Williams hodlá bojovat proti zvýšení nákladů pro rok 2017

Williamsová bude usilovat o to, aby při změnách nedošlo ke zvýšení nákladů

Williamsová bude usilovat o to, aby při změnách nedošlo ke zvýšení nákladů | foto: Sahara Force India

Dnes zasedá Strategická skupina Formule 1, která bude jednat o důležitých změnách pro rok 2017. Williams na ní chce bojovat zejména proti zvýšení nákladů.

Od roku 2017 se má zvýšit šířka předních i zadních pneumatik a upraveny mají být i aerodynamické předpisy tak, aby vozy byly o pět až šest sekund na kolo rychlejší. Williams chce dohlédnout zejména na to, aby při tom nedošlo k navýšení nákladů.

"Zasedání Strategické skupiny se již nějakou chvíli nekonalo, ale na tom příštím budeme znát náklady, které se týkají těchto změn. Nepředpokládám - a doufám, že nedojde k velkému nárůstu. Pokud ano, pak proti němu budeme muset bojovat," uvádí šéfka týmu Claire Williamsová.

"Když jsme my ve Strategické skupině, vždy hodně usilujeme o řízení nákladů, ale jak víte, každý má jiné zájmy. Patříme mezi ty, kteří nejvíce přispívají k diskusím týkajícím se řízení nákladů, ale na schůzkách nikdy není nic odsouhlaseno, protože se skupina za stolem nemusí obávat tolik jako týmy, které se z toho snaží mít užitek. Snažíme se pro to něco udělat, ale žel jde tak trochu o patovou situaci," popisuje Williamsová nechuť velkých týmů přijmout opatření, která by pomohla snížit náklady.

img-responsive

Claire Williamsová převzala vedení závodního týmu po svém otci Frankovi, který jej založil | foto: Williams F1 Team

"Nejsem si jistá, zda jsou náklady udržitelné, děláme ale vše pro to, abychom zvládli ty, kterým momentálně čelíme. Samozřejmě, že bychom byli rádi, kdyby se náklady snížily - musely by ale jít dolů výrazně. Pro většinu týmů, které by z toho měly užitek, by se náklady musely snížit o 20 - 30 milionů liber (740 - 1100 mil. Kč)," pokračuje šéfka Williamsu.

"Pokud se podíváte na vaše náklady, největším výdajem jsou výplaty, pak jde o snižování počtu lidí v týmu, a do toho se nikomu nechce," dodává pro Autosport. Uznává ale, že není jednoduché najít ideální řešení, protože v případě snižování počtu lidí by týmy musely sáhnout k outsourcingu.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu