F1 musí najít způsob lepší vyváženosti výkonu motorů

Robert RoBertino Pavelka, 16. července 2015, 13:05 Google+

Ohledně případného vývoje motorů nebo jeho pozastavení se neustále diskutuje. Stále více lidí je přesvědčeno, že hlavní rozdíl mezi jednotlivými týmy mají na svědomí právě pohonné jednotky.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 17.07. 00:05) Napište svůj názor
Kolem motorů se pořád debatuje...

Kolem motorů se pořád debatuje... | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Týmoví šéfové se shodli na tom, že formule 1 musí najít cestu k dorovnání úrovně motorů, což by mělo zajistit i větší atraktivitu pro diváky. Současná dominance Mercedesu vedla k myšlence provést radikální změny týkající se předpisů pro pohonné jednotky. Bernie Ecclestone dokonce přišel s návrhem na další zastavení vývoje pomocí výkonnostních limitů. 

Pochopitelně tuto myšlenku okamžitě negovali u Mercedesu a Ferrari, kterým se podobná myšlenka vůbec nelíbí. Mercedes připustil, že by s ohledem na ostatný dodavatele mohla být pravidla poněkud uvolněna, aby u Renaultu a Hondy měli možnost stáhnout zřetelný odtup. "Pokud by to ostatní potřebovali nebo jestli věří, že jim to pomůže k dohnání ztráty, budeme o tom rozhodně uvažovat," uvedl při Grand Prix Velké Británie Toto Wolff. 

Eric Boullier souhlasí s Wolffem, že zastavení vývoje motorové jednotky u Mercedesu by nebylo dobré, zároveň však připouští, že ostatním výrobcům by mělo být nějakým způsobem pomoženo. "Toto má pravdu, nemůžeme zničit podstatu F1, ale také potřebujeme více vyrovnaných závodů, které přivedou lidi do ochozů a před obrazovky. Stačilo by možná jen částečně pozměnit pravidla, aby umožnila všem být vyrovnanější. Zlepšit se pak můžete vy nebo my, ale pořád budete mít šanci."

Christian Horner na otázku, co si myslí o výkonnostím limitu připustil, že nemá jednoznačný názor: "Je to různorodé. V některých ohledech se to jeví jako rozumná věc - jindy to zase vypadá jako potlačení prvků soutěživosti. Každopádně souhlasím s funkcí žetonů, protože týmy pak mají šanci zachovat jistý vývoj. Sám jsem přesvědčen, že vytvoření vývojového limitu by bylo dost obtížné, ale je to vcelku zajímavý koncept, kterým bychom se měli určitě zabývat."

Vytisknout

Diskuze: F1 musí najít způsob lepší vyváženosti výkonu motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 17.07.2015 00:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari je "nejhodnotnějším" týmem v F1, ovšem jinak se ztrácí ve čtvrté desítce sportovních týmů

Nejcennějším sportovním týmem světa Real Madrid, Ferrari až na 32. místě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud