i autoři mohou slavit malá výročí

Zamyšlení autora a fanouška F1 u příležitosti malého výročí

Lewis Hamilton si přeje široké a vyrovnané pole

Hamilton si přeje návrat tradičních týmů na výsluní

Sebastian Vettel odkrývá své soukromí. Ale jen tam, kam on chce

Tajný život Vettela. Co na sebe čtyřnásobný mistr světa prozradil

Ross Brawn nehodlá ustoupit ze své plánované cesty

Nemohl jsem spolupracovat s Ecclestonem, svěřil se Brawn

Lauda před čtyřiceti lety prožil zdravotní kalvárii

Jak Laudova žebra (ne)rozhodla mistrovství světa

Daniel Ricciardo Alonsovo rozhodnutí vítá, sám by jednal na jeho místě obdobně

Alonso si k přestávce v F1 vybral ten nejvhodnější čas, tvrdí Ricciardo

Carlos Sainz v kvalifikaci v Bahrajnu

Trest mě překvapil. Kdyby byl Stroll zkušenější, tak by mi dal více prostoru, dušuje se Sainz

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (9:00 - 10:30)
    • 2. Trénink (13:00 - 14:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bernie Ecclestone (se S. Pérezem) už na BBC spoléhat nemůže

Formule 1 v televizi BBC končí, roli zachránce přebírá komerční Channel 4

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Začínají se nám rojit otazníky, které občas ani nepotřebují odpovědi

  2. Massa varoval Verstappena, aby si dal dobrý pozor na to, co říká

  3. Marko vysvětluje ztrátu Red Bullu, za níž může i Renault. A opět hrozí odchodem z F1

  4. Honda je na tom hůře než ve své první sezóně, tvrdí expilot Pedro de la Rosa

  5. Renault v Bahrajnu testuje nové MGU-K, Honda ladí spolehlivost

  6. Renault představil budoucnost F1 - vůz RS2027 s V6 turbem a výkonem 1000 kW

reklama