Mercedes Hamiltona naštval. Wolff: "Měl právo týmovou režii zpochybnit"

Petr Hlawiczka, 3. listopadu 2015, 06:20 Google+

Podle sportovního ředitele Tota Wolffa nebylo nic špatného na tom, že se Lewis Hamilton vyptával na důvody toho, proč má ve Velké ceně Mexika zajet podruhé do boxů.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 03.11. 19:29) Napište svůj názor
Hamilton nesouhlasil s příkazem, aby zajel do boxů

Hamilton nesouhlasil s příkazem, aby zajel do boxů | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Britský pilot ve druhém stintu ujel na středně-tvrdé směsi jen 20 kol, když ho Mercedes po Rosbergovi povolal také do boxů. Cítil, že je má v dobrém stavu a že by na nich mohl ještě 23 kol až do cíle vydržet a vyhrát. Představa to nebyla nereálná, jak potvrdil Sergio Pérez, jenž na nich se svou Force Indií vydržel až 53 kol.

Hamiltonův inženýr mu v 47. kole předal pokyn týmu: "OK Lewisi, přecházíme na plán B. Dej nám vědět, jestli potřebuješ upravit klapku [předního křídla]." Trojnásobný šampion se dotázal: "Můžu se zeptat proč?" "Máme obavy o opotřebení u těchto pneumatik. Jsme až na plátně. Takže zajeď v tomto kole do boxů," kázal inženýr Bonnington.

Tým na něj už čekal, když Lewis záměrně nájezd k mechanikům minul. Z boxové zídky zněl opakovaný rozkaz: "Takže Lewisi, v příštím kole jedeš do boxů!" Pilot jen naštvaně odpověděl: "Měli byste zkontrolovat jeho [Rosbergovy] pneumatiky. Ty moje jsou všechny v pořádku!"

img-responsive

Lewis Hamilton byl týmovou režií rozladěný, cítil šanci na vítězství | foto: Daimler AG

Jeho inženýr se mu to snažil vysvětlit: "Takže Lewisi, u první sady jsme se dostali až na nulu. Pokud na této sadě pojedeme déle, dostaneme se na nulu, ne-li hůře. Na konci tohoto kola zajeď do boxů - instrukce!" Hamilton na příkaz zareagoval: "Myslím, že jde o špatné rozhodnutí. Ale přijedu." "Ok, pohovoříme o tom později," dodal jeho závodní inženýr. Po zastávce Lewis ještě žádal tým o to, aby zkontroloval opotřebení, protože stále pochyboval o tomto strategickém kroku.

Hamiltonovi pak nahrál výjezd safety caru - pokud by nezajel do boxů, byl by sice před Rosbergem, ale bez náskoku a na sjetých pneumatikách. Nehledě na pozdvižení v týmu, které by způsobilo to, že Nico pokyn uposlechl a Lewis ne. Oba Mercedesy měly velký náskok, takže kvůli zastávkám o pozice na dráze přijít nemohly. A po restartu byli díky čerstvým pneumatikám v bezpečí.

Své rozladění nedokázal zakrýt ani v pozávodním rozhovoru pro televizi Sky Sports: "Neposkytli mi zpětnou vazbu. Ale teď už na tom stejně nezáleží. Tým řekl, že má obavy o bezpečnost a já nevím, jestli to vzešlo od Pirelli nebo odkud. Pneumatiky moc nedegradovaly, pokud vůbec."

img-responsive

Wolff nechce robota, podle Lowe pilot musí vždy poslechnout | foto: Mercedes AMG F1 Team

Wolff: "Měl právo to zpochybnit" - Lowe: "Měl hned poslechnout"
Sportovní ředitel se na svého pilota za zpochybňování jeho strategie nezlobil: "Jde o emoce a závodního pilota v autě. Musí to zpochybňovat a klást otázky. My jsme tam měli přehled. Byli jsme na plátně na měkčí směsi [v prvním stintu], vybudovali jsme si náskok, proto jsme se tak rozhodli."

Hamilton to v kokpitu nechápal: "Proto je zcela rozumné vést takovou diskusi. Chci mít v autě robota? Ne. Chci toho nejlepšího závodního pilota. Tak to je. Zpochybňuje věci, a my jsme to pozorovali u Sebastiana. Není v tom problém, dokud má tým přehled. Já v tom nic špatného nevidím."

Technický ředitel Paddy Lowe byl v hodnocení Hamiltonova chování o něco odměřenější: "Technicky to není správné, nezajet do boxů, když mu to řekneme. Když se na to podívám z jeho pohledu, tak očividně nechápal, proč to děláme. Když kluk jezdí kolem 350 km/h, tak mu opravdu nemůžete poskytnout technické vysvětlení, které zabere pár minut."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mercedes Hamiltona naštval. Wolff: "Měl právo týmovou režii zpochybnit"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 03.11.2015 19:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fangio a Moss - ti dva byli na téměř stejné úrovni...

Malé rozjímání před finále a zamyšlení nad Hamiltonem

Pascal Wehrlein u Sauberu pokračovat nebude, jeho poslední nadějí je Williams

Sauber v Abú Zabí oznámí své piloty pro rok 2018, vrátí se s ním do hry i Alfa Romeo?

Pohonná jednotka, na kterou docházejí díly

Renault přiznává "hořkost" situace, kdy musí obětovat výkonnost v zájmu spolehlivosti

Sergej Sirotkin při posledních sezónních testech v Silverstone, první den

Na scénu vstupuje Sirotkin. Ruský pilot by měl v Abú Zabí testovat s Kubicou pro Williams

Kevin Magnussen se o názory okolí příliš nestará

Zlý muž? Tomu se v našem týmu smějeme, říká Magnussen

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Teď už Alonso o kvalitách motoru informuje výše postavené jedince

Alonso už nežaluje do rádia, nýbrž přímo někdejší hlavě státu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari by odchodem z Formule 1 ušetřilo 2,9 miliardy korun

  2. Nejlepší týmový kolega Massy? Alonso, "o titul ale příští rok bojovat nebude"

  3. Nevíte co s penězi? Kupte si třeba vůz, ve kterém Schumacher vyhrál GP Monaka

  4. Rosberg se s Hamiltonem nenáviděli. "Teď můžeme být zase kamarádi," myslí si Nico

  5. VIDEO: Alonsův debut s vozem LMP1 při testech s Toyotou v Bahrajnu

  6. "Strollovi by pomohl pomalejší týmový kolega," domnívá se Villeneuve. Williams jej brání

reklama