Do F1 chce další výrobce pneumatik

Bridgestone

Bridgestone | foto: Sauber Motorsport AG

Britský Autosport přinesl zprávu o tom, že korejský výrobce Kumho zahájil program F1.

Aby zvýšila společnost svoji prestiž, hodlá bojovat v královně motoristických sportů proti Bridgestone a Michelin. Autor se odvolává na tiskového mluvčího, jenž potvrdil, že vstup do F1 je v zájmu společnosti a doba vstupu bude odvisla od srovnání nákladů a příjmů.

Odhadovaná částka na vývoj a přípravu je 27 milionů USD a náklady na sezonu 54 milionů USD. Kumho nepatří mezi největší výrobce pneumatik, ale již v lednu prohlásil nově jmenovaný prezident Sae-Chul Oh: „Cítím velkou zodpovědnost posunout Kumho o kus dále a opustit ji v budoucnu v lepší formě.“

Zajímavé. Své v tomto jistě sehraje i Mezinárodní automobilová federace FIA, jež chce v F1 pouze jediného dodavatele s cílem redukovat náklady.

Na druhé straně by bylo jistě zajímavé, mít na každém voze pneumatiky jiného výrobce. Možná by došlo k toužebně vyhlíženému zvýšení atraktivity, ale pravděpodobně především k dalšímu roztočení spirály zvyšujících se nákladů...


Foto: Sauber Petronas

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu