Od roku 2017 se má zvýšit šířka předních i zadních pneumatik a upraveny mají být i aerodynamické předpisy tak, aby vozy byly o pět až šest sekund na kolo rychlejší. Williams chce dohlédnout zejména na to, aby při tom nedošlo k navýšení nákladů.
"Zasedání Strategické skupiny se již nějakou chvíli nekonalo, ale na tom příštím budeme znát náklady, které se týkají těchto změn. Nepředpokládám - a doufám, že nedojde k velkému nárůstu. Pokud ano, pak proti němu budeme muset bojovat," uvádí šéfka týmu Claire Williamsová.
"Když jsme my ve Strategické skupině, vždy hodně usilujeme o řízení nákladů, ale jak víte, každý má jiné zájmy. Patříme mezi ty, kteří nejvíce přispívají k diskusím týkajícím se řízení nákladů, ale na schůzkách nikdy není nic odsouhlaseno, protože se skupina za stolem nemusí obávat tolik jako týmy, které se z toho snaží mít užitek. Snažíme se pro to něco udělat, ale žel jde tak trochu o patovou situaci," popisuje Williamsová nechuť velkých týmů přijmout opatření, která by pomohla snížit náklady.
"Nejsem si jistá, zda jsou náklady udržitelné, děláme ale vše pro to, abychom zvládli ty, kterým momentálně čelíme. Samozřejmě, že bychom byli rádi, kdyby se náklady snížily - musely by ale jít dolů výrazně. Pro většinu týmů, které by z toho měly užitek, by se náklady musely snížit o 20 - 30 milionů liber (740 - 1100 mil. Kč)," pokračuje šéfka Williamsu.
"Pokud se podíváte na vaše náklady, největším výdajem jsou výplaty, pak jde o snižování počtu lidí v týmu, a do toho se nikomu nechce," dodává pro Autosport. Uznává ale, že není jednoduché najít ideální řešení, protože v případě snižování počtu lidí by týmy musely sáhnout k outsourcingu.