DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes: Aktuální V6 jsou silnější, než byly V8. Jak dopadá srovnání s V10?

Andy Cowell je se současnými motory V6 s turbem velmi spokojený - podle něj přeplňované motory zdaleka nejsou na konci vývojových možností. Serveru 'motorsport-total.com' prozradil spoustu dalších zajímavostí o současné pohonné jednotce 'stříbrných šípů'.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes: Aktuální V6 jsou silnější, než byly V8. Jak dopadá srovnání s V10?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 14.12.2015 11:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Alfred (Hlasovalo 19 lidí) 13.12.2015 09:23
V10 motor byl na vrcholu takřka na stropu svých… »
» rock (Hlasovalo 18 lidí) 13.12.2015 09:24
"Toho všeho" dosáhli za cenu miliardy… »
» Mike17 (Hlasovalo 14 lidí) 13.12.2015 14:20
Nevěřím, že to píšu: Nesouhlasím s tebou a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
A ERS ne????? Tomu nějak nerozumím.

+ 6 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Chápu. Ale ona ta technologie už existovala, jen se ze základního vynálezu vyvíjí. Připadá mi to podobné, jako se v minulosti vyvíjely, nebo spíš zdokonalovaly jiné technologie. Přeplňování, používání drahých kovů v motorech, spalovací prostory, pádlové převodovky, keramické brzdy, difuzory, různá elektronika.....
Ale souhlasím s tím, že to pár automobilek dost zneužívá. Přitom by jen stačilo dát strop na cenu, nebo je donutit poskytnout stejné jednotky i ostatním.

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

78.102.41.XXX
...

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

78.102.41.XXX
Ty gumy jsou pro všechny stejné...

+ 6 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

82.117.159.XXX
Jsem ochotnej se smířit s tím, že se v F1 budou používat modernější technologie, než v dřívějších dobách. Naprosto ale nesouhlasím s tím, že F1 tu technologii vyvíjí v podstatě od nuly a tedy v plném rozsahu platí. Pro mne přijatelnej postup je vzít technologii osvědčenou a používanou v (alespoň malo-)sériové výrobě a pro závodní účely ji přizpůsobit. Tak, abys nebyl závislej na několika málo z velkých automobilek. Protože existující technologii může s relativním úspěchem přizpůsobit i někdo menší, ale od nuly ji už dneska udělat nedokáže.

+ 7 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
1. Jednak ta umělotina v autech už je.
2. Princip té umělotiny se používal v 80-tých letech, kdy si pilot mohl po omezenou dobu zvýšit tlak v turbodmychadle, nebo v minulých letech v KERSu.
3. Pořád se mi to zdá míň blbé, než gumy na kterých se nesmí jezdit moc rychle. 03

+ 12 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

194.228.208.XXX
Takže další umělotina... 02 02

+ 9 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
No právě, že je chyba, že nemá fungovat jako zpestření. Umožnilo by to předjíždění i na místech, kde to jinak nehrozí. S novými pravidly se za chvíli nebude předjíždět ani na kilometrových rovinkách. 05

+ 11 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hixaxon

hixaxon

213.220.203.XXX
ERS nemá fungovat jako KERS ke "zpestření" podívané, ale jako součást pohonné jednotky. Optimum by pro automobilky byla plná funkčnost po všechna kola závodu. Pak by mohli tvrdit, že mají motory více koní než V10.

+ 10 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Pořád si myslím, že ERS je funkční zbytečně dlouho. Piloti jej můžou používat skoro celý okruh a tím se ztrácí možnost využít jej jindy než soupeř.
Buď mohli mít menší baterie a ušetřit peníze a váhu, nebo měli udělat silnější elektromotor, aby se rozdíl ve výkonu ještě víc projevil.

+ 11 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Nevěřím, že to píšu: Nesouhlasím s tebou a souhlasím s Alfredem. 12
Ona ta cena souvisí s tím, že jde o nové technologie. Časem jejich cena jako u všech novinek klesne. Kromě toho, všechno jde cenově nahoru, F1 není vyjímka. Časem to nebude velký cenový rozdíl a rozdíl v efektivitě motorů bude velký. Hlavně, je v tom budoucnost automobilového průmyslu.
A to píšu přesto, že jsem si opět zcela úmyslně a záměrně pořídil auto s atmosferickým motorem. 03

+ 14 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Alfred

Alfred

78.41.168.XXX
V8 byla koncepce přímo navazující na předešlý x-letý vývoj V10 s minimálním prostorem na nárust výkonu, který je při současných motorech za předpokladu absence omezení která předešlé motory neomezovala nesrovnatelně větší. Úložiště rekuperované energie je dnes taky výkonově omezeno a třeba u předešlého KERSu měly týmy problém v plné míře nabít i onu omezenou kapacitu. S cenou souvisí také to, že dnešní motory jsou de facto pořád v plenách a se železnou pravidelností hrozícími změny motorových pravidel si všichni logicky chtějí pokrýt náklady co nejdříve. Jestli dnes činí náklady menších týmů zpoloviny ty na motor, tak to v historii F1 taky není níc co by tady nebylo už mnohokrát. Týmy automobilek by dali těch 10 mil. na víc dali do vývoje třeba i kosačky na trávu. Nemluvě o tom, že nová technologie v F1 byla vždy dražší než předešlá a zlevnila až po letech vývoje.
A to bychom mohli taky diskutovat o tom, jak se na dnešní rychlosti podepisují "závodní" pneumatiky Pirelli, kterým při přechodu na dnešní motory zamítli úpravu rozměrů a které se najednou upravovat budou...a jen tohle samo o sobě má údajně přinést 2 1/5 - 3 vteřiny na kolo...etc, etc.

+ 11 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Face

Face

37.188.129.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 15 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Cooper

Cooper

188.120.212.XXX
hmm tvůj názor... já ti ho neberu. já jsem benzínovej nadšenec čím větší motor a čím víc žere a dělá větší kravál (pro mě) tím lépe. Když si pusím nějaký videa jak burácí V12 běhá mi mráz po zádech a chce se mi plakat. Holt nejsem fanda Elektromobilů a ani to turbo mě moc nebere ... bohužel už je taková doba asi se s tím nedá nic dělat ale můžem si na fóru aspoň zanadávat na ekopošuky ne? :-D

+ 8 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

82.117.159.XXX
Efektivita je zdroje vs výsledek. Jestliže dáš o 10 mil euro za sezónu víc při úspoře 20 000 euro za nižší spotřebu a při srovnatelným výkonu -a že by ho ty V8 mohly mít už jenom prostým uvolněním parametrů KERSu-, tak to nemá s efektivitou nic společnýho.

+ 10 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Alfred

Alfred

78.41.168.XXX
Nevím proč sem taháš ekofašisty....je to zatím nejefektivnější motor a on V10 taky nebyl moc levný když Ferrari od Prosta požadovalo za své motory sumu která jej nakonec z F1 vyhnala a s ohledem na inflaci byla cena za motory na celou sezonu srovnatelná s dnešní.

+ 12 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Cooper

Cooper

188.120.212.XXX
01 01 s tím co jsi napsal plnej souhlas... Ekofašistům to ale nevysvětlíš... 17

+ 11 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

82.117.159.XXX
"Toho všeho" dosáhli za cenu miliardy euro na vývoj nové pohonné jednotky a porovnávají to s 10 let starými V10, nebo s V8, který byly po prvotním návrhu a jedné sezóně zmrazený a dalších 6 sezón se nesměly vyvíjet.

Když si představím, jaká by dneska mohla F1 být, kdyby na začátku éry V8 ta pravidla uvolnili, místo toho, aby je svázali naprosto beznadějně... Těch 1000 k jsme mohli mít, a s zlomkovými náklady.

+ 18 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Alfred

Alfred

78.41.168.XXX
V10 motor byl na vrcholu takřka na stropu svých výkonových možností a to byl snad neomezený vývoj. Současné motory jsou výkonově srovnatelné při masivním omezení parametrů i vývoje a s takřka poloviční spotřebou...jak by vypadalo srovnání obou koncepcí, kdyby měli taky srovnatelné požadavky na otáčky, plnící tlak a životnost tak je současný motor bezkonkurenčně to nejsilnější co se kdy v F1 objevilo.
Co se týče elektroniky a kroucení volantem....tak to je stupidní argument, protože třeba kolem r. 2003 fungovala dvousměrná telemetrie - tedy to, co musí dnes jezdec obsloužit volantem (změna motorové mapy, rozložení brzdních sil, změna diferenciálu etc), obsloužili páni inženýři na dálku z boxů - dnes se z boxů NESMÍ na dálku měnit NIC. Teď se můžeš zamyslet co může říct pouze idiot....

+ 19 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
DBBS

DBBS

185.94.5.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 9 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama