Sezona 2004 a BAR Honda

Button, Jenson

Button, Jenson | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Britsko americká stáj se postarala o největší překvapení letošní sezony a konečně prolomila šeď dosavadních výkonů.

Na letošní velký skok se však chystal tým pod vedením Davida Richardse již slibnými výkony v závěru sezony předcházející. Novým impulsem byl nesporně přechod k jinému dodavateli pneumatik, francouzský Michelin vystřídal japonské Bridgestone. Také Honda se rozhodla pro těsnější spolupráci s týmem z Brackley a trojice pilotů v čele s Jensonem Buttonem zajížděla velice slibné časy již v jarních testech. Ty také Button potvrdil, když stanul v prvních čtyřech Grand Prix 3krát na stupních vítězů. Satova bilance byla poněkud slabší, nutno však říci, že především motor japonského jezdce nebyl zpočátku tak spolehlivý, jako v případě Brita. Tým BAR bodoval v 17 závodech 18ti dílného seriálu a pouze v Belgii vyšel naprázdno. Jen vítězství v závodě Grand Prix se týmu získat nepodařilo. V roce 2004 se ale konečně zařadil mezi Top týmy, když v závěru sezony překonal v boji o titul vicemistra Poháru konstruktérů francouzský Renault.

Také v případě jeho týmového kolegy Takumo Sata platilo, že sezona 2004 byla jeho nejúspěšnější. Japonský jezdec sice na Buttona zdaleka v hodnocení jezdců nestačil, ale jeho zkušenosti byly nesporně menší. V rychlosti se mnohdy Britovi vyrovnal, odnášel to povětšinou ale motor Honda v jeho monopostu, který ho v úvodních závodech sezony několikrát vyřadil. Takumo se však závod od závodu zlepšoval a po kritice za zničené motory a nejedno špatně načasované předjíždění se dostavily i slušné bodové zisky. Poprvé v kariéře vystoupil i na stupně vítězů, když protnul cíl při GP USA na třetím místě. Slušným dílem pomohl týmu k druhému místu v Poháru konstruktérů a odvděčil se BAR za důvěru, kterou v něj spolu s Hondou vložili, když ho po neúspěchu v Jordanu angažovali na post závodního jezdce.


Statistické údaje:
Celkové umístění: 2.
Starty: 18
Body: 119
Vítězství: 0
Pódium: 11
Pole Position: 1
Nejrychlejší kolo: 0
Odstoupení: 8


Foto: BAR Honda; Michelin

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu