DISKUZE K ČLÁNKU Vysvětlení Alonsovy nehody: Fakta, podezření a spekulace

Po nehodě Fernanda Alonsa při testech v Barceloně se objevila celá řada spekulací a někteří McLaren obviňují z mlžení a nezodpovězených otázek. Co o celém incidentu víme a co naopak ne?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vysvětlení Alonsovy nehody: Fakta, podezření a spekulace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 06.03.2015 07:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 37 lidí) 05.03.2015 11:40
To vysvětlení důsledků nehody se mi zdá logické..… »
» tom11 (Hlasovalo 23 lidí) 05.03.2015 11:12
no to snad ne........ že by božský a neomylný… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 20 lidí) 05.03.2015 12:31
fakta a stejně se najde hromada dem*ntů, kteří… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.96.XXX
OK. Já každé vyjádření kohokoliv "hodnotím" buď svými znalostmi a když znalosti chybí, tak z logické stránky věci. První vyjádření kompetentních z McL u mne zanechalo dojem, že "za vše může vítr". Tak jsem využil příležitosti a nadhodil tohle téma. O absolutním přítlaku a vyvážení něco vím, ale nedokážu posoudit, co je v daném případě "rozhodující". Prostě se mi jenom zdálo, že se dává větru příliš velký význam v posuzování příčin a přitom se tvrdí, že jinak bylo všechno vpořádku.03 Obdoba tvrzení: Alonso je vpořádku a přitom ho zakrývali plachtou a odváželi vrtulníkem do špitálu, kde zůstal delší dobu, než obvyklou (pro toto prohlášení) a nenastoupil ani do dalších testů, ani do prvního závodu. Jednoduše mi to nekoresponduje s tím, co se říká a s tím, co se děje.
Vím, že srovnání osobáku a F1 je hodně ujeté. Také jsem neměl na mysli rychlost 215km/h, ale cca 150Km/h o které mluvil Vettel a následně bylo kalkulováno se 135km/h. Ale poryvy jsem v těchto rychlostech zažil a nebylo to nic příjemného, ale také nic nezvladatelného. Na druhou stranu na dálnici nejsou tak prudké zatáčky...18
Každopádně ještě jednou díky za článek i za objasnění detailů.01

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Přesně tohle jsem měl na mysli. Jestliže vítr "podfoukne" dostatečnou rychlostí a jiným směrem formuli, musí to narušit podtlak a tím i přítlak.03

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
OK asi jsem si to špatně vyložil.Prostě mi to přišlo jako hodně vzdálené srovnávat Schumiho nehodu s Ondrou.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

37.188.129.XXX
Zkouseli jste nekdo simulator narazu UAMK pri 12 km/h a ted to vynasobte 11x. Dejte si to 2x za sebou v par sekundach. Ja myslim ze narok na otres mozku je na miste a i strasak v podobe Bianchiho nehody dela sve. Jak u lekaru tak pilotu. Ps: Co je divneho na jezdecke chybe pri hledani limitu a silnem vetru o kterem se mkuvi?

+ 13 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

194.228.20.XXX
Mám ještě jiný návrh.Pro každého místního přispěvatele,který napíše totální kokotinu (i když je patrně v právu,protože je to úplný blbec) automatický distanc v diskuzi na následující závod.Žádné technické opatření nezabrání tomu,aby i úplní bezmozci zde mohli klást své šrapnely...........

+ 7 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

85.70.167.XXX
Mám jiný návrh: Pro pilota, který zaviní nehodu (i svoji vlastní) automatický distanc na následující závod. Žádné technické opatření nezabrání tomu, aby pilot nepřekročil meze auta, dráhy, nebo svoje vlastní.

+ 3 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

85.70.167.XXX
Jasně, pan dokonalý, nejlepší, nejzkušenější (další tituly si doplňte) nemůže, za žádných okolností, udělat chybu. V případě, že by přece jen udělal chybu, pak platí předchozí vyjádřední v plném rozsahu. Už mě s těmi konspiracemi nebavíte.

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
U aerodynamiky nejde jen o přítlak, ale i o vyvážení (aerodynamické). Pokud najednou foukne z boku, ten absolutní nemusí poklesnout, ale naruší to vyvážení. U tak rychlé zatáčky je to aerodynamické důležitější než mechanické. Tím chi jen říct, že k "chvilkové ztrátě přítlaku" dojít nemuselo.

Osobák s formulí nesrovnávej - v prvním případě je odpor nízký, v F1 hodně vysoký. Když ve vysoké rychlosti pustí plyn, je to jako když ty v osobáku dupneš prudce na brzdu. Také jsi nemusel mít problém při konstantním bočním větru, ale při náhlém, prudkém poryvu bys ho mohl mít i v osobáku při 215 km/h velký.

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

NrteP

62.245.99.XXX
Píšu - vliv dalších okolností - t.j. ten šutr, místo a směr nárazu, neupravený terén, vliv nečekaného, neviděná překážka atd. Chtěl jsem jenom říct, že ryhlost sice hraje roli, ale nemusí bát v daný okamžik rozhodující.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Severin

109.230.52.XXX
Drobná spekulace, ale třeba na tom něco je. Přítlak je vytvářen rozdílným prouděnim vzduchu pod a nad autem. Pod autem ho chceš mít méně, aby tam byl podtlak a auto se "přisálo" k vozovce. Když ti tam ale foukne vítr další vzduch, je po podtlaku a tím ztratíš přítlak.

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Porovnáváš neporovnatelné. Nevím nic o tom, že by Ondra Bank upadl hlavou na skálu. Ty ano? Dej odkaz. Schumi jel mimo sjezdovku a odskákal to. A o jeho rychlosti můžeme jen spekulovat.
Do takovýchto nesmyslných srovnání bych se vůbec nepouštěl. Je jasné, že když dva dělají totéž, není to totéž. Ale ...
Petrovi patří dík za velmi podrobnou a logickou analýzu nehody. A jsem přesvědčen, že kdyby se v takovémto duchu vyjadřovali kompetentní lidé (především z McLarenu), ubylo by spekulací na minimum.
Ještě by mne zajímal vliv větru na Alonsovu nehodu. Pokud bych připustil teorii, že ho to odfouklo, pak bych předpokládal pokles, nebo chvilkovou ztrátu přítlaku. Což tým vylučuje. Jak může silnější vítr odfouknout auto ze silneice, které je doslova "přisáté" k vozovce?Párkrát jsem jel osobákem po dálnici za mnohem většího větru (vítr lámal větve stromů) a neměl jsem větších obtíží auto na silnici udržet v rychlosti cca obdobné jakou jel Alonso.

+ 5 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

majod

185.26.182.XXX
alonso nebude zavodit je dost inteligentny a zistil ze ta plecka nejde tak necha jazdit trolov a potom sa uvidi

+ 2 / − 17

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Tomur

Tomur

188.175.122.XXX
Píšeš tady nesmysly. Formule 1 z principu nikdy nebude bezpečná, ani kdyby 100 metrů od trati nic nebylo. Navíc, myslím, že pro bezpečnost se toho dělá dost. A taky nechápu tvůj příspěvek z 15:20, který redakce (zaplať panbůh) smazala.

+ 14 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

NrteP

193.86.88.XXX
Jsou případy z jiných sportů. Jak dopadl např. takový Erik Lindros. Nebo porovnání rychlosti a následku při pádu na lyžích Ondřeje Banka a Michaela Schumachera. Prostě vliv dalších okolností, které hrají rozhodující úlohu. To potom nazýváme štěstím a smůlou. Bohužel je to tak.

+ 10 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Gansus

94.138.104.XXX
Když vůz nepohltil náraz a nepohltila ho ani bezp. bariéra, je něco špatně. Co dělá FIA, že vypustila nebezpečný zmetek na trať z nebezpečnou bezp. bariérou?

+ 2 / − 14

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Gansus

94.138.104.XXX
Jak to bylo s Karkulkou, babičkou, která měla uši jako vlk a myslivcem, se dnes už těžko vyšetří. Pohádka o Alfonzovi je zajímavější a má hned několik řešení. Koukal jsem na Star Trek a v jednom z dílů se Piccard choval stejně jako Alfonzo a vysvětlilo se to srážkou času a antičasu. Chtělo by to, aby všichni tři Alfonzové v různých časových dimenzích nabourali znovu do bezp. bariéry a bude zase vše OK.

+ 7 / − 14

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
achmed-cz

achmed-cz

212.24.138.XXX
protože vyšetřená po nehodě jsou povinná.

+ 8 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Mno

109.81.245.XXX
Ztratil kontrolu ve 215 a narazil ve 135km/h, to je rozdíl - ale logický. 75 kg je při tak malé rychlosti dost, si to zkus - nejde o žádné přibržďování, ale o intenzivní brzdění (jako do zatáčky č. 4). Tobě se to nezdá, tak si to ještě jednou přečti, proč z toho Alonso tak jednoduše nevyvázl. Navíc jak píše doktor, tak není souvislost s velikosti nárazu a následkem. Raději dám na odborníky než na plky a pohádky v diskusi.

+ 8 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

...

193.165.74.XXX
Myslíš taky BBC, někde píšou, že ztratil kontrolu ve 215 někde ve 135km/h a to je sakra rozdíl.
Dokud nebudou zveřejněna relevantní data jsou to všechno spekulace...
Brzdná síla 75kg to moc není, to neodpovídá intenzivnímu brzdění, spíš přibrždodování.
Mě osobně se to nezdá, jezdci vylezli z aut po daleko větších nárazech

+ 1 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

109.81.245.XXX
a ještě tu o Karkulce

+ 19 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama