DISKUZE K ČLÁNKU Honda kvůli změně pravidel týkajících se motorů zpochybňuje férovost F1

Honda, nový motorový partner McLarenu, zpochybňuje regulérnost soutěže poté, co Mezinárodní automobilová federace (FIA) dodatečně změnila výklad pravidel pro sezónu 2015.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda kvůli změně pravidel týkajících se motorů zpochybňuje férovost F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 96, poslední 12.01.2015 15:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000046 (Hlasovalo 13 lidí) 08.01.2015 13:48
Súťažný víkend sa začína 12.3.2015.… »
» uzivatel000046 (Hlasovalo 9 lidí) 08.01.2015 13:03
Nie, nie je jediná. Pred týmto dátumom musia… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 8 lidí) 08.01.2015 12:35
Problém? Honda svou jednotku homologuje k… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Problém? Honda svou jednotku homologuje k nejzazšímu možnému termínu = den před prvním testem sezóny 2015 a poté ji může na základě jasně stanovených regulí (příslušný počet tokenů v jednotlivých oblastech) vyvíjet dále stejně tak, jako všichni ostatní výrobci. Zde není žádného sporu. Ostatní mají náskok z loňska, ale to je dáno rozhodnutím Hondy nastoupit až od sezóny 2015. To je jejich interní rozhodnutí, které si zvolili sami. Já v tom nevidím žádný problém. Vyvíjet můžou dál, stejně jako ostatní, to jim pravidla umožňují.

    + 8 / − 21

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Honda po homologaci už motor vyvíjet na rozdíl od ostatních nemůže. Nebo může, ale nemůže vylepšení už letos nasadit, na rozdíl od ostatních. Takže ano, pro ni problém.

      + 19 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • 1

        178.255.168.XXX
        Jenže problém je v tom,jakým způsobem může nadále svůj motor vylepšovat. Pokud by umožnili Hondě provést homologaci a následně vyvíjet motor, jaké omezení se na ně bude vztahovat? Pokud by museli využít svých 32 žetonků, tak by to vůči nim bylo poměrně nefér, ale pokud by měli možnost volně vyvíjet a následně použít během příští zimy 32 žetonů, tak je to zase dost nefér vůči současným týmům.
        Podle mě Honda žádnou nevýhodou netrpí. Má data od mercedesu a pokud ostatní výrobci využijí této díry v pravidlech, tak bude závodit proti loňské specifikaci motorů, což spíš je pro ně výhodou. A příští rok, budou mít k dispozici 32 žetonů a stejnou možnost jako konkurence letos, čili budou mít mnohem víc zkušeností a možnost lépe využít prostor pro vývoj.
        Co je ovšem jejich nevýhodou, je nový motor na obzoru, protože pokud by FIA dodržela svůj původní plán, tak Honda by zkočila s vývojem rok po konkurenci a s pravděpodobně nejlepší pohonnou jednotkou,ale takhle o svůj kalkul přijde...

        + 2 / − 13

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.133.XXX
    řešení A to celé se dalo vyřešit škrtnutím čísla 2014 v předpisech (tak, aby tam zůstalo jen 28.2).
    Práce na 30s (včetně zapnutí počítače a otevření příslušného dokumentu).

    + 12 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      109.105.44.XXX
      o rok tam přece nejde. Problém je ten, že každá automobilka může homologovat pouze jeden motor za sezonu. Tím, že Honda to udělá se svým prvním motorem 28.2, vyčerpá si tím povolený počet homologací.

      + 7 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.133.XXX
        Ale o rok tam samozřejmě jde. Na to hrají všichni ostatní. Kopání Hondy je zoufalá křeč, ke které by vůbec nedošlo, kdyby byli i ostatní přinuceni homologovat do konce února. Což by byli, kdyby v předpisech nebylo u datumu 28.2. číslo "2014", ale třeba slova "nadcházející sezóny".

        + 12 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000046

          uzivatel000046

          194.228.216.XXX
          Prečo by mali byť prinútení homologovať k určitému dátumu?
          Nikdy to tak nebolo. Splnil si pravidlá, kľudne začni s vlaňajším monopostom. Nie tak dávno to v úvode sezóny bývala bežná prax, dokonca aj u top tímov.
          Plač Hondy nie je celkom na mieste. Nič im nebránilo motor vlani homologovať a teraz ho mohli nasadiť ako ostatní.
          Honda mala výhodu, že si mohla "obzrieť" riešenia ostatných a celý rok ho porovnávať so svojou predstavou. Čo viac, mohla si priamo pozerať na najlepší motor.

          Iste, pravidlá nie sú šťastne napísané, ako ostane vždy. Lenže v tomto prípade Honda poškodená určite nie je.

          + 6 / − 16

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            37.188.133.XXX
            "Prečo by mali byť prinútení homologovať k určitému dátumu?"

            Protože pravidla byla psána s úmyslem neupravovat motory v průběhu sezóny - a všichni zúčastnění to vzali na vědomí, když se na těch pravidlech domlouvali. Jestliže je v pravidlech administrativní nedostatek, který tuhle záměr narušuje, tak je méně bolestivé utnout všechny debaty hned v zárodku odstraněním toho nedostatku, než nechat zhroutit celou ideu, se kterou byl vytvořený ten šestiletý (?) program využívání ssoučasných pohonných jednotek.

            Máš loňský motor odpovídající letošním pravidlům? Klidně ho homologuj i pro další sezónu, ale pak nes následky toho, žes na něm nepracoval.

            + 10 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel000046

              uzivatel000046

              194.228.216.XXX
              To záleží na výklade "úmyslu".
              Podľa mňa boli pravidlá písané s úmyslom nezvyšovať neúmerne náklady na vývoj a potom je úplne jedno, kedy sa motor "homologuje". Náklady to neovplyvní.

              Následky toho, že niekto nasadí v začiatku staršiu špecifikáciu bude znášať tak či tak. Nebudem sa opakovať, ale veľký výhoda to nebude. Dokonca sa to môže premeniť na obrovskú nevýhodu.

              + 3 / − 13

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                37.188.133.XXX
                Pokud by to považovali za (obrovskou) nevýhodu, ani by se nenamáhali si od FIA vynucovat uznání toho výkladu. Případně by na to upozornili a v poklidu by se dohodli třeba na tom mém řešení - už jenom proto, aby bylo jasno.

                Náklady to ovlivní. Po kvantitativní stránce bude výsledek sice stejný, ale když nic jiného, tak dostaneme jednu partu pracující v průběhu sezóny na evoluci starého motoru a druhou partu paralelně pracující na evoluci motoru pro další sezónu. Člověkohodiny i strojohodiny mohou narůstat.

                + 13 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • uzivatel000046

                  uzivatel000046

                  194.228.216.XXX
                  Náklady to neovplyvní.
                  Motor sa vyvíjal celú sezónu. Že sa nenasadzovali novinky na tom nič nemení. Každý výrobca paralelne pracoval aj na novom na motore aj na jestvujúcom. Niekto usilovnejšie, niekto menej.

                  Nie je to ani tak nevýhoda, ako skôr núdza. Niekto proste nedokázal využiť všetky žetóny v stanovenom čase, tak si chce homologizáciu oddialiť.
                  Laicky povedané, miesto toho, aby Ferrari a Renault "dobehli" Mercedes už v Austrálii, tak ho dobehnú až niekde v Španielsku. A to sa môže celkom dobre stať, že dobehnú tak maximálne vlaňajšiu špecifikáciu strieborných. Ak vôbec...

                  + 4 / − 12

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            78.41.168.XXX
            Ať je Honda poškozena nebo není by mělo být irelevantní - sada pravidel by měla být jen jedna a měla by platit pro všechny stejně...no a dle emailu FIA rozeslaného týmům pravidla pro všechny stejně neplatí - a z tohoto pohledu Honda/McL poškozena prostě zcela jistě je.

            + 10 / − 9

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel000046

              uzivatel000046

              194.228.216.XXX
              V čom neplatia rovnaké pravidlá pre Hondu?

              + 6 / − 10

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Alfred

                78.41.168.XXX
                Jako jediná je povinna homologovat svůj motor ke konkrétnímu datu, ačkoliv FIA prozatím uznala že žádné datum v pravidlech pro letošní sezonu není uvedeno a zbylým týmům, čti všem krom Hondy/McL, se dostalo privilegia nabýt vázáno tímto datem. Opakuji, pravidla by měli platit pro všechny stejně, což je sice možná jen můj názor a ne Váš, ale takový prostě mám.

                + 12 / − 10

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • uzivatel000046

                  uzivatel000046

                  194.228.216.XXX
                  Nie, nie je jediná. Pred týmto dátumom musia mať homologovaný motor všetci. Ferrari, Mercedes aj Renault motor pred 28.2.2015 homologovali. Honda nie.
                  Teoreticky má aj Honda možnosť svoj motor homologovať neskôr. Problém je len v tom, že nemá čo použiť. lenže to nie je vec pravidiel, ale Hondy. Bolo to jej rozhodnutie začať o rok neskôr.

                  + 9 / − 13

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Alfred

                    78.41.168.XXX
                    Jako jediná je povinna respektovat datum, na které se jiné týmy odvolávají že v pravidlech není uvedeno - a právě z tohoto důvodu mají ony jiné týmy možnost homologovat později a Honda nikoliv. Pravidla mají dvojí výklad a to už není věcí Hondy, ale věcí pravidel.

                    + 12 / − 10

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • uzivatel000046

                      uzivatel000046

                      194.228.216.XXX
                      Každý musí mať motor homologovaný. Každý.
                      Ferrari a spol dátum rešpektovali. 28.2.2014 je pred 28.2.2015. Žiadna neskoršia homologizácia.

                      Stále ste neodpovedali na otázku, s čím by McLaren štartoval, ak by Honda motor nehomologovala.

                      + 7 / − 12

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Alfred

                        78.41.168.XXX
                        McLaren by startoval s motorem homologizovaným třeba 13. března 2015 a dostál by znění pravidel pro letošní sezonu úplně stejně jako Ferrari a spol. Proč by zrovna McLaren měl respektovat datum, když jiní ho odmítají respektovat s tím, že v pravidlech není uvedeno...nebo snad pro McLaren uvedeno je? A když ano, tak kde?

                        + 8 / − 9

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • uzivatel000046

                          uzivatel000046

                          194.228.216.XXX
                          Súťažný víkend sa začína 12.3.2015. Homologizácia 13-teho je neskorá. Ale to je fakt detail. Honda musí tak alebo onak motor homologizovať pred prvou VC sezóny, ostatní nie.
                          Nie je v tom žiadna diskriminácia. Honda nemá žiaden motor, ostatní áno.
                          Je to tak ťažké pochopiť?

                          + 13 / − 7

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • 1

                            178.255.168.XXX
                            Jenže i loni musely týmy motor homologovat po prvních testech, ne těsně před velkou cenou.
                            Jako sorry, pozdní vstup Hondy byl kalkul, jak očíhnout řešení konkurence a co nejvíc z toho vytěžit, ale teď se to lehce obrací proti nim, ikdyž já v tom fakt výhodu nevidím. Uvědom si, že pokud to konkurenci půjde dobře, tak musí odjet 5 velkých cen na loňské pohonné jednotce, čili Honda pojede proti motorům, které byli slabší než mercedes a ten má, si myslím, sakra dobře omapovaný a podle jejich sebevědomých prohlášení si jsou jistí, že budou lepší, tak o co jim jde? Vždyť Button o svém titulu v roce 2009 rozhodl v úvodních 6 VC!!!!

                            + 3 / − 6

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama