DISKUZE K ČLÁNKU Proč jsou týmy proti soupeření výrobců pneumatik v F1?

Včera se v Monaku hovořilo o vstupu dalšího dodavatele pneumatik poté, co svůj zájem projevil Michelin. Týmy jsou však jednoznačně proti válce pneumatikářů v F1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč jsou týmy proti soupeření výrobců pneumatik v F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 24.05.2015 15:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» achmed-cz (Hlasovalo 7 lidí) 22.05.2015 12:18
ehm... a to by byl takový problém nastavit … »
» mi88ki (Hlasovalo 7 lidí) 22.05.2015 16:22
vyvedení z omylu Někdo si tady myslí, že to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • rock

            37.188.134.XXX
            Ale ne, dneska taky jediného dodavatele přinutili, aby všem týmům pneu vydával náhodně. Stejně tak by mohli přinutit každého z dodavatelů, aby náhodně obsluhoval svoje ovečky. Když dokážou ohlídat jednoho dodavatele, dva nebo tři by dokázali ohlídat taky.

            + 5 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Karel

              109.81.245.XXX
              Aha, takhle... no já si nemyslím, že by si špičkové týmy nechaly od svých dodavatelů losovat.. to jako kdyby Mercedes nechával současné pohonné jednotky vybírat mezi svými zákazníky - tohle nedopustí. Ty nejlepší musí dostávat lídr, taková byla praxe - a historie říká, že to žádné páky nezmění. Paralelou jsou finance - jejich rozdělování je také nespravedlivé, a nic s tím nikdo nesvede. Ti nejlepší dostávají nejvíce.

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                37.188.134.XXX
                To by možná bylo na otázku někomu informovanému. Já žiju v tom, že to přidělování pneu opravdu je vynuceně náhodné.

                Ale i kdyby nebylo, v čem by se zhoršila situace, kdyby bylo víc dodavatelů? Řekněme, že teď má Pirelli svého oblíbence č.1, č.2 a ostatní jsou na obtíž. Při dvou dodavatelích bys mohl oprávněně předpokládat, že bude mít každý dodavatel svého oblíbence č.1 a třeba i každý svého oblíbence č.2, takže bys měl dvojnásobek preferovaných zákazníků. To by vlastně bylo pozitivum proti současnému stavu.

                + 4 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mil

                  89.203.168.XXX
                  Myslím, že vtip jednoho dodavatele tkví v tom, že nemá důvod kohokoliv upřednostňovat, protože zkrátka vítěz bude mít na svém voze vždy jeho pneumatiky (ať už je to kdokoliv). A pokud všichni za pneu platí stejně (což platí), proč by měl někoho zvýhodňovat? Pokud ale budou výrobci dva a více, pak pochopitelně se budou snažit vyrobit takové pneu, které nejvíce sednou nejsilnějšímu z těch týmů, kterým dodávají, protože jedině tak mají šanci zvítězit- tak jak píše níž "1".

                  + 3 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • 1

        178.255.168.XXX
        Ale povedlo, i v dobách soupeření mezi bridgestone a michelinem měli všichni stejný pneušky, ikdyž se občas snaží tvrdit něco jinýho. Problém byl ale v tom, že ty pneu byly ušitý na míru jednomu autu, potažmo jednomu jezdci, kterýmu vyhovovali, ale zbytek se nestíhal divit

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          No nevím, jestli máš úplně pravdu.
          Matně si vzpomínám, že jsem četl vyjádření (a teď už nevím zda Jordana, nebo Saubera), že v té době měli možnost nasadit na svůj vůz použité pneu po Ferrari a nestačili se divit. Tyto gumy měly větší výkonnost, než nové, které dostávali od stejného výrobce (Bridgestone).

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu