„Splnit kritéria nových předpisů bylo velmi náročné. Museli jsme vyrobit více než 100 přileb, než vyhověly novým požadavkům FIA,“ konstatuje Peter Burger z Arai Helmets. Společnost nyní nabízí zcela novou konstrukci helem označenou CR, což je zkratka Carbon Racing.
Základem přilby je uhlíkové vlákno. „Rozdíl proti předcházejícím typům je v tom, že vydrží podstatně větší nárazy.“ Změnily se také způsoby testů. Namísto nárazových a průrazových zkoušek se zjišťuje namáhání modelu lidské hlavy uvnitř přilby. Měří se tak síly, které působí bezprostředně na jezdcovu hlavu. Nová generace přileb není lehčí, je však až o 50% bezpečnější.
Arai zásobovala svými přilbami mimo jiné jezdce stáje McLaren.
Foto: Mercedes-Benz Motorsport
Bezpečnost hlavy jezdce je vyšší o 50%
Od 1.7.2004 platí pro konstrukci přileb závodních pilotů F1 nové předpisy.
Další zprávy
-
Policie zasahovala kvůli studentovi ve Strakonicích! Sám se jí přihlásil
-
Zemřel Vojtěch Adam (†42): Uznávaný vědec podlehl těžké nemoci!
-
Patricie Pagáčová hodila starosti s rozchodem za hlavu! Z jednoho důvodu musela
-
Dominik Feri míří do vězení! S žádnými odklady se nepočítá
-
Matthew Perry (†54): Nová stopa ve vyšetřování jeho smrti? Jde o to, co přišlo poštou!
-
McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO
-
"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'
-
PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají
-
GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře