DISKUZE K ČLÁNKU Navrhované změny v pravidlech: Je F1 příliš pomalá?

Vrcholná disciplína motorsportu - Formule 1 - je v poslední době kritizována kvůli tomu, že je příliš pomalá a jízda s jejími monoposty moc jednoduchá. Podíváme se na to, jak se v poslední době vyvíjely časy, a na některé závěry Strategické skupiny F1, které ji mají pomoci zrychlit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Navrhované změny v pravidlech: Je F1 příliš pomalá?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 20.05.2015 10:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 17 lidí) 18.05.2015 16:53
Pneumatiky na zpomalení rozhodně neměly "… »
» mi88ki (Hlasovalo 8 lidí) 18.05.2015 16:50
Záleží co považuješ za předjetí? Jezdec, který… »
» skejpa (Hlasovalo 6 lidí) 18.05.2015 11:14
Přítlak Já teda nevím jak Vám ale mě nejde ani… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Můj návrh Po jednom bláznivém závodě v Montrealu se "chytré hlavy" rozhodli, že hodně zastávek udělá závod více nepředvídatelným. Tuto situaci se snažili navodit tím, že dají týmům k dispozici gumy co moc nevydrží a tím bude zaručen závod plný zastávek a bude tak dostečně zmatený.
    A jaký je výsledek? Nejezdí se už zase stejně většina závodů na dvě zastávky akorát podstatně pomaleji než už tak nízkém kvalifikačním tempu ?

    Proto bych navrhl poměrně jednoduché řešení, zavedení jednotných nádrží na max. 25 kg paliva a tím by byly snad konečně zaručeny alespoň tři zastávky v boxech ale nechal bych na týmech kolikrát budou tankovat. Žádné nesmyslné kontroly spotřeby či průtoku. Nevystačíš s benálem, tak budeš muset zajet vícekrát do boxu než soupeř. Což svým způsobem samoregulačně zamezí jezdit na nějaké extra velké spotřeby, neboť pochybuji, že strategie pěti a více zastávek by mohli být úspěšné.

    Gumy by mohly být opět trvanlivé a mohla by se i otevřít konkurence.
    Jezdci by pak jezdili i v závodech naplno, téměř v kvalifikačních rychlostech, vzhledem k podobné váze vozu a bez zbytečného a nesmyslného šetření netrvanlivých gum, pěkně naplno, co to dá. Žádné žmolky mimo optimální stopu, protože nikdo nebude vyrábět umýslně gumy co nic nevydrží.


    + 3 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Huhukoktejl

    193.228.234.XXX
    Hmm Tolik peněz to stojí a ve výsledku je kvalifikační čas jen o 4,5 s rychlejší než GP2, která toho dosáhne za zlomek ceny... To je fakt smutné... A to se bavím o nejrychlejším Mercedesu... chjo...

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    ........ Zaujímavé je, že o skoro rovnako rýchlu GP2 sa sponzorské, jazdecké a konštruktérske špičky takmer nezaujímajú. V tom to asi nie je. 50 ročné auto z Indianopolis s motorom Ofenhauser by bolo možno rýchlejšie, ale nikoho by to nezaujímalo.

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.237.XXX
      "...o skoro rovnako rýchlu GP2 sa... takmer nezaujímajú."

      To proto, že nemá logo F1. Jméno a pretiž série prodává.
      Kdyby F1 jezdila s technikou vycházející z GP2, akorát ve správných bodech uvolněnou do té míry, aby byla o těch 5-10s rychlejší, sponzorům by bylo jedno že to není tak moc hitech -hlavně že je to nejrychlejší a show s největším leskem- a konstruktéři s piloty by šli za penězmi a prestiží vrcholné kategorie.

      F1 nemusí mít techniku jak UFO na to, aby byla nejrychlejší a aby fungovala jako série.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • wrt

        88.80.244.XXX
        Diváci sú vyspelí, na takú kráľovskú disciplínu by sa vytento. Automobilky by neinvestovali do kategórie, ktorá má zaostalejšiu technológiu ako je ich sériová produkcia. F1 bola vždy UFO v technike aj športe. Okrem mizerných gúm Pirelli.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.237.XXX
          No tak nechť jdou automobilky ke všem čertům. Stejně je to nesmysl, vymýšlet pravidla na míru automobilkám, který si to nakonec mohou rozmyslet. Díky tomu máme dneska motory s výrobní cenou milión euro za pár, ovšem zákazníci platí automobilkám 30 mil. euro za 4 páry. S takovým přínosem ať se automobilky klidně seberou a jdou do háje.
          Je potřeba napsat pravidla zabezpečující dostatečnou rychlost aut a automobilky -jako vždycky v historii- buď přijdou, nebo ne. Jejich věc.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • wrt

            88.80.244.XXX
            Automobilky platia a kto platí má pravdu.

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              37.188.224.XXX
              S tou druhou částí bohužel souhlas.
              S tou první - jediná automobilka, jejíž odchod by F1 bolestně pocítila, je Ferrari, resp. Fiat. Ferrari je ikona, prestiž, legenda a pro půlku (no, spíš víc) diváků je to synonymum F1. Ostatní automobilky buď budou nebo nebudou, svět se nezboří. Ony ty automobilky beztak platí (a to ještě ne kompletně) jenom vývoj něčeho, z čeho nikdo jinej, než ty automobilky, nemá žádnej profit a co by se v pohodě dalo nahradit něčím o řád levnějším.

              + 1 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Alfred

    78.41.168.XXX
    Chápu autora článku co chtěl říct, ale srovnávat nejrychlejší kola závodů není ten nejšťastnější způsob argumentace. Ostatně zmiňuje kdeco, ale o pneu Pirelli se nezmíní ani okrajově i když ty mají na současné rychlosti možná lví podíl.

    Co se týče počtu předjíždění tak statistika je neuprosná - stále se předjíždí víc, dokonce nadprůměrně víc než se předjíždělo v dobách s plynem na podlaze. Já vím DRS sem, DRS tam, ale i když odečtu podíl DRS na všech předjetích, který se pohybuje kolem 60%, tak je v tomto ohledu F1 na tom pořád lépe než v "rekordním" roce 2004 a nejen tehdy...
    Statistický přehled vývoje počtu předjetí v závodě od cca 1980 do současnosti
    [odkaz na stránku]

    + 6 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Záleží co považuješ za předjetí? Jezdec, který spadnul za jiného jezdce, protože absolovoval zastávku o dvě kola dříve a který má čerstvější a o dvě sekundy rychlejší gumy a k tomu DRS. To není předjíždění ale objíždění vozů na jiné strategii.
      Když se dostanou konkurence-schopné vozy s podobnou strategiíí za sebe, tak ani DRS nepomůže a je to snad ještě horší než to bývalo.

      + 8 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Alfred

        78.41.168.XXX
        Ale v éře dotankování se taky vozy s různou strategií objížděli...nemluvě o tom, že se v 80% objížděli rovnou přes boxy. Krom toho třeba Vettelovi a Raikkonenovi v posledních dvou závodech nepomhlo ani DRS a to se na sjeté pneu vymlouvat taky zrovna nemohli.

        + 3 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          No jo, ale dříve nebylo v jiné stopě tolik žmolků jako dnes, takže dnes to v zatáčkách díky tomu bordelu okolo skoro nejde.
          A hlavně, málokdo si uvědomuje, že předjíždění je nestandartní situace, když se z nějakého důvodu dostane rychlejší jezdec za pomalejšího. Jasně, jsou vozy co nemají stejnou výkonnost v kvalifikaci a v závodě, tak pak ano, ale všechno ostatní mohou být jen chyby jezdců a ty nevznikají, když kombinace vůz jezdec nejede na 100%. Ale jak říkají i mladíci v testech, že to zvládají i s prstem v nose, tak nevím jestli to je jízda na max.

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            78.41.168.XXX
            Chyby jezdců v současnosti vyniknou právě víc než kdykoliv jindy, samozřejmě s výjimkou toho, že díky výjezdovým zónámnejsou fatální. Kdyby tomu tak nebylo, tak nejsou takové rozdíly mezi jezdcii ve vnitrotýmvém srovnání. Žmolky byly problémem hlavně ze začátku, ale třeba loňské Maďarsko ukázalo že se dá předjíždět i na okruhu kde se tradičně předjíždí málo a dokonce i mimo zóny DRS.
            S tím, že vůz už neklade na jezdce tak vysoké fyzické nároky souhlasím, ovšem co s tím? Ty by byly časem stejně nižší, protože technlogie jdou pořád kupředu a udržovat je na stejné výši pouhým zvyšovaním rychlosti a výkonu by bylo neudržitelné, protože by se na dráze jezdilo s vozy, které by se spíš uživily v závodech dragsterů než na okuzích. Možná F1 dosáhla během doby svůj strop, přes který nemůže, nebo nechce jít....přeci jenom to není sprint, kde by měl nutně pilot jezdit 80% tratě s plynem na podlaze. Je to to taky soutěž technologií a takovou snad byla vždy.

            + 5 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • mi88ki

              mi88ki

              165.72.200.XXX
              Jak mohou nyní vyniknout chyby, když i nováčci přiznávají, že řídit vůz GP2 je obtížnější ?
              A kolikrát slyšíme v rádiu, můžeš jet na plno a kolikrát hlídej si pneumatiky ?
              Jezdci v závodě nemohou jet naplno tedy na hraně možností vozu, protože by tak během pár kol zničili gumy. Z toho plyne, že jezdci jedou optimálně s ohledem na výdrž pneumatik a tím pádem nemusí resp. nesmí na to příliš tlačit.

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Pneumatiky na zpomalení rozhodně neměly "lví podíl." Vývoj nejrychlejších kol v závodech naopak stále poskytuje jedno z nejlepších srovnání vývoje rychlosti. Co lepšího než časy na kolo znáš?

      Za růst časů mohl za to spíše zákaz tankování (teoreticky se nejrychlejší kola dají zajíždět až ke konci, jenže to na konci stintů už pneumatiky mají to nejlepší za sebou), změna aerodynamický pravidel zaměřených na pokles přítlaku, snížení výšky difuzoru (2011) a zákaz foukání, zvyšování povinné minimální hmotnosti, zavedení těžkého KERSu (2011), zúžení předních kol atd.

      A jak vidíš, tak v tabulce máš i rok 2010, kdy byl jako výlučný dodavatel pneumatik Bridgestone.

      + 17 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Alfred

        78.41.168.XXX
        Tak jak jsou vozy rychlé po stránce čisté rychlosti ukáže nejlépe top speed - i když jsou ty letošní nižší než z r. 2004, tak jsou zase leckdy vyšší než s V8. Že nedokáží jezdci přenášet onu tak kýženou rychlost i do zatáček je snad pro závody plus - prohnat se zatáčkou jako po kolejích taky není zrovna umění( i když u toho zažije jezdec větší přetížení, tak zase nemusí tolik pracovat s vozem).
        BTW lepší než čas na kolo je rozhodně celkový čas závodu v cíli z kterého lze vypočíst průměrný čas na kolo...ale i když bude mít větší výpovědní hodnotu, tak bude pořád malá, protože se neprojeví dalších x faktorů, z nichž nejvýznamnější jsou právě pneu - můžeš kolem toho psát diplomovky, ale tohle jaksi nemáš jak popřít. Nebo si pamatuješ závod ve kterém bylo možné na pirelkách zajet přímo v závodě alespoň jedno "kvallifikační" kolo, tedy kolo na hraně? Možná si takový pamatuješ, já taky, ovšem ne na pirellkách. Nepamatuji éru, kde by byli pneu v libovolné části závodu tak limitujícím prvkem jako posledních 5 let Pirelli. Netvrdím, že na rychlosti se neprojeví krom pneu nic dalšího, ale když ne lví, tak přinejmenším bude jejich podíl významný.

        + 3 / − 16

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        78.41.168.XXX
        "A jak vidíš, tak v tabulce máš i rok 2010, kdy byl jako výlučný dodavatel pneumatik Bridgestone."

        No,to vidím a taky vidím, že po nepříliš drastických změnách pravidel a se stejným motorem se zmraženým vývojem byl vůz na stejném okruhu ale s Pirelli o vteřinu pomalejší a napřesrok hned o dvě....

        + 3 / − 15

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jarda

          109.81.245.XXX
          Sice se neumíš podepsat, ale nevadí.. Nejen špatně vidíš, když ti to psali výše, ale evidentně o změnách pro rok 2011 toho moc nevíš. Pokud ti zákaz dvojitých difuzorů, jejich zmenšení, zákaz mnoha menších aerodynamikcých prvků (paprsky kol, flexibilní přední část podlahy atd), zákaz foukání a zákaz extrémního mapování nepřijdou jako velké změny, pak ti není moc pomoci. Pneumatiky na to měly skoro žádný vliv. 02

          + 13 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            78.41.168.XXX
            V roce 2010 byly dvojité difuzory již zakázány, podlaha nemohla být flexibilní nikdy, mapy byly omezeny až v Silverstone 2011, tedy po Barceloně jež je v tabulce a foukání difuzozorů jako takové bylo zakázáno až pro 2012...hlavně že ty umíš číst a podepsat se, to je hlavní. Názor jezdců, kteří se na pneumatiky stěžují pátým rokem není vůbec, ale vůbec relevantní....

            + 3 / − 11

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jarda

              109.81.245.XXX
              Píšeš hlouposti, tím nikoho nezmateš - přechod na Pirelli neměl na časy skoro žádný vliv. Přečti si komentáře zasvěcených z té doby - to má rozhodně větší váhu než plky na fóru od někoho, kdo ani neví, jak se vyvíjela pravidla.

              Od roku 2011 byla snížena maximální výška difuzoru ze 175 na 125 milimetrů a dvojité difuzory - v roce 2010 se s dvojitými difuzory stále jezdilo, viz [odkaz na stránku] [odkaz na stránku] [odkaz na stránku] [odkaz na stránku] [odkaz na stránku] [odkaz na stránku] To udělalo největší rozdíl, spolu s dalším osekáním aerodynamiky, ne gumy - to je absolutní nesmysl.
              Ty nechápeš, co se změnilo: nebyla to špičková výkonnost pneumatiky, ty se pouze rychleji opotřebovávají a mají vyšší degradaci, což je rozdíl. Jedno kolo jezdí stejně rychle jako s Bridgestone předtím, jen jich nedají tolik rychlých za sebou.

              + 10 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama