DISKUZE K ČLÁNKU Navrhované změny v pravidlech: Je F1 příliš pomalá?
Vrcholná disciplína motorsportu - Formule 1 - je v poslední době kritizována kvůli tomu, že je příliš pomalá a jízda s jejími monoposty moc jednoduchá. Podíváme se na to, jak se v poslední době vyvíjely časy, a na některé závěry Strategické skupiny F1, které ji mají pomoci zrychlit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Navrhované změny v pravidlech: Je F1 příliš pomalá?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
mi88ki
14:04 19.05.2015 165.72.200.XXXMůj návrh Po jednom bláznivém závodě v Montrealu se "chytré hlavy" rozhodli, že hodně zastávek udělá závod více nepředvídatelným. Tuto situaci se snažili navodit tím, že dají týmům k dispozici gumy co moc nevydrží a tím bude zaručen závod plný zastávek a bude tak dostečně zmatený.
A jaký je výsledek? Nejezdí se už zase stejně většina závodů na dvě zastávky akorát podstatně pomaleji než už tak nízkém kvalifikačním tempu ?
Proto bych navrhl poměrně jednoduché řešení, zavedení jednotných nádrží na max. 25 kg paliva a tím by byly snad konečně zaručeny alespoň tři zastávky v boxech ale nechal bych na týmech kolikrát budou tankovat. Žádné nesmyslné kontroly spotřeby či průtoku. Nevystačíš s benálem, tak budeš muset zajet vícekrát do boxu než soupeř. Což svým způsobem samoregulačně zamezí jezdit na nějaké extra velké spotřeby, neboť pochybuji, že strategie pěti a více zastávek by mohli být úspěšné.
Gumy by mohly být opět trvanlivé a mohla by se i otevřít konkurence.
Jezdci by pak jezdili i v závodech naplno, téměř v kvalifikačních rychlostech, vzhledem k podobné váze vozu a bez zbytečného a nesmyslného šetření netrvanlivých gum, pěkně naplno, co to dá. Žádné žmolky mimo optimální stopu, protože nikdo nebude vyrábět umýslně gumy co nic nevydrží.
-
wrt
22:17 18.05.2015 88.80.244.XXX........ Zaujímavé je, že o skoro rovnako rýchlu GP2 sa sponzorské, jazdecké a konštruktérske špičky takmer nezaujímajú. V tom to asi nie je. 50 ročné auto z Indianopolis s motorom Ofenhauser by bolo možno rýchlejšie, ale nikoho by to nezaujímalo.-
rock
12:01 19.05.2015 37.188.237.XXX"...o skoro rovnako rýchlu GP2 sa... takmer nezaujímajú."
To proto, že nemá logo F1. Jméno a pretiž série prodává.
Kdyby F1 jezdila s technikou vycházející z GP2, akorát ve správných bodech uvolněnou do té míry, aby byla o těch 5-10s rychlejší, sponzorům by bylo jedno že to není tak moc hitech -hlavně že je to nejrychlejší a show s největším leskem- a konstruktéři s piloty by šli za penězmi a prestiží vrcholné kategorie.
F1 nemusí mít techniku jak UFO na to, aby byla nejrychlejší a aby fungovala jako série.-
-
rock
14:19 19.05.2015 37.188.237.XXXNo tak nechť jdou automobilky ke všem čertům. Stejně je to nesmysl, vymýšlet pravidla na míru automobilkám, který si to nakonec mohou rozmyslet. Díky tomu máme dneska motory s výrobní cenou milión euro za pár, ovšem zákazníci platí automobilkám 30 mil. euro za 4 páry. S takovým přínosem ať se automobilky klidně seberou a jdou do háje.
Je potřeba napsat pravidla zabezpečující dostatečnou rychlost aut a automobilky -jako vždycky v historii- buď přijdou, nebo ne. Jejich věc.-
-
rock
08:59 20.05.2015 37.188.224.XXXS tou druhou částí bohužel souhlas.
S tou první - jediná automobilka, jejíž odchod by F1 bolestně pocítila, je Ferrari, resp. Fiat. Ferrari je ikona, prestiž, legenda a pro půlku (no, spíš víc) diváků je to synonymum F1. Ostatní automobilky buď budou nebo nebudou, svět se nezboří. Ony ty automobilky beztak platí (a to ještě ne kompletně) jenom vývoj něčeho, z čeho nikdo jinej, než ty automobilky, nemá žádnej profit a co by se v pohodě dalo nahradit něčím o řád levnějším.
-
-
-
-
-
-
Alfred
15:26 18.05.2015 78.41.168.XXXChápu autora článku co chtěl říct, ale srovnávat nejrychlejší kola závodů není ten nejšťastnější způsob argumentace. Ostatně zmiňuje kdeco, ale o pneu Pirelli se nezmíní ani okrajově i když ty mají na současné rychlosti možná lví podíl.
Co se týče počtu předjíždění tak statistika je neuprosná - stále se předjíždí víc, dokonce nadprůměrně víc než se předjíždělo v dobách s plynem na podlaze. Já vím DRS sem, DRS tam, ale i když odečtu podíl DRS na všech předjetích, který se pohybuje kolem 60%, tak je v tomto ohledu F1 na tom pořád lépe než v "rekordním" roce 2004 a nejen tehdy...
Statistický přehled vývoje počtu předjetí v závodě od cca 1980 do současnosti
[odkaz na stránku]-
mi88ki
16:50 18.05.2015 165.72.200.XXXZáleží co považuješ za předjetí? Jezdec, který spadnul za jiného jezdce, protože absolovoval zastávku o dvě kola dříve a který má čerstvější a o dvě sekundy rychlejší gumy a k tomu DRS. To není předjíždění ale objíždění vozů na jiné strategii.
Když se dostanou konkurence-schopné vozy s podobnou strategiíí za sebe, tak ani DRS nepomůže a je to snad ještě horší než to bývalo.-
Alfred
18:57 18.05.2015 78.41.168.XXXAle v éře dotankování se taky vozy s různou strategií objížděli...nemluvě o tom, že se v 80% objížděli rovnou přes boxy. Krom toho třeba Vettelovi a Raikkonenovi v posledních dvou závodech nepomhlo ani DRS a to se na sjeté pneu vymlouvat taky zrovna nemohli.-
mi88ki
09:25 19.05.2015 165.72.200.XXXNo jo, ale dříve nebylo v jiné stopě tolik žmolků jako dnes, takže dnes to v zatáčkách díky tomu bordelu okolo skoro nejde.
A hlavně, málokdo si uvědomuje, že předjíždění je nestandartní situace, když se z nějakého důvodu dostane rychlejší jezdec za pomalejšího. Jasně, jsou vozy co nemají stejnou výkonnost v kvalifikaci a v závodě, tak pak ano, ale všechno ostatní mohou být jen chyby jezdců a ty nevznikají, když kombinace vůz jezdec nejede na 100%. Ale jak říkají i mladíci v testech, že to zvládají i s prstem v nose, tak nevím jestli to je jízda na max.-
Alfred
09:45 19.05.2015 78.41.168.XXXChyby jezdců v současnosti vyniknou právě víc než kdykoliv jindy, samozřejmě s výjimkou toho, že díky výjezdovým zónámnejsou fatální. Kdyby tomu tak nebylo, tak nejsou takové rozdíly mezi jezdcii ve vnitrotýmvém srovnání. Žmolky byly problémem hlavně ze začátku, ale třeba loňské Maďarsko ukázalo že se dá předjíždět i na okruhu kde se tradičně předjíždí málo a dokonce i mimo zóny DRS.
S tím, že vůz už neklade na jezdce tak vysoké fyzické nároky souhlasím, ovšem co s tím? Ty by byly časem stejně nižší, protože technlogie jdou pořád kupředu a udržovat je na stejné výši pouhým zvyšovaním rychlosti a výkonu by bylo neudržitelné, protože by se na dráze jezdilo s vozy, které by se spíš uživily v závodech dragsterů než na okuzích. Možná F1 dosáhla během doby svůj strop, přes který nemůže, nebo nechce jít....přeci jenom to není sprint, kde by měl nutně pilot jezdit 80% tratě s plynem na podlaze. Je to to taky soutěž technologií a takovou snad byla vždy.-
mi88ki
10:17 20.05.2015 165.72.200.XXXJak mohou nyní vyniknout chyby, když i nováčci přiznávají, že řídit vůz GP2 je obtížnější ?
A kolikrát slyšíme v rádiu, můžeš jet na plno a kolikrát hlídej si pneumatiky ?
Jezdci v závodě nemohou jet naplno tedy na hraně možností vozu, protože by tak během pár kol zničili gumy. Z toho plyne, že jezdci jedou optimálně s ohledem na výdrž pneumatik a tím pádem nemusí resp. nesmí na to příliš tlačit.
-
-
-
-
-
Petr
16:53 18.05.2015 78.157.160.XXXPneumatiky na zpomalení rozhodně neměly "lví podíl." Vývoj nejrychlejších kol v závodech naopak stále poskytuje jedno z nejlepších srovnání vývoje rychlosti. Co lepšího než časy na kolo znáš?
Za růst časů mohl za to spíše zákaz tankování (teoreticky se nejrychlejší kola dají zajíždět až ke konci, jenže to na konci stintů už pneumatiky mají to nejlepší za sebou), změna aerodynamický pravidel zaměřených na pokles přítlaku, snížení výšky difuzoru (2011) a zákaz foukání, zvyšování povinné minimální hmotnosti, zavedení těžkého KERSu (2011), zúžení předních kol atd.
A jak vidíš, tak v tabulce máš i rok 2010, kdy byl jako výlučný dodavatel pneumatik Bridgestone.-
Alfred
18:33 18.05.2015 78.41.168.XXXTak jak jsou vozy rychlé po stránce čisté rychlosti ukáže nejlépe top speed - i když jsou ty letošní nižší než z r. 2004, tak jsou zase leckdy vyšší než s V8. Že nedokáží jezdci přenášet onu tak kýženou rychlost i do zatáček je snad pro závody plus - prohnat se zatáčkou jako po kolejích taky není zrovna umění( i když u toho zažije jezdec větší přetížení, tak zase nemusí tolik pracovat s vozem).
BTW lepší než čas na kolo je rozhodně celkový čas závodu v cíli z kterého lze vypočíst průměrný čas na kolo...ale i když bude mít větší výpovědní hodnotu, tak bude pořád malá, protože se neprojeví dalších x faktorů, z nichž nejvýznamnější jsou právě pneu - můžeš kolem toho psát diplomovky, ale tohle jaksi nemáš jak popřít. Nebo si pamatuješ závod ve kterém bylo možné na pirelkách zajet přímo v závodě alespoň jedno "kvallifikační" kolo, tedy kolo na hraně? Možná si takový pamatuješ, já taky, ovšem ne na pirellkách. Nepamatuji éru, kde by byli pneu v libovolné části závodu tak limitujícím prvkem jako posledních 5 let Pirelli. Netvrdím, že na rychlosti se neprojeví krom pneu nic dalšího, ale když ne lví, tak přinejmenším bude jejich podíl významný. -
anonym
19:07 18.05.2015 78.41.168.XXX"A jak vidíš, tak v tabulce máš i rok 2010, kdy byl jako výlučný dodavatel pneumatik Bridgestone."
No,to vidím a taky vidím, že po nepříliš drastických změnách pravidel a se stejným motorem se zmraženým vývojem byl vůz na stejném okruhu ale s Pirelli o vteřinu pomalejší a napřesrok hned o dvě....-
Jarda
07:55 19.05.2015 109.81.245.XXXSice se neumíš podepsat, ale nevadí.. Nejen špatně vidíš, když ti to psali výše, ale evidentně o změnách pro rok 2011 toho moc nevíš. Pokud ti zákaz dvojitých difuzorů, jejich zmenšení, zákaz mnoha menších aerodynamikcých prvků (paprsky kol, flexibilní přední část podlahy atd), zákaz foukání a zákaz extrémního mapování nepřijdou jako velké změny, pak ti není moc pomoci. Pneumatiky na to měly skoro žádný vliv.-
Alfred
09:22 19.05.2015 78.41.168.XXXV roce 2010 byly dvojité difuzory již zakázány, podlaha nemohla být flexibilní nikdy, mapy byly omezeny až v Silverstone 2011, tedy po Barceloně jež je v tabulce a foukání difuzozorů jako takové bylo zakázáno až pro 2012...hlavně že ty umíš číst a podepsat se, to je hlavní. Názor jezdců, kteří se na pneumatiky stěžují pátým rokem není vůbec, ale vůbec relevantní....-
Jarda
09:40 19.05.2015 109.81.245.XXXPíšeš hlouposti, tím nikoho nezmateš - přechod na Pirelli neměl na časy skoro žádný vliv. Přečti si komentáře zasvěcených z té doby - to má rozhodně větší váhu než plky na fóru od někoho, kdo ani neví, jak se vyvíjela pravidla.
Od roku 2011 byla snížena maximální výška difuzoru ze 175 na 125 milimetrů a dvojité difuzory - v roce 2010 se s dvojitými difuzory stále jezdilo, viz [odkaz na stránku] [odkaz na stránku] [odkaz na stránku] [odkaz na stránku] [odkaz na stránku] [odkaz na stránku] To udělalo největší rozdíl, spolu s dalším osekáním aerodynamiky, ne gumy - to je absolutní nesmysl.
Ty nechápeš, co se změnilo: nebyla to špičková výkonnost pneumatiky, ty se pouze rychleji opotřebovávají a mají vyšší degradaci, což je rozdíl. Jedno kolo jezdí stejně rychle jako s Bridgestone předtím, jen jich nedají tolik rychlých za sebou.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek