mi88ki
16:35 18.05.2015 165.72.200.XXXUdělal bych takový malý rozbor.
Dnes, při zákazu tankování je každá zastávka navíc velmi nevýhodná, protože ten kdo zvolí více zastávek, tak musí najet cca. 25 sekundovou ztrátu oproti vozům, které mají v daný moment stejnou váhu. Dřívější zastávka sama sebou nese i ztrátu v provozu, protože po přezutí se pravděpodobně dostanete za pomalejší vozy, které pojedou do boxu později. To všechno nutí jezdce maximálně šetřit pneumatik, aby maximálně využil její životnosti. Výhoda zastávek je jen a pouze v lepším stavu pneumatik po určitou dobu.
Např. při porovnání dvou a tří zastávkové strategii při 60-ti kolovém závodu, znamená, že jedete do boxu průměrně každých 15 kol (3xpit) oproti 20 (2xpit) kolům.
To znamená, že máte výhodu od 16. do 20. kola v čerstvých proti ojetým gumám. Jenže tady nejspíš spadnete za pomalejší vozy a výhodu nezúročíte, protože vás budou tyto vozy zdržovat. Aby jste jim ujeli na tolik, aby vás pomalejší vozy nezdržovali po zastávce brání jeden fakt, že máte i při agresivnější strategii neustále stejnou váhu vozu.
Ale zpět, od 20. kola se výhoda čerstvějších gum obrací na deset kol pro ty dvojzastávkové strategii. Obě strategie mají v této části závody za sebou jednu zastávku, a to trvá až do třicátého kola, kde se po zastávce opět výhoda čerstvějších gum otočí. Ale do té doby musíte najet náskok min. 25 sekund, aby jste se dostali před vozy na starších gumách. To se vám nejspíš při podobné výkonnosti aut nepodaří, protože jste měli výhodu čertvějších gum jen pět kol(16-20), zatímco další deset kol(21-30) jste jeli na starších gumách.
A takhle podobně bychom mohli počítat až do konce závodu.
Z toho celého plyne, že při zakázaném tankování je každá zastávka oproti konkurenci strašně nevýhodná, což nutí jezdit maximálně šetrně s jediným clem, vydržet na gumách strategii s nižším počtem zastávek, poukd to životnost gum dovolí.
Jedině, kdy se vyplatí více zastávek, když to někdo přežene a odejdou mu gumy natolik, že na konci stintů budou ztrácet třeba tři i více sekund na kolo. Ale to se většina týmů otestuje a pohlídá, takže moc spoléhat se na to nedá. Jasně, když je někdo dominantní, tak vyhraje při obou strategiích pokud neudělá takovou botu jako v Malajsii a kde se konkurence držela lépe než se předpokládalo.
A teď ten rozdíl při povoleném tankování. Co se týče gum tak tam se nic nemění, i když lehčí vozy mají o něco nižší opotřebení, což také v souhrnu dá nějakou desetinku na kolo. Ale důležité je, že při více zastávkách jede tento vůz průměrně s průměrně s cca o 9 kg lehčím vozem. Těch 9 kg se v průměru...