DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso pro alternativní motor, proti Mercedesu i Force India
Toro Rosso je pro návrh FIA a Bernieho Ecclestona na vstup nezávislého dodavatele motorů do Formule 1. Pro je i Force India, která v tomto případě hodlá hlasovat odlišně než Mercedes, který ji v současné době dodává své hybridní pohonné jednotky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Toro Rosso pro alternativní motor, proti Mercedesu i Force India
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» huhukoktejl
(Hlasovalo 14 lidí)
29.10.2015 13:26
Hlavne je absurdni, ze tady jsou dva tymy, ktere… »
» huhukoktejl
(Hlasovalo 11 lidí)
29.10.2015 14:05
Absurdni to je, protoze jsou dalsi tri dodavatele… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
rock
17:11 29.10.2015 37.188.141.XXX
Trochu od věci: co bys považoval za nejlepší další vývoj? Nechat doběhnout původně naplánovaný cyklus V6T (t.j. cca do r. 2018-19, tak nějak to bylo), s minimem změn, protože už to, co je schválený (žetony navíc, možnost vyvíjet i to, co už mělo být zmražený, možnost uplatňovat žetony i během sezóny) by mělo pomoct a doufat, že malý týmy řvou jenom tak z principu (což je klidně možný) a že to nějak ustojí?
rock
16:32 29.10.2015 37.188.141.XXX
Ta první část - jo byla to chyba. Vysvětluju si to tak, že měli strach z toho, že je Bernie nechá jít a doplní startovní pole třetím autem továrních týmů - a časem naláká jiný zájemce, kterým třeba do začátku ten motor nějakou formou zadotuje.
Ta poslední část - jak to vypadá, když se spojí a vydírají velký týmy, jsi mohl vidět v Mosleyho aféře. Výsledek je daný předem.
Ta poslední část - jak to vypadá, když se spojí a vydírají velký týmy, jsi mohl vidět v Mosleyho aféře. Výsledek je daný předem.
Pepan
16:03 29.10.2015 89.24.157.XXX
Zkus se na to podívat takhle. Když se začalo uvažovat o hybridních motorech, nikdo z těch menších týmů to nepostavil způsobem - je to pro nás drahé, pokud, budou tyto motory prosazeny, odejdeme. Kdyby se takhle postavilo k problému více menších týmů, nikdy by tahle zrůdnost neprošla. Ale oni, místo aby se domluvili na jednotném postupu, drželi hubu a kopali sám za sebe. Takže ta blbost prošla, výrobci do vývoje nainvestovali peníze a teď se vymýšlí alternativy. Mimochodem, A co když to postaví výrobci motorů takhle - pokud budou prosazeny alternativní motory, odejdeme?
dannak
15:39 29.10.2015 193.29.76.XXX
samozrejme, ze nemas pravdu. ano, jsou to motorari, nicmene asi nechces srovnavat motory, co montuji do S-classe a do W06 ;)
Co se F1 tyka, neni to jejich hlavni zdroj prijmu a core business, tedy je nepovazuji za ciste motorare. Pokud se to timto vyjasnilo, tak se omlouvam za pocatecni nejednoznacnost.
Co se F1 tyka, neni to jejich hlavni zdroj prijmu a core business, tedy je nepovazuji za ciste motorare. Pokud se to timto vyjasnilo, tak se omlouvam za pocatecni nejednoznacnost.
dannak
15:36 29.10.2015 193.29.76.XXX
Dohledej si fakta, jak se ty soucasne ERS 1.6 V6T schvalovaly a dko s cim prisel atd.
Nejspis zjistis, ze nejhlasitejsimi zastanci soucasnych hybridu byli FIA a Renault, ktery jejich zavedenim podminoval svuj (ne)odchod z F1.
Ferrari bylo zasadne proti, ale tenkrat jeste nevetovalo a aspon prosadilo, ze to budou V6 a R4. Mercedes si uz nepamatuju, zrejme se nakonec nechal zlomit (viz pak dal ty zvesti o lehce nadstandardnim jednani s FIA) ale myslim, ze nebyl tim driverem.
Takze neni uplne cela pravda, ze by vsichni vyrobci upekli na ostatni. A nakonec je asi jedno, jestli by to byl hybrid R4 nebo V6, ty naklady jsou hlavne v ERS casti a SW, tam by nejspis zasadni rozdily nebyly.
Nejspis zjistis, ze nejhlasitejsimi zastanci soucasnych hybridu byli FIA a Renault, ktery jejich zavedenim podminoval svuj (ne)odchod z F1.
Ferrari bylo zasadne proti, ale tenkrat jeste nevetovalo a aspon prosadilo, ze to budou V6 a R4. Mercedes si uz nepamatuju, zrejme se nakonec nechal zlomit (viz pak dal ty zvesti o lehce nadstandardnim jednani s FIA) ale myslim, ze nebyl tim driverem.
Takze neni uplne cela pravda, ze by vsichni vyrobci upekli na ostatni. A nakonec je asi jedno, jestli by to byl hybrid R4 nebo V6, ty naklady jsou hlavne v ERS casti a SW, tam by nejspis zasadni rozdily nebyly.
huhukoktejl
15:34 29.10.2015 37.48.44.XXX
.. jo a nemas pravdu, ze Mercedes a Ferrari jsou tymy F1, ktere si dovolily vyrobit i motor. Jsou to predevsim motorari, kteri maji mimo jine i tym F1.
rock
15:29 29.10.2015 37.188.141.XXX
Možná si to vybavuji špatně (nebráním se tomu), ale mám pocit, že vesměs to bylo prezentováno lakonickým "byla ukončena spolupráce", "dospělo to do bodu, kde nejde dál pokračovat" atp.
Nejsem si vědom toho, že někdo řekl nahlas "my byli ti, co to ukončili"
Red Bull dlouhodobě frflá na výkonnost Renaultu, mohli to být oni. Za zády Renaultu jednali s Mercedesem i s VW Group.
Renault na druhou stranu se mohl naštvat a nějakou formou zatlačit Red Bully do kouta nebo je přímo poslat do kelu. Navíc o prázdninách halasně prohlašovali, že výhledově budou v F1 buď jako tovární tým Renault, nebo vůbec ne.
Nejsem si vědom toho, že někdo řekl nahlas "my byli ti, co to ukončili"
Red Bull dlouhodobě frflá na výkonnost Renaultu, mohli to být oni. Za zády Renaultu jednali s Mercedesem i s VW Group.
Renault na druhou stranu se mohl naštvat a nějakou formou zatlačit Red Bully do kouta nebo je přímo poslat do kelu. Navíc o prázdninách halasně prohlašovali, že výhledově budou v F1 buď jako tovární tým Renault, nebo vůbec ne.
huhukoktejl
15:29 29.10.2015 37.48.44.XXX
A tak je to smula, ze zrovna u RBR a STR jim dosly kapacity. Dalsi absurdni argument.
A to, ze by si znehodnotili investici (rozumej, kdyz by je RBR porazil), jen potvrzuje ma slova. Maji proste strach jim ten motor dodat. Nic vic, nic min. Neni potreba to porad dokola rozebirat.
A to, ze by si znehodnotili investici (rozumej, kdyz by je RBR porazil), jen potvrzuje ma slova. Maji proste strach jim ten motor dodat. Nic vic, nic min. Neni potreba to porad dokola rozebirat.
rock
15:19 29.10.2015 37.188.141.XXX
Jestli jsi chtěl debatu postavit na tom, co Ferrari nechá nebo nenechá projít, mohl jsi to říct dřív. Jsme pochopitelně v akademické rovině, protože tohle samozřejmě na 99.9% nepustí.
btw fakt to za kravinu nepovažuji. Ty složitý pičičandy... bez souhlasu min. 5 týmů (nebo 4 + zástupce výrobců motorů v Komisi F1) by to nemohlo přes Komisi F1 projít. A protože vážně pochybuji, že by se do toho hrnuly malé ryby Cat, Marussia nebo Sauber (pro které je to finačně skoro nebo úplně likvidační a to určitě věděli dopředu), vyplývá mi z toho, že "pro" hlasovaly tovární týmy.
Shrnutí: výrobci (motorů) si to prosadili, takže výrobců by mi líto rozhodně nebylo, kdyby na tom prodělali
btw fakt to za kravinu nepovažuji. Ty složitý pičičandy... bez souhlasu min. 5 týmů (nebo 4 + zástupce výrobců motorů v Komisi F1) by to nemohlo přes Komisi F1 projít. A protože vážně pochybuji, že by se do toho hrnuly malé ryby Cat, Marussia nebo Sauber (pro které je to finačně skoro nebo úplně likvidační a to určitě věděli dopředu), vyplývá mi z toho, že "pro" hlasovaly tovární týmy.
Shrnutí: výrobci (motorů) si to prosadili, takže výrobců by mi líto rozhodně nebylo, kdyby na tom prodělali
dannak
15:18 29.10.2015 193.29.76.XXX
Uhodil jsi trochu hrebicek na hlavicku: "protoze kdyz jsem motorar, dodavam motory".
Jenze ani Ferrari, ani Mercedes nejsou (ciste) motorarska firma. O tom to je.
Jsou to jen velke tymy, ktere si krome vyvoje auta mohou dovolit vyrabet sve vlastni motory a vedle toho je nekomu i prodavat. Pochybuji ale, ze jednak dokazi zasobovat vice tymu tou nejposlednejsi specifikaci (HW ale i SW + servis) z kapacitnich duvodu, a druhak, opet jsi trefil, ze na tom maji jakykoli zajem. Tim by nechranili svou investici.
Kdokoli novy, kdo by chtel vstoupit nebo dokonce vstoupi, se bude chovat stejne, pokud to nebude cisty motorar, tzn. jeho cilem, narozdil od Ferrari a Mercedesu, bude dodavat vsem, protoze z toho plyne jeho zisk.
A opet, ten zisk musi byt vyssi, nez vyrobni naklady, aby se vubec nejaky novy motorar objevil, jinak ten motor totiz ani nevyvine a nebude tedy co prodavat.
Tim se dostavame (opet) k tomu, ze neni mozne oddelit cenu vyvoje motoru a vyrobni naklady.
Jenze ani Ferrari, ani Mercedes nejsou (ciste) motorarska firma. O tom to je.
Jsou to jen velke tymy, ktere si krome vyvoje auta mohou dovolit vyrabet sve vlastni motory a vedle toho je nekomu i prodavat. Pochybuji ale, ze jednak dokazi zasobovat vice tymu tou nejposlednejsi specifikaci (HW ale i SW + servis) z kapacitnich duvodu, a druhak, opet jsi trefil, ze na tom maji jakykoli zajem. Tim by nechranili svou investici.
Kdokoli novy, kdo by chtel vstoupit nebo dokonce vstoupi, se bude chovat stejne, pokud to nebude cisty motorar, tzn. jeho cilem, narozdil od Ferrari a Mercedesu, bude dodavat vsem, protoze z toho plyne jeho zisk.
A opet, ten zisk musi byt vyssi, nez vyrobni naklady, aby se vubec nejaky novy motorar objevil, jinak ten motor totiz ani nevyvine a nebude tedy co prodavat.
Tim se dostavame (opet) k tomu, ze neni mozne oddelit cenu vyvoje motoru a vyrobni naklady.
huhukoktejl
15:04 29.10.2015 37.48.44.XXX
Ja te chapu, jen, proste, cele je to jen o tom, ze Ferrari a Mercedes maji obavy, ze je Red Bull porazi s jejich motorem. To je vse. Tecka. Vse ostatni jsou jen PR reci, ktere tento duvod maji odsunout na pozadi.
A ja je do jiste miry chapu, vzdyt jak by to vypadalo, kdyby je nakonec plechovkari porazili? Je, renomovane automobilky. Dle mne proste nemaji koule.
Takze absurdni to je, protoze kdyz jsem motorar, dodavam motory. Dodam je tomu, kdo mi je zaplati. Nezajima mne, jestli to je Petr nebo Pavel.
A ja je do jiste miry chapu, vzdyt jak by to vypadalo, kdyby je nakonec plechovkari porazili? Je, renomovane automobilky. Dle mne proste nemaji koule.
Takze absurdni to je, protoze kdyz jsem motorar, dodavam motory. Dodam je tomu, kdo mi je zaplati. Nezajima mne, jestli to je Petr nebo Pavel.
Pepan
14:54 29.10.2015 89.24.157.XXX
A proč to Red Bull neudělal jako McLaren? Ten Mercedesu rok dopředu oznámil, že s nimi končí a jde k Hondě. Ne tak Marko. Senilní dědek se poštěkal s Renaultem, vypověděl smlouvu i když neměl nikde nic nakontraktováno a teď se naráz diví, že dodavatelé neskáčou jako on si pískne. Já být Mateschitzem, tak toho magora už dávno vyhodím, protože za posledních pár měsíců udělal Red Bullu škodu v řádu miliónů.
rock
14:54 29.10.2015 37.188.141.XXX
"Btw, co se stalo, kdyz tu rikate, ze drive bylo dodavatelu vic, ze uz tu ted nejsou ? Byli vyhnani diky zmenam pravidel ? Umreli v konkurencnim boji ?"
Podle mne by neměla znít otázka, proč někteří odešli (protože výrobci přicházeli a odcházeli vždycky) ale proč je tak málo těch, co mají zájem přijít.
Podle mne by neměla znít otázka, proč někteří odešli (protože výrobci přicházeli a odcházeli vždycky) ale proč je tak málo těch, co mají zájem přijít.
dannak
14:47 29.10.2015 193.29.76.XXX
A ty nevidis absurditu v tom podriznout si pod sebou vetev a pak se divit, ze uz na nicem nestojis ? Tim spis, ze se zavazali Berniemu, ze budou jezdit. Tzn. vedi, ze potrebuji sluzbu, ale s jejim dodavatelem se rozhadali a ted cumi, ze jim nikdo nechce prodavat.
Kdo by taky chtel, po tom, co predvedli s Renaultem, zejo ? Ano, Rencku se uplne nezadarilo, ale po tom, jak se ty dva nejmenovane tymy medialne chovaly se opravdu nedivim, ze jim nikdo nic nechce prodat a navic za dumpingovou cenu.
Proc by si mel jen kupujici vybirat, od koho koupi ? I prodavajici si muze vybrat, komu proda.
Proste pochop jednu vec, F1 je sice sport, ale v prve rade je to business, a to celkem tvrdej. A mozna uz to sport ani davno neni, jde jen o pronajem drahych reklamnich ploch.
A jen tak mimochodem, FIFA nejaky strop, za kolik tymy mohou prodavat hrace ? predpokladam, ze ne.
Kdo by taky chtel, po tom, co predvedli s Renaultem, zejo ? Ano, Rencku se uplne nezadarilo, ale po tom, jak se ty dva nejmenovane tymy medialne chovaly se opravdu nedivim, ze jim nikdo nic nechce prodat a navic za dumpingovou cenu.
Proc by si mel jen kupujici vybirat, od koho koupi ? I prodavajici si muze vybrat, komu proda.
Proste pochop jednu vec, F1 je sice sport, ale v prve rade je to business, a to celkem tvrdej. A mozna uz to sport ani davno neni, jde jen o pronajem drahych reklamnich ploch.
A jen tak mimochodem, FIFA nejaky strop, za kolik tymy mohou prodavat hrace ? predpokladam, ze ne.
Pepan
14:47 29.10.2015 89.24.157.XXX
Takže když to shrnu.
1) Výrobce hybridních motorů zaplatil za vývoj šílený balík peněz aby měl neskutečně složitou pohonnou jednotku, která trpí vyšší poruchovostí a má tvrdě omezenu spotřebu.
2) Malé týmy dostanou výrazně levnější pohonnou jednotku, která nebude mít ty ekologické p..oviny, bude výrazně spolehlivější a bude mít i vyšší povolenou spotřebu.
Fakt si myslíš, že tuhle kravinu Ferrari nezablokuje?
1) Výrobce hybridních motorů zaplatil za vývoj šílený balík peněz aby měl neskutečně složitou pohonnou jednotku, která trpí vyšší poruchovostí a má tvrdě omezenu spotřebu.
2) Malé týmy dostanou výrazně levnější pohonnou jednotku, která nebude mít ty ekologické p..oviny, bude výrazně spolehlivější a bude mít i vyšší povolenou spotřebu.
Fakt si myslíš, že tuhle kravinu Ferrari nezablokuje?
rock
14:46 29.10.2015 37.188.141.XXX
Jak je vidět na situaci Red Bullu, tak očividně ne dost. Mercedes jim nedá nic, Honda jim nedá nic, Ferrari -možná- rok starou specifikaci (a i s tou se cukají) a kdo byl ten, kdo v partnerství Red Bull-Renault bouchnul do stolu a řekl "Stačí, už mne to nebaví", to se nedovíme.
V dané konstelaci, kdy Mercedes a Ferrari má prioritu v továrním týmu, Renault ještě o prázdninách tvrdil totéž a Honda má výhradní partnerství s McLarenem to holt nestačí.
V dané konstelaci, kdy Mercedes a Ferrari má prioritu v továrním týmu, Renault ještě o prázdninách tvrdil totéž a Honda má výhradní partnerství s McLarenem to holt nestačí.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek