DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli se brání Vettelovu nařčení

Známe případy, kdy se výrobce pneumatik ocitl v nepříjemném postavení, zvláště když docházelo k častým defektům pneumatik takříkajíc "bez zjevných příčin". Stačí vzpomenout na Grand Prix Velké Británie 2013. Nyní se však Pirelli brání, že vina rozhodně není na jejich straně.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pirelli se brání Vettelovu nařčení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 25.08.2015 12:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Easy (Hlasovalo 13 lidí) 24.08.2015 10:38
Pirelli na jednu stranu tvrdí, jak by nastavili… »
» Mike17 (Hlasovalo 13 lidí) 24.08.2015 12:37
Když vydržely gumy na konci závodu s lehkým vozem… »
» Sunkael (Hlasovalo 8 lidí) 24.08.2015 11:52
Pokud Vettel věděl, že na těch pneu jede 28 kol,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel001822

    uzivatel001822

    88.103.149.XXX
    Vážení zákazníci, nyní vězte, že pneumatiky Pirelli vydrží tak polovinu toho co říkají

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Rostislav M.

      Rostislav M.

      31.192.64.XXX
      Takto by se třeba mohlo psát o Michelinu - tedy dle jednoho závodu před pár lety by se psalo: "Vážení zákazníci, pneu Michelinu nevydrží vůbec nic, ani nevyjíždějte."
      A přitom jindy měl Michelin velmi dobré výsledky.

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Rostislav M.

    Rostislav M.

    31.192.64.XXX
    Dle mého názoru se kolem toho zbytečně polemizuje a zbytečně se emotivně řeší jeden defekt. Ano, je to nepříjemné, ale stává se to. Defekt může zničit závod i vedoucímu jezdci přece. I když si koupím novou myčku, tak i když bude sebelepší, sebedražší, tak se prostě může objevit výrobní vada, malá porucha a musím hold volat servis. Seb hold po defektu volat servis nemohl, bohužel zde v F1 je "porucha" pneumatiky pro samotnou pneumatiku fatální.
    Zároveň se tu neustále řeší počet kol - já osobně bych raději operoval se vzdáleností kterou má pneu ujet. Přece jen kolo v Monacu je něco jiného jako ve Spa.
    Každopádně Seb a Ferrari jelo s pneumatikami na hraně a nevyplatilo se to. Tečka. Budou další závody kde bude Ferrari silné a třeba bude mít defekt Mercedes, Lotus či třeba RedBull.

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      46.135.10.XXX
      Ferrari jelo na hraně, protože si to dle dat mohli dovolit. To, že se guma chová nepředvídatelně snad není problém Ferrari. A jestliže se jednalo o pouhou vadu výrobku, tak by se Pirelli pak mělo stydět dvojnásobně...

      + 7 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Rostislav M.

        Rostislav M.

        31.192.64.XXX
        Já třeba tímto neobhajuji Pirelli. Prostě se tohle může stát. Naposled se takto emotivně řešily pneumatiky když bylo nutno předělat ocelové běhouny na kevlarové, protože RedBull a v té době i McLaren s nimi měli problémy. (už si to moc nepamatuji)
        Nyní se řeší, že zrovna ve Spa měl někdo defekt. Dle mého názoru se to stává. Kdyby se mohlo řádně testovat, tak nikoho pneu jen tak nepřekvapí, protože na nich budou mít naježďeno mnohem více kilometrů. Taky ty krouťáky dnešní formule + agresivní jízda + obrubníky atd. - tebe fakt udivuje že měl někdo defekt? A hlavně někdo kdo odjel na těch gumách těměř 30 kol - ve Spa, ne v Monacu.
        Zároveň - taková výrobní vada je běžná věc stejně jako třeba statistická chyba. Nedělám si například iluze že pneu na mém autě jsou dokonalé. Bezpochyb jsou plné výrobních vad - malých trhlin, "nedolepů" apod. ale já ty pneu tak nezatížím a přiznám se, že se nebudu divit, když budu mít defekt. Ale pneu v F1 je tak specifická a hlavně tak zatížená, že i mikrochybka může být důležitá a může za určitých okolností způsobit defekt.

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Když vydržely gumy na konci závodu s lehkým vozem jen 27 kol, z kterých byla ještě 2 kola za SC, zajímalo by mne, kolik kol by vydržely na začátku závodu. Zvládly by aspoň polovinu z těch 40-ti, na kterou mají mít životnost?
    Nevím, nevím. Obviňovat Ferrari z riskování, když gumy skoro ani nevydrží polovinu toho co by měly....

    + 13 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      Opravdu mely mit zivotnost 40 ze 43 kol v Belgii? Nebo je to 40 kol ze 70?

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        citace: "Životnost byla stanovena kolem 40 kol, ale je to doporučení a podmínky na trati to mohou změnit, což znamená, že to není přesné."
        Zdroj: [odkaz na stránku]
        Není tam nic různých tratích, logicky tedy předpokládám, že se to týkalo přímo Spa. Jinak by se určitě Pirelli bránilo tím, že okruh ve Spa je 2x delší než jiné. 03

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Sunkael

    Sunkael

    78.45.153.XXX
    Pokud Vettel věděl, že na těch pneu jede 28 kol, mohl si uvědomit, že agresivní jízda přes obrubníky není to pravé ořechové. Na druhou stranu jim do karet hrálo to, že počasí bylo chladnější a podle dat nic nenasvědčovalo tomu, že by pneu mělo explodovat, takže chápu, že je Vettel s Ferrari naštvaný.

    + 8 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Easy

    Easy

    46.135.10.XXX
    Pirelli na jednu stranu tvrdí, jak by nastavili omezení na přesný počet kol, na druhou stranu poukazují na to, že různé podmínky na trati to neumožňují. Dle mého názoru by měl být jezdec za nadměrné využití pneumatiky měl být penalizován jejím výkonem, ne destrukcí.

    + 13 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama