DISKUZE K ČLÁNKU Webber: F1 by měla být o 15 sekund na kolo rychlejší než cokoliv jiného

Bývalý pilot Formule 1, Mark Webber, hovoří o tom, co mu v současné vrcholné disciplíně motorsportu schází a v čem by měla být lepší.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Webber: F1 by měla být o 15 sekund na kolo rychlejší než cokoliv jiného

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 29.04.2015 17:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 29 lidí) 28.04.2015 09:36
Já zase nesouhlasím s tím couraním vozů po… »
» Pepan (Hlasovalo 21 lidí) 28.04.2015 08:41
Do jisté míry má pravdu. F1 je královna… »
» mi88ki (Hlasovalo 20 lidí) 28.04.2015 10:39
Teď jsem se podíval na výsledky Bahrainu 2004… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • uzivatel000397

            uzivatel000397

            90.178.29.XXX
            Už jsme o tom diskutovali pod jiným článkem, bohužel informace které dostáváme, jsou většinou neúplné, když se píše o dluhu, mělo by se psát i celkovém hospodaření včetně předchozích let. Nejde ovšem jen o Williams ale i o statní týmy. Některé již zkrachovaly a jiné se v dluzích trvale potácí.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              To nemá cenu rozebírat. Vzít to na vědomí a jít dál. Jak jsi správně napsal, stejně nemáme dost informací, abychom věděli, zda je na pokraji krachu a nebo je to promyšlená investice.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Huhukoktejl

          193.228.234.XXX
          Ano, souhlasím s tebou. Díval jsem se na Indycar, stihnul jsme posledních třicet minut a líbilo se mi to, bylo to dramatické, i komentář byl fajn :-)

          Ale taky jsme viděl první závod Indycar letos a to naopak byla absolutní tragédie. Start, ulomený kousek aerokitu, safety car, restart, tři kola, ulomený kousek aerokitu, safety car ....a tak celý závod. Vůbec mne to nebavilo.

          Jen doplním, že druhý a třetí závod jsem neviděl.

          A taky moc nesdílím nadšení z vizuálu těch aut, přijde mi to děsný a s F1 se to nedá srovnat. Ale to je čistě můj osobní názor.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000397

            uzivatel000397

            90.178.29.XXX
            He, když se podívám na F1, tak mi přijdou také jako obrovité sekačky na trávu křížené s předválečným dvouplošníkem. 18

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Dobře jsi to shrnul. Průšvih současné F1 je, že se nachází v područí Ecclestonea. On z ní vytvořil obchodní "sortiment" a potřebuje s formulí 1 obchodovat. Je mu úplně jedno, zda je taková, či maková. Najde se tu spousta diskutérů, kteří mi tento názor budou vymlouvat a uvádět jako důkazy Bernieho kritický postoj k některým současným "vymoženostem" či pravidlům. Přesto si za svým názorem stojím. Protože i Bernie je nakloněn ke změnám F1 podle toho, zda mu přibývá, či ubývá sledovanost a tím i prachy. Můj názor je, že od dob, kdy Ecclestone začal budovat "novou F1", počala také F1 jít do .... , respektive nabývat na své sterilitě. Výsledek je to, co máme dnes.
      Na druhou stranu si nepamatuji dobu, kdy byla F1 o 15 sec/kolo rychlejší, než její konkurence. (Ale možná mi to jenom uteklo, nebo jsem to vytěsnil z paměti). I v 70. letech se jezdily tzv. nemistrovské závody, kam byly připouštěni piloti i vozy z F2, nebo F5000 a rozhodně po šesti kolech nebyli předjížděni o celé kolo. Tak že ani v této době minimálních omezení, takový náskok, o jakém mluví Webber, F1 neměla.

      + 10 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Mluvil jsme se známým, který byl v minulém tisíciletí na efjedničkách v Rakousku. Odnesl si nezapomenutelný dojem mrňavých autíček, která jezdila mnohem rychleji než cokoliv, co do té doby viděl. A že těch závodů viděl na vlastní oči hromadu. Webber má pravdu. Pokud je nějaká série pomaljší třeba jenom o pět sekund, divák nic nepozná. Proto hovoří o těch 15 sekundách. To j rozdíl,, který i netrénované oko pozná.. A když se někdy dívám na doprovodné série F2 a další, je to leckdy mnohem zajímavější než ty efjedničky, přitom ta auta nestojí zdaleka takové peníze. A když se vrátím k Berniemu. Ta doba, kdy měl vlastní formulový tým, je dávno pryč a v něm už není ani kousek sportovního ducha. Jenom touha po byznysu a moci. Aby on mohl vládnout a jeho dcery si mohly nakupovat do vil další zlaté vany. O nic jiného mu nejde. A pokud bude mít dost peněz, nějací diváci jsou mu ukradení.

        + 8 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.225.XXX
        O 15s asi ne. Ale podle mne má Mark na mysli období, kdy v F1 sám začínal, takže přelom století. Tehdy byly F1 zhruba o 10s (podle okruhu) rychlejší než F3000 a na tak krátkým okruhu, jak je Montreal (žádný jiný okruh neměly společný, alespoň si na nic nevzpomínám), se to k těm 10s blížilo i ve srovnání s CART.

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Jelikož, tak jako téměř vždy, nemám v čem vám dvěma oponovat, neb to vidím hodně podobně, zareaguji na oba (Pepana i rocka).
          Pokud budeme srovnávat investované peníze a "výkon" či "show", které za ně vidíme, pak se mi jeví F1, jako nejvíce břídilský podnik žijící a těžící z tradice, na které Betnie Ecclestone neměl zdaleka tolik zásluhy, kolik zisku mu vygenerovala. Nechci aby to znělo, jako závist měnící se v nenávist k jednomu zbohatlíkovi. Závistivý člověk opravdu nejsem. Ale zastávám názor, že když se ještě F1 nejezdila kvůli ziskům peněz, poskytovala mnohem více zábavy, napětí i onoho "show". Možná je to jen čirá nostalgie a skutečnost je jiná. Neumím to nezaujatě posoudit. Jsem i dalek odsuzovat pouze Bernieho za sterilitu F1, do které se dostaa. Možná, že až BE nebude v F1 nikterak zainteresován, formule zcela zanikne, nebo nastane její konjunktůra. Kdo ví? Ale neřekl bych, že mu jsou diváci ukradení. Ukradené mu jsou názory diváků.
          K rozdílům rychlosti. Asi ano, Mark to nejspíše zveličil z důvodů které jsi popsal. A také vím, že na přelomu milénia patřila F1 k nejrychlejším z celé své historie. Čili nejspíše mohla být v tomto období nejvzdálenější ke konkurenčním sériím. I když to nemusí obecně platit. I těch 10 sec. je docela slušný rozdíl, kterého by si diváci museli všimnout během víkendu. Kdyby koukali např. na GP2 a pak na F1.11
          Kdysi jsem porovnával rozdíly na kolo ze 70.let a nejrychlejší ročník 2004. Docela zajimavé srovnání. Ani jsem nečekal, že ty rozdíly nebudou až tak veliké.Mnohdy a mnohde by těch 15 sec. stačilo., mnohde to bylo ještě méně. Ale nejde srovnávat okruhy na kterých byly časy zajety, byť se jednalo o "stejné" GP.

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama