DISKUZE K ČLÁNKU Navrhované změny v pravidlech: Je F1 příliš pomalá?

Vrcholná disciplína motorsportu - Formule 1 - je v poslední době kritizována kvůli tomu, že je příliš pomalá a jízda s jejími monoposty moc jednoduchá. Podíváme se na to, jak se v poslední době vyvíjely časy, a na některé závěry Strategické skupiny F1, které ji mají pomoci zrychlit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Navrhované změny v pravidlech: Je F1 příliš pomalá?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 20.05.2015 10:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 17 lidí) 18.05.2015 16:53
Pneumatiky na zpomalení rozhodně neměly "… »
» mi88ki (Hlasovalo 8 lidí) 18.05.2015 16:50
Záleží co považuješ za předjetí? Jezdec, který… »
» skejpa (Hlasovalo 6 lidí) 18.05.2015 11:14
Přítlak Já teda nevím jak Vám ale mě nejde ani… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Alfred

78.41.168.XXX
Tak jak jsou vozy rychlé po stránce čisté rychlosti ukáže nejlépe top speed - i když jsou ty letošní nižší než z r. 2004, tak jsou zase leckdy vyšší než s V8. Že nedokáží jezdci přenášet onu tak kýženou rychlost i do zatáček je snad pro závody plus - prohnat se zatáčkou jako po kolejích taky není zrovna umění( i když u toho zažije jezdec větší přetížení, tak zase nemusí tolik pracovat s vozem).
BTW lepší než čas na kolo je rozhodně celkový čas závodu v cíli z kterého lze vypočíst průměrný čas na kolo...ale i když bude mít větší výpovědní hodnotu, tak bude pořád malá, protože se neprojeví dalších x faktorů, z nichž nejvýznamnější jsou právě pneu - můžeš kolem toho psát diplomovky, ale tohle jaksi nemáš jak popřít. Nebo si pamatuješ závod ve kterém bylo možné na pirelkách zajet přímo v závodě alespoň jedno "kvallifikační" kolo, tedy kolo na hraně? Možná si takový pamatuješ, já taky, ovšem ne na pirellkách. Nepamatuji éru, kde by byli pneu v libovolné části závodu tak limitujícím prvkem jako posledních 5 let Pirelli. Netvrdím, že na rychlosti se neprojeví krom pneu nic dalšího, ale když ne lví, tak přinejmenším bude jejich podíl významný.

+ 3 / − 16

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

194.228.208.XXX
Takže genius...

+ 1 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
skejpa

skejpa

88.146.158.XXX
Právě že by DRS nebylo potřeba. A není to ulehčení předjetí jezdce s lepší technikou jako spíš s lepší výkoností v tu chvíli (pneumatiky / stav nádrže apod.)... Aby i Ferrari mohlo předjet Mercedes/Williams a ne aby za nima jezdili 20 kol a neměli šanci ikdyž v zatáčkách byli výrazně rychlejší...

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
jestli problém nebude v tom, že rychlejší jezdec nebo lépe řečeno jezdec s rychlejším vozem nemá důvod být na pozici za pomalejším jezdcem ? Tím, že chceš předjíždění, tím chceš vlastně navodit nenormální situaci, kdy je z nějaké důvodu rychlejší jezdec za pomalejším.
Takže chceš spíš ulehčit jezdcům s lepším technikou dostat se před jezdce s horší technikou, když se náhodou resp. z nějaké důvodu propadnou na spodnější pozice než jejich vůz umožňuje. A aby bylo více takových situací, tak je nějak potřeba vymyslet aby tam spadli i několikrát za závod, tím by bylo více objíždění pomocí DRS, kterému se dnes říká předjíždění ?

+ 1 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Pneumatiky na zpomalení rozhodně neměly "lví podíl." Vývoj nejrychlejších kol v závodech naopak stále poskytuje jedno z nejlepších srovnání vývoje rychlosti. Co lepšího než časy na kolo znáš?

Za růst časů mohl za to spíše zákaz tankování (teoreticky se nejrychlejší kola dají zajíždět až ke konci, jenže to na konci stintů už pneumatiky mají to nejlepší za sebou), změna aerodynamický pravidel zaměřených na pokles přítlaku, snížení výšky difuzoru (2011) a zákaz foukání, zvyšování povinné minimální hmotnosti, zavedení těžkého KERSu (2011), zúžení předních kol atd.

A jak vidíš, tak v tabulce máš i rok 2010, kdy byl jako výlučný dodavatel pneumatik Bridgestone.

+ 17 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Záleží co považuješ za předjetí? Jezdec, který spadnul za jiného jezdce, protože absolovoval zastávku o dvě kola dříve a který má čerstvější a o dvě sekundy rychlejší gumy a k tomu DRS. To není předjíždění ale objíždění vozů na jiné strategii.
Když se dostanou konkurence-schopné vozy s podobnou strategiíí za sebe, tak ani DRS nepomůže a je to snad ještě horší než to bývalo.

+ 8 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
skejpa

skejpa

88.146.158.XXX
Ono by to šlo, kdyby byl zadek auta víc unifikovaný a nefoukal se vzduch nahoru... Musel by být ale více unifikovaný zadek.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

194.228.208.XXX
Jj jsi nejspíš první koho to napadlo... Buď jsi genius nebo...

PS: Tento problém řeší snad každý rok a nalepit se jim auta k sobě ještě nepodařilo, proto tu máme DRS...

+ 1 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Alfred

78.41.168.XXX
Chápu autora článku co chtěl říct, ale srovnávat nejrychlejší kola závodů není ten nejšťastnější způsob argumentace. Ostatně zmiňuje kdeco, ale o pneu Pirelli se nezmíní ani okrajově i když ty mají na současné rychlosti možná lví podíl.

Co se týče počtu předjíždění tak statistika je neuprosná - stále se předjíždí víc, dokonce nadprůměrně víc než se předjíždělo v dobách s plynem na podlaze. Já vím DRS sem, DRS tam, ale i když odečtu podíl DRS na všech předjetích, který se pohybuje kolem 60%, tak je v tomto ohledu F1 na tom pořád lépe než v "rekordním" roce 2004 a nejen tehdy...
Statistický přehled vývoje počtu předjetí v závodě od cca 1980 do současnosti
[odkaz na stránku]

+ 6 / − 14

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
skejpa

skejpa

88.146.158.XXX
Nemusí. Když se auta zrychlej o 2 sekundy, tak to v televizi ani nepoznáš. Ale když díky upravené aerodynamice budou moci jezdit nalepení na sobě, tak to uvidíš hned.

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

194.228.208.XXX
Tak to bylo vždy a vždy to tak bude... Čím rychlejší vozy budou, tím horší to bude...

+ 1 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
skejpa

skejpa

88.146.158.XXX
Přítlak Já teda nevím jak Vám ale mě nejde ani tak o rekordy (ano, chtěl bych aby F1 byla rychlejší ale...) jako spíš o předjíždění. Předjíždění dělá celou F1 zajímavou. Rychlejší předjíždí pomalejšího. Lepší formule horší. Lepší pilot horšího. Jenže na to se nyní prakticky nehraje protože auta za sebou nemůžou jezdit v bezprostřední blízkosti. Tak ať radši vymyslí něco, co to umožní. Širší pneumatiky a větší mechanický grip je jednoznačně krok vpřed ale chce to i větší přední pneumatiky, aby auto vzadu neztrácelo grip a nezačalo být nedotáčivé. Dále je potřeba omezit ty víry za vozy, které berou přítlak těm vzadu. Tohle by měli řešit... Že budou o 2 sekundy na kolo pomalejší než byli v roce 2005 už pak bude všem úplně jedno.

+ 6 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

KApor

194.160.178.XXX
Takže hystória sa opakuje,... ...najprv ak je prítlak dobrý, tak sa oproti tomu bojuje všetkými prostriedkami a keď sa zistí, že to inak nejde, tak sa na to zase pristúpi. 11 Je to ako tanec, do kolečka, do kola.

+ 21 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama