DISKUZE K ČLÁNKU Proč jsou týmy proti soupeření výrobců pneumatik v F1?

Včera se v Monaku hovořilo o vstupu dalšího dodavatele pneumatik poté, co svůj zájem projevil Michelin. Týmy jsou však jednoznačně proti válce pneumatikářů v F1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč jsou týmy proti soupeření výrobců pneumatik v F1?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 24.05.2015 15:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» achmed-cz (Hlasovalo 7 lidí) 22.05.2015 12:18
ehm... a to by byl takový problém nastavit … »
» mi88ki (Hlasovalo 7 lidí) 22.05.2015 16:22
vyvedení z omylu Někdo si tady myslí, že to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Vladooo

    78.98.40.XXX
    A čo keby sme to nechali na tými! Tak ako si vyberajú dodávateľov na brzdy tak by mohli aj na pneumatiky :-) a mozno by sme zrazu mali 10 tymov a 10 rôznych pneumatík :-D a teraz otazka kto by bol najrýchlejší :-D niekto by mal pirreli co síce nevydržia 40 kôl ale zase by boli výrazne rychlejsie ako iný dodávateľ ktoreho preukazuje vydržia 40 kôl.... Podla mna by to bolo mega..... Jedine co by sme ovplyvnili by bola velkost pneumatík :-D podla mna by to bolo atraktívne :-)

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • pikachu

      195.146.137.XXX
      noo bolo by to fajn, ale myslim ze tym "hore" ide aj o reklamu a financie z nej, preto asi nechcu aby si si mohol vybrat akehokolvek dodavatela

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    194.228.208.XXX
    Přesně tak by to bylo Věční snílci to nikdy nepochopí, protože nechtějí...

    + 5 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    vyvedení z omylu Někdo si tady myslí, že to vyřeší náhodným výbeřem. Ale problém není v tom, že by vytáhli z pece gumy, a řekli, tyhle se nám trochu připekli hoďte je Sauberu, jak si někdo možná představuje. Problém je v tom, že vývoj gum jde na ruku preferovanému týmu potažmo jezdci. Takže když třeba vůz přetěžuje zadní gumy, tak výrobce zpevní konstrukci, a samozřejmě to pak dolaďuje podle stylu preferovaného jezdce. Takhle to bylo asi myšleno i do minulosti. Ono kdo by taky čekal opak, ve stylu, "Michaeli, nemohli jsem tiu vyjít vstříct, protože kluci z Minardi si přáli něco jiného" :D
    Druhá věc je, že nyní je jeden výrobce a je dost možný, že některým týmům či jezdcům nesedí současné gumy víc než jiným a nemají na vybranou, ani možnost přejít jinam. A kdo ví, zda Pirelli taky nejde někomu na ruku ? Ani bych se nedivil :D Stačí, že týmy se po testování vyjádří k novým pneumatikám a kdo ví komu Pirelli naslouchá více. Takže monopolní výrobce, taky nebude záruka spravedlnosti, dost možná naopak.

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      194.228.208.XXX
      Ty směsi jsou dány na celou sezónu a nevyvíjí se, takže se všichni můžou přizpůsobit... Navíc si týmy zavedli pravidlo o rozložení hmotnosti, takže teď mají všichni +- stejné rozložení a rozdíl tedy není takový (Aby někomu sedli a někomu ne)...

      + 2 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • 1

        178.255.168.XXX
        naivko
        co před dvěma rokama a nářky redbullu a najednou změna lze realizovat v prostřed sezony...

        + 4 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          85.93.124.XXX
          To odhlasovaly všechny týmy...

          + 2 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • 1

            178.255.168.XXX
            ano odhlasovyli změnu všichni, zvlášť po tom, co následovala serie defektů kupodivu u vozů těch, co nejvíc byli proti. A výsledek? Pneu na míru red bullu a nevím kolik v tom je náhody a kolik úmyslu...
            A s tím, že jsou všechny pneu stejný bych byl opatrný i v současnosti. Dost často jsou slyšet názory pilotů, kdy jim jedna sada sedí a druhá, která by měla být stejná, se chová naprosto odlišně. A teď je otázkou, jestli dostanou týmy sady náhodně, nebo jsou už předem připravené pro jednotlivé týmy...

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • LOL2000

    77.236.206.XXX
    lol heh a že je nepadlo, že ty dva vyrobci dají "nahromadu" pneumatiky a každej ať si každý zavod jezdí s čím chce. A klidně každej závod jinak. jedno auto s M a druhé s P, v rámci staje.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      194.228.208.XXX
      Nenapadlo, protože vědí jak to chodí... Tebe to napadlo protože víš...

      + 2 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.134.XXX
    pneu Částečně mají pravdu. Primární problém není v konkurenci, ale v zadání. Jestliže je zadání, aby pneu vydržely míň než polovinu závodu, tak z toho nemůže vypadnout nic jiného, než šmejdy. A dát takové zadání dvěma různým výrobcům nelze, protože co kdyby jeden vyrobil pneu, které přežijí jen 40% závodu (jako dneska) a druhému se to nepovedlo tak dokonale a jeho pneu by zvládly 70%? Nedá se to vynutit, nedá se to ohlídat.

    Takže jediná možnost v případě více výrobců pneu je nechat je, ať si vyrobí pneumatiky nejlepší, jaké zvládnou. Ale to musíme přikázat tankování. Protože když se tankovat nebude, výrobci vyrobí pneu, které přežijí závod a my přijdeme o zábavu v boxech.

    Pak je ještě možnost nechat výrobce ať dělají co umí a výměnu pneu přikázat. Jenže proč měnit pneu, když by třeba vydržely? To by bylo stejně stupidní a umělé pravidlo, jako ty dnešní dvě smesi na závod...

    Pánové s rozhodovací pravomocí si musí nejdřív ujasnit, jak by to vlastně chtěli mít...

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    80.87.214.XXX
    Nie je to tak,... ...lebo ani dodavatel pohonných jednotiek nie je v F1 len jeden a nie je tu zaručená rovnosť, ktorú tak preferujú u pneumatík tímy, kde je lepšie dosiahnuteľná zrovnateľná úroveň, lebo ak nie, tak by malo byť v pravidlách zavedené, aby aj v sezóne mohol prejsť tím k druhému výrobcovi pneumatík, ak by mu ten pôvodný nevedel zaručiť konkurencieschopnosť a dobrú kvalitu. 01 Sračkovým pneumatikám by bol koniec a závodníci by na rozdiel od dneška závodili a nešetrili pneumatiky a nejaké okná výkonnosti o ktoré sa musia závodníci usilovať svojou jazdou, by boli konečne minulosťou. 02

    + 16 / − 13

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kronos

    93.185.2.XXX
    "Jeden výrobce pneumatik znamená rovnost pro všechny týmy" Když tak nutně prosazují rovnost v pneumatikách co zavést všem stejné motory, stejnou elektroniku a stejnou aerodynamiku ? Že je to nesmysl ? Samozřejmě že ano , stejně jako rovnost v obutí.

    + 7 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eR

      62.245.107.XXX
      Stejnou řídící jednotku už mají a návrh na jednotný závodní motor už před pár lety taky proběhl. Tak abyste se toho nedočkal. 03

      + 2 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • kronos

        93.185.2.XXX
        Při těch "expertech" kteří vymýšlejí ty geni(t)ální pravidla bych se tomu ani nedivil .

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        95.102.125.XXX
        kedy bol na programe dna jednotny pretekarsky motor?
        nepleties si to nahodou so "svetovym" motorom?

        + 3 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    212.24.138.XXX
    ehm... a to by byl takový problém nastavit prqavidla, aby všichni odběratelé od jednoho výrobce dostávali stejné gumy?

    + 7 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama