Sezona 2004 a BAR Honda

Daniel Šupa, 7. listopadu 2004, 21:26 Google+

Britsko americká stáj se postarala o největší překvapení letošní sezony a konečně prolomila šeď dosavadních výkonů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Button, Jenson

Button, Jenson | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Na letošní velký skok se však chystal tým pod vedením Davida Richardse již slibnými výkony v závěru sezony předcházející. Novým impulsem byl nesporně přechod k jinému dodavateli pneumatik, francouzský Michelin vystřídal japonské Bridgestone. Také Honda se rozhodla pro těsnější spolupráci s týmem z Brackley a trojice pilotů v čele s Jensonem Buttonem zajížděla velice slibné časy již v jarních testech. Ty také Button potvrdil, když stanul v prvních čtyřech Grand Prix 3krát na stupních vítězů. Satova bilance byla poněkud slabší, nutno však říci, že především motor japonského jezdce nebyl zpočátku tak spolehlivý, jako v případě Brita. Tým BAR bodoval v 17 závodech 18ti dílného seriálu a pouze v Belgii vyšel naprázdno. Jen vítězství v závodě Grand Prix se týmu získat nepodařilo. V roce 2004 se ale konečně zařadil mezi Top týmy, když v závěru sezony překonal v boji o titul vicemistra Poháru konstruktérů francouzský Renault.

Také v případě jeho týmového kolegy Takumo Sata platilo, že sezona 2004 byla jeho nejúspěšnější. Japonský jezdec sice na Buttona zdaleka v hodnocení jezdců nestačil, ale jeho zkušenosti byly nesporně menší. V rychlosti se mnohdy Britovi vyrovnal, odnášel to povětšinou ale motor Honda v jeho monopostu, který ho v úvodních závodech sezony několikrát vyřadil. Takumo se však závod od závodu zlepšoval a po kritice za zničené motory a nejedno špatně načasované předjíždění se dostavily i slušné bodové zisky. Poprvé v kariéře vystoupil i na stupně vítězů, když protnul cíl při GP USA na třetím místě. Slušným dílem pomohl týmu k druhému místu v Poháru konstruktérů a odvděčil se BAR za důvěru, kterou v něj spolu s Hondou vložili, když ho po neúspěchu v Jordanu angažovali na post závodního jezdce.


Statistické údaje:
Celkové umístění: 2.
Starty: 18
Body: 119
Vítězství: 0
Pódium: 11
Pole Position: 1
Nejrychlejší kolo: 0
Odstoupení: 8


Foto: BAR Honda; Michelin

Vytisknout

Diskuze: Sezona 2004 a BAR Honda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Fisichella se v Enstone cítí dobře

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  3. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

  4. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

  5. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  6. Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud