DISKUZE K ČLÁNKU Vysvětlení Alonsovy nehody: Fakta, podezření a spekulace
Po nehodě Fernanda Alonsa při testech v Barceloně se objevila celá řada spekulací a někteří McLaren obviňují z mlžení a nezodpovězených otázek. Co o celém incidentu víme a co naopak ne?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vysvětlení Alonsovy nehody: Fakta, podezření a spekulace
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000635
(Hlasovalo 20 lidí)
05.03.2015 12:31
fakta a stejně se najde hromada dem*ntů, kteří… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
odin
07:06 06.03.2015 77.240.96.XXX
OK. Já každé vyjádření kohokoliv "hodnotím" buď svými znalostmi a když znalosti chybí, tak z logické stránky věci. První vyjádření kompetentních z McL u mne zanechalo dojem, že "za vše může vítr". Tak jsem využil příležitosti a nadhodil tohle téma. O absolutním přítlaku a vyvážení něco vím, ale nedokážu posoudit, co je v daném případě "rozhodující". Prostě se mi jenom zdálo, že se dává větru příliš velký význam v posuzování příčin a přitom se tvrdí, že jinak bylo všechno vpořádku. Obdoba tvrzení: Alonso je vpořádku a přitom ho zakrývali plachtou a odváželi vrtulníkem do špitálu, kde zůstal delší dobu, než obvyklou (pro toto prohlášení) a nenastoupil ani do dalších testů, ani do prvního závodu. Jednoduše mi to nekoresponduje s tím, co se říká a s tím, co se děje.
Vím, že srovnání osobáku a F1 je hodně ujeté. Také jsem neměl na mysli rychlost 215km/h, ale cca 150Km/h o které mluvil Vettel a následně bylo kalkulováno se 135km/h. Ale poryvy jsem v těchto rychlostech zažil a nebylo to nic příjemného, ale také nic nezvladatelného. Na druhou stranu na dálnici nejsou tak prudké zatáčky...
Každopádně ještě jednou díky za článek i za objasnění detailů.
Vím, že srovnání osobáku a F1 je hodně ujeté. Také jsem neměl na mysli rychlost 215km/h, ale cca 150Km/h o které mluvil Vettel a následně bylo kalkulováno se 135km/h. Ale poryvy jsem v těchto rychlostech zažil a nebylo to nic příjemného, ale také nic nezvladatelného. Na druhou stranu na dálnici nejsou tak prudké zatáčky...
Každopádně ještě jednou díky za článek i za objasnění detailů.
anonym
06:30 06.03.2015 37.188.129.XXX
Zkouseli jste nekdo simulator narazu UAMK pri 12 km/h a ted to vynasobte 11x. Dejte si to 2x za sebou v par sekundach. Ja myslim ze narok na otres mozku je na miste a i strasak v podobe Bianchiho nehody dela sve. Jak u lekaru tak pilotu. Ps: Co je divneho na jezdecke chybe pri hledani limitu a silnem vetru o kterem se mkuvi?
anonym
23:35 05.03.2015 194.228.20.XXX
Mám ještě jiný návrh.Pro každého místního přispěvatele,který napíše totální kokotinu (i když je patrně v právu,protože je to úplný blbec) automatický distanc v diskuzi na následující závod.Žádné technické opatření nezabrání tomu,aby i úplní bezmozci zde mohli klást své šrapnely...........
anonym
19:14 05.03.2015 85.70.167.XXX
Jasně, pan dokonalý, nejlepší, nejzkušenější (další tituly si doplňte) nemůže, za žádných okolností, udělat chybu. V případě, že by přece jen udělal chybu, pak platí předchozí vyjádřední v plném rozsahu. Už mě s těmi konspiracemi nebavíte.
Petr
18:55 05.03.2015 78.157.160.XXX
U aerodynamiky nejde jen o přítlak, ale i o vyvážení (aerodynamické). Pokud najednou foukne z boku, ten absolutní nemusí poklesnout, ale naruší to vyvážení. U tak rychlé zatáčky je to aerodynamické důležitější než mechanické. Tím chi jen říct, že k "chvilkové ztrátě přítlaku" dojít nemuselo.
Osobák s formulí nesrovnávej - v prvním případě je odpor nízký, v F1 hodně vysoký. Když ve vysoké rychlosti pustí plyn, je to jako když ty v osobáku dupneš prudce na brzdu. Také jsi nemusel mít problém při konstantním bočním větru, ale při náhlém, prudkém poryvu bys ho mohl mít i v osobáku při 215 km/h velký.
Osobák s formulí nesrovnávej - v prvním případě je odpor nízký, v F1 hodně vysoký. Když ve vysoké rychlosti pustí plyn, je to jako když ty v osobáku dupneš prudce na brzdu. Také jsi nemusel mít problém při konstantním bočním větru, ale při náhlém, prudkém poryvu bys ho mohl mít i v osobáku při 215 km/h velký.
Severin
17:17 05.03.2015 109.230.52.XXX
Drobná spekulace, ale třeba na tom něco je. Přítlak je vytvářen rozdílným prouděnim vzduchu pod a nad autem. Pod autem ho chceš mít méně, aby tam byl podtlak a auto se "přisálo" k vozovce. Když ti tam ale foukne vítr další vzduch, je po podtlaku a tím ztratíš přítlak.
odin
17:07 05.03.2015 77.240.96.XXX
Porovnáváš neporovnatelné. Nevím nic o tom, že by Ondra Bank upadl hlavou na skálu. Ty ano? Dej odkaz. Schumi jel mimo sjezdovku a odskákal to. A o jeho rychlosti můžeme jen spekulovat.
Do takovýchto nesmyslných srovnání bych se vůbec nepouštěl. Je jasné, že když dva dělají totéž, není to totéž. Ale ...
Petrovi patří dík za velmi podrobnou a logickou analýzu nehody. A jsem přesvědčen, že kdyby se v takovémto duchu vyjadřovali kompetentní lidé (především z McLarenu), ubylo by spekulací na minimum.
Ještě by mne zajímal vliv větru na Alonsovu nehodu. Pokud bych připustil teorii, že ho to odfouklo, pak bych předpokládal pokles, nebo chvilkovou ztrátu přítlaku. Což tým vylučuje. Jak může silnější vítr odfouknout auto ze silneice, které je doslova "přisáté" k vozovce?Párkrát jsem jel osobákem po dálnici za mnohem většího větru (vítr lámal větve stromů) a neměl jsem větších obtíží auto na silnici udržet v rychlosti cca obdobné jakou jel Alonso.
Do takovýchto nesmyslných srovnání bych se vůbec nepouštěl. Je jasné, že když dva dělají totéž, není to totéž. Ale ...
Petrovi patří dík za velmi podrobnou a logickou analýzu nehody. A jsem přesvědčen, že kdyby se v takovémto duchu vyjadřovali kompetentní lidé (především z McLarenu), ubylo by spekulací na minimum.
Ještě by mne zajímal vliv větru na Alonsovu nehodu. Pokud bych připustil teorii, že ho to odfouklo, pak bych předpokládal pokles, nebo chvilkovou ztrátu přítlaku. Což tým vylučuje. Jak může silnější vítr odfouknout auto ze silneice, které je doslova "přisáté" k vozovce?Párkrát jsem jel osobákem po dálnici za mnohem většího větru (vítr lámal větve stromů) a neměl jsem větších obtíží auto na silnici udržet v rychlosti cca obdobné jakou jel Alonso.
NrteP
15:25 05.03.2015 193.86.88.XXX
Jsou případy z jiných sportů. Jak dopadl např. takový Erik Lindros. Nebo porovnání rychlosti a následku při pádu na lyžích Ondřeje Banka a Michaela Schumachera. Prostě vliv dalších okolností, které hrají rozhodující úlohu. To potom nazýváme štěstím a smůlou. Bohužel je to tak.
Gansus
15:11 05.03.2015 94.138.104.XXX
Jak to bylo s Karkulkou, babičkou, která měla uši jako vlk a myslivcem, se dnes už těžko vyšetří. Pohádka o Alfonzovi je zajímavější a má hned několik řešení. Koukal jsem na Star Trek a v jednom z dílů se Piccard choval stejně jako Alfonzo a vysvětlilo se to srážkou času a antičasu. Chtělo by to, aby všichni tři Alfonzové v různých časových dimenzích nabourali znovu do bezp. bariéry a bude zase vše OK.
Mno
14:19 05.03.2015 109.81.245.XXX
Ztratil kontrolu ve 215 a narazil ve 135km/h, to je rozdíl - ale logický. 75 kg je při tak malé rychlosti dost, si to zkus - nejde o žádné přibržďování, ale o intenzivní brzdění (jako do zatáčky č. 4). Tobě se to nezdá, tak si to ještě jednou přečti, proč z toho Alonso tak jednoduše nevyvázl. Navíc jak píše doktor, tak není souvislost s velikosti nárazu a následkem. Raději dám na odborníky než na plky a pohádky v diskusi.
...
14:11 05.03.2015 193.165.74.XXX
Myslíš taky BBC, někde píšou, že ztratil kontrolu ve 215 někde ve 135km/h a to je sakra rozdíl.
Dokud nebudou zveřejněna relevantní data jsou to všechno spekulace...
Brzdná síla 75kg to moc není, to neodpovídá intenzivnímu brzdění, spíš přibrždodování.
Mě osobně se to nezdá, jezdci vylezli z aut po daleko větších nárazech
Dokud nebudou zveřejněna relevantní data jsou to všechno spekulace...
Brzdná síla 75kg to moc není, to neodpovídá intenzivnímu brzdění, spíš přibrždodování.
Mě osobně se to nezdá, jezdci vylezli z aut po daleko větších nárazech
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek